Z chování Čechů na internetu je patrné, že si cestu k ideálním tělesným mírám chtějí v mnohém usnadnit. Příkladem může být zájem o přípravky na podporu hubnutí, který v lednu vzrostl oproti stejnému období v prosinci dvojnásobně, jak je patrné z dat cenového srovnávače Zboží.cz. Snadnější cestu k úbytku váhy lidé hledají také v oblasti sportovní výživy, jejíž nárůst je oproti loňsku 150%. V případě vyhledávání informací o dietách samotných se na první příčce dlouhodobě drží ketonová dieta, ukazují data Seznam.cz Vyhledávání. Lidé se pravděpodobně, co se hodování o vánočních svátcích týká, příliš nehlídali a následky na sebe nenechaly čekat. Důkazem může být fakt, že v první desítce hledaných výrazů se po Vánocích objevuje jak jaterní, tak i žlučníková dieta.
Ketonová dieta jako dlouhodobý favorit
Dá se říci, že se lidé v Česku po svátcích zajímali spíše o zdravý a vyvážený způsob hubnutí. Z dat Seznam.cz Vyhledávání vyplývá, že více než 10 % ze všech dotazů vztahujících se ke snížení tělesné hmotnosti se týká ketonové diety, jejíž jídelníček je sestavený pouze z proteinových potravin, jako jsou například maso, vejce, sýry, bílé neslazené jogurty, tvaroh nebo oříšky. Na trhu jsou zároveň dostupné dietní programy, které nabízí již hotové proteinové nápoje v prášku. V porovnání s rokem 2017 o ni vzrostl zájem o polovinu. Na podobném principu funguje také Dukanova dieta založená na omezení sacharidů a preferenci bílkovin. Ta se v českém vyhledávání stabilně drží na špici oblíbenosti diet, tento rok jí patří druhé místo. Trojici uzavírá dotaz k smoothie receptům. Na opačném konci žebříčku se umístila například Mačingová dieta, která spadá spíše mezi drastické způsoby redukce váhy. Lidé se ale zajímali i o konzervativní diabetologické metody. „Z výsledků hledání se lze domnívat, že se lidé během svátků v jídle příliš nehlídali. V první desítce dotazů se totiž objevovaly informace o jaterní a žlučníkové dietě,“ doplňuje Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.
České ženy se chtějí u sportu líbit
Lidé, kteří zkouší hubnout aktivně, si dávají při sportování záležet na vzhledu. Platí to zejména pro ženy, které se nejvíce zajímaly o nakupování dámských sportovních souprav a tenisek. Zájem o ně je oproti loňsku více něž trojnásobný. Můžeme se také domnívat, že muži zkouší sváteční kila shazovat outdoorovými aktivitami. Nejvíce se totiž zajímali o trekové a běžecké boty, jak ukazují data Zboží.cz. Top žebříček žádaných sportovních doplňků uzavírají fitness pomůcky jako trampolíny, posilovací stroje nebo lavice. I zde ale můžeme sledovat, že Češi si chtějí hubnutí zjednodušit: „Obecně je z analýzy patrné, že se lidi kromě sportovního oblečení a pomůcek zajímají o všemožné podpůrné hubnoucí prostředky jako koktejly a čaje na hubnutí nebo kapsaicinové tablety z chilli papriček,“ upřesňuje Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz.