Absolutně nejhledanějším výrazem s vazbou „jak najít“ je na Seznam.cz pověstný bod G.
Nejčastějším problémem většiny manželství je podle dotazů zadaných do vyhledávání nevěra, následuje psychické týrání a absence sexu.
V otázce milenců a milenek kladou ženy i muži praktické dotazy.
Hledání partnera Vybrat si partnera na celý život není vůbec snadné a ne každému se to podaří. Spousta lidí proto hledá řešení na internetu a o svou osamělost se dělí v diskuzích s ostatními. Jak uvádí Martina Pomikálková, produktová manažerka Seznam.cz Vyhledávání: „Muži a ženy jsou sami k sobě odlišně upřímní. Vazba »cítím se sama« se totiž jen minimálně objevuje ve vyhledávači v mužském rodě. Ženy také zajímá rada »jak se seznámit« ve variantách »s bohatým mužem«, »s milionářem«, »s doktorem« a nechybělo ani »s řidičem autobusu« nebo s »normálním mužem«. Muži se zase kromě obecných dotazů na to, jak se seznámit s ženou a dívkou ptali po tom, »jak se seznámit s holkou v autobuse«, »s modelkou«, » s malou dívkou«, »s Ukrajinkou«, »s romskou dívkou« a dokonce padl dotaz i na to, »jak se seznámit s chlupatou ženou«. Obecně se pak ve vyhledávání objevily i dotazy na seznámení »bez peněz« či »na ulici«. Spousta lidí jde také rovnou na věc. Slovo »rande« se v roce 2016 hledalo 1,5milionkrát.“
Ani v době sociálních sítí pak nejsou reliktem minulosti seznamky. Slovo »seznamka« se totiž od ledna do prosince 2016 objevilo ve vyhledávání Seznam.cz ve více jak šesti a půl milionech hledaných výrazech. Vůbec nejhledanější je seznamka Štěstí.cz.
Pověstný G bod je zajímavější než ztracený mobil Českého vyhledávače se lidé často ptají také na to, jak něco najít. Data překvapivě ukazují, že vztah je až daleko za ztraceným telefonem a smyslem života. První příčku si však vysloužil pověstný bod G, což je dotaz, jehož vyřešení můžeme brát jako pozitivum každého partnerského vztahu. (V obrázku je žebříček nejhledanějších slov se slovy “jak najít”.)
Hodíme se k sobě, miláčku? Láska dělá s lidmi divy, proto se Češi v období zamilovanosti uchylují k masivnímu hledání citátů o lásce, zamilovaných smsek, básniček, vyznání, přívěsků nebo obrázků. A ti, co si nejsou pořád dostatečně jistí, přicházejí na Seznam.cz s dotazy, které by jim měly pomoci vyřešit hledání ideálního partnera. „Nejvíce se lidé zajímají o to, zda se k sobě hodí podle horoskopu, znamení nebo na základě nějakého testu. Méně sofistikovaný způsob ověření lásky zase hledali ti, kteří zjišťovali partnerský soulad podle data narození nebo křestního jména. Rovných tisíc váhavých dotazů si k tomu ještě ověřovalo »jak poznat, že mě dotyčný miluje«,“ vysvětluje Martina Pomikálková.
Když přijde manželská krize Trochu vyšší liga jsou pak dotazy týkající se manželství. Vynecháme-li dotazy na rozvod manželství a manželství celebrit, tak se v Seznam.cz Vyhledávání objevují tyto typy problémů (sestupně řazeno):
»nevěra v manželství«,
»psychické týrání v manželství«,
»manželství bez sexu«,
»krize v manželství po padesátce«,
»nefunkční manželství«,
»syndrom vyhoření v manželství«,
»odcizení v manželství«.
Rozvod a rozchod Češi jsou podle Seznam.cz Vyhledávání praktickým národem. V tématice rozvodů totiž vedou dotazy na formuláře, postupy, žaloby, anulování a návrhy na rozvod. „Zajímavá jsou data v případě slova »rozchod«. Na prvním místě totiž lidé v roce 2016 nejvíce zajímalo to, zda se Lucie Vondráčková rozešla se svým mužem. Až třetí místo patřilo slovu »rozchod« samotnému,“ říká Martina Pomikálková ze společnosti Seznam.cz.
Nevěra Muži i ženy řeší problémy s nevěrou velmi často prostřednictvím internetu. Samotného slova »nevěra« se v uplynulém roce týkalo více jak sto tisíc dotazů. Slovo »milenec« pak hledali lidé podstatně častěji než slovo »milenka«.„Jak ženy, tak muži jsou v otázce milenců a milenek poměrně praktičtí. U žen dotazy vypadají takto: »ženatý milenec«, »mladší milenec«, »milenec se neozývá«, »milenec mě už nechce«, »milenec nebo manžel«, »starší milenec« nebo »zamilovaný milenec«. Muži zase hledají milenky ve spojení »milenka privat«, »jak se zbavit milenky« či »jak dlouho trvá zamilovanost do milenky«,“ uzavírá Martina Pomikálková.
Význam Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji se zejména v České republice násobí, koná-li se na domácí půdě. Data služby Seznam.cz Vyhledávání, kterou využije alespoň jednou měsíčně každý druhý Čech, potvrzují, že i zájem o výrazy spojené s hokejem je v období konání mistrovství velký. Doposud Češi ekvivalentní výrazy k dotazu „ms v lednim hokeji“ hledali téměř šestkrát častěji než během loňského mistrovství.
Seznam.cz a služba Vyhledávání již tradičně zveřejnila vyhodnocení výrazů, jejichž hledanost ve srovnání s předchozím rokem vyrostla nejvíce. Lidé do vyhledávací lišty na domovské stránce Seznam.cz nejčastěji zadávali dotazy spojené s hlavními zpravodajskými událostmi, například se střelbou v Praze, prezidentskými volbami nebo válkou v Izraeli. Zajímali se také o seriály z tuzemské produkce a o slevy během Black Friday.
Olympiáda tradičně vzbuzuje velký zájem Čechů, který se odráží na růstu počtu hledaných výrazů v Seznam.cz Vyhledávání. To alespoň jednou měsíčně používá každý druhý Čech. Tentokrát vykazují hlavní vyhledávané výrazy dokonce pětkrát vyšší hledanost než u minulých olympijských her, které proběhly v létě v Tokiu. Podobné nicméně zůstává vnímání olympiády českou veřejností ‒ zájem se soustřeďuje na …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.