Jaro je tu, a my se pustili do velkého úklidu. Výsledkem je čistší, přehlednější a rychlejší vyhledávání. Ode dneška si ho můžete vyzkoušet i vy. Stojí za ním velký kus práce – od návrhu po testování uplynulo mnoho týdnů.
Naše cíle byly:
1. Přehlednější a rychlejší práce s výsledky.
2. Vylepšený vzhled na mobilních zařízeních.
3. Příprava půdy pro novinky, které do budoucna plánujeme.
Nový vzhled jste pomáhali tvořit i vy
Měli jsme jasnou představu, čeho chceme dosáhnout, ale existovalo více cest, kudy se vydat. Celou zimu jsme proto zasvětili testování – povídali si s vámi, měřili reakční dobu a laborovali s oční kamerou. Někteří z vás si možná vyzkoušeli nové vzhledy prostřednictvím našeho A/B testování. Nakonec se jako nejrychlejší a nejpřehlednější ukázal právě vzhled, který teď vidíte před sebou.
Klademe důraz na mobily a tablety
Dalším cílem byla rychlost a použitelnost na mobilních zařízeních. Zobrazení webových stránek a informací je teď přehlednější a ovládací prvky jsme „nafoukli“, aby se na ně dalo lépe klepnout. Některé upoutávky se nově rolují do strany a šetří tak místo na displejích. Tím ale nekončíme.
První kroky směrem do budoucna
Uvědomujeme si, že lidé jsou stále v pohybu a chtějí specifické informace „tady a teď“. Provedené změny nám je umožní do mobilního vyhledávání postupně doplňovat a výrazně ho tím posílit.
Mnohem rychleji se chystáme posouvat i desktopové hledání. Můžete se těšit například na vylepšené popisky u výsledků zboží nebo videí a map. Každá informace bude mít své místo a my se na chvíli budeme moci soustředit zase na obsah a odpovědi.
Pořadí výsledků jsme touto úpravou nezměnili. Z testů vyplynulo, že změna podoby výsledků nemá výraznější vliv na množství ani rozložení kliků u placených výsledků Sklik.
Držte nám palce, letos máme velké plány. A právě začínáme!