Sklik inzerentům umožňuje oslovit jejich zákazníky na všech typech zařízení. Návštěvnost přes mobilními telefony dnes tvoří podstatnou část provozu a její podíl bude v blízké době růst ještě rychleji. Využíváte možností Skliku naplno?
Dnešní doba a technologie umožňují lidem být neustále online, vyhledávat informace i konzumovat obsah. Chcete si ověřit cenu výrobku, před jehož regálem v obchodu stojíte, oproti cenám v jiných obchodech? Ověříte to rychle na mobilu. Stojíte na zastávce a autobus vám jede až za 5 minut? Kouknete na nejnovější zprávy nebo na to, co zrovna dělají vaši přátelé na sociálních sítích.
Tento trend se projevuje i na proměně skladby návštěvnosti na Seznamu a jeho dalších webech. Na obsahových webech je obsah stabilně konzumovaný z 28–45 % prostřednictvím mobilních telefonů (tedy bez tabletů).
Ve vyhledávači Seznam.cz dnes tvoří hledání na mobilních telefonech 25 % všech dotazů. A tento podíl nadále roste.
Nejen hledáme. Nakupujeme
Z průzkumu mezi téměř tisícovkou uživatelů, který realizoval Seznam.cz v březnu letošního roku, vyplývá, že 74 % uživatelů využívá mobilní telefony při nákupu a celých 46 % dokonce celý nákupní proces na mobilním telefonu dokončí.
Globální statistiky Skliku pak říkají, že meziročně počet konverzí uskutečněných na mobilních telefonech vyrostl o celých 94 %. Tomuto velkému nárůst pomohla i vyšší ochota na mobilním telefonu nakupovat. Konverzní poměr na mobilních telefonech meziročně vzrostl o 16 %
Rozšiřujeme Sklik v mobilním vyhledávání
Aby měli inzerenti v Skliku více možností oslovit své zákazníky, na konci letošního srpna jsme do výsledků vyhledávání přidali novou reklamní zónu. Pod přirozenými výsledky a případnými Produktovými inzeráty se tak mohou zobrazit až další 2 reklamy Skliku.
Nové spodní pozice zvyšují počet prokliků z mobilní stránky s výsledky vyhledávání o dalších více než 10 %.
Oslovte zákazníky na všech zařízeních
Abyste i vy využili všech možností oslovit své zákazníky, ověřte, zda máte aktivované zobrazování kampaní na mobilních telefonech.
Ve výchozím nastavení kampaní jsou aktivované všechny sítě (vč. tabletů a multimediálních zařízení, tedy např. televizorů).
Někteří PPC specialisté v minulosti vypínali zobrazování kampaní na mobilních telefonech, když konverzní poměr nedosahoval výsledků srovnatelných s desktopem. Při reportování svým klientům nebo šéfům pak ukazovali na oko lepší výsledky.
Vzhledem k významnému podílu mobilních zařízení na celkové návštěvnosti a aktuálním srovnatelném konverzním výkonu je takové nastavení dnes hendikepem. Připravuje vás o třetinu až čtvrtinu potenciálních zákazníků.
Za celý tým Skliku David Velechovský