Finále hokejové extraligy na českém internetu: Cienciala je nejhledanějším hráčem a pozornost táhnou i partnerky

Aneta Kapuciánová 17. dubna 2018

Finále hokejové extraligy aktuálně rezonuje nejen v kabinách obou týmu a na stadionech, ale také v Seznam.cz Vyhledávání. Lidé si od konce března zadali téměř tři tisíce dotazů vztahujících se k dění okolo klubů HC Kometa Brno a HC Oceláři Třinec. Zajímali se o detaily televizních přenosů na veřejnoprávní televizi, hráče i o jejich život, soukromí a sociální sítě. Zhruba každý osmý dotaz mířil na to, kde je možné zápasy týmů sledovat nebo si na ně rovnou koupit vstupenky. Nejhledanějším hráčem na českém internetu se ve stejném období stal třinecký hráč David Cienciala. 

Brněnský klub si lidé hledali čtyřikrát více než slezský

V pomyslném souboji o hledání informací v souvislosti s oficiálním názvem klubu zvítězila jednoznačně HC Kometa Brno, dotazů padlo čtyřikrát více než na slezský klub. Naopak správné znění názvu klubu zadávali lidé zajímající se o klub HC Oceláři Třinec. K remíze pak došlo v počtu zadaných výrazů vztahujících se k živým přenosům, které vysílá veřejnoprávní televize, kdy byly počty hledaných dotazů téměř totožné.

„Celkem sice více dotazů zadali fandové brněnského klubu, v přepočtu na počet obyvatel Brna a Třince jsou ale jednoznačně aktivnější fanoušci Ocelářů. Na 100 obyvatel Třince připadalo 15 dotazů spojených s jejich domovským klubem, zatímco na 100 obyvatel Brna šest dotazů spojených s HC Kometou Brno, jak ukazují naše data za uplynulé dva týdny,“ upřesňuje Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.

Nejhledanější hráči finálového duelu

Obecně nejvíce informací si lidé hledali o třineckém útočníkovi Davidu Ciencialovi. Kromě jeho hokejových úspěchů v rámci playoff se zajímali o rodinu, jména rodičů, základní školu, kterou vystudoval, nebo místo narození. Dotazy mířily také na Martina Růžičku, konkrétně se fanoušci zajímali o jeho aktuální zranění. V hledání se objevily také jména hráčů ve spojení s jejich partnerkami, nejvíce takových dotazů se týkalo brněnských hokejistů, a to Michala Gulašiho, Martina Erata, Ondřeje Němce a Marka Čiliaka.

Lidé si informace o svém oblíbeném klubu a hráčích hledali také ve spojení se sociálními sítěmi. V souvislosti se sociální sítí Facebook se zajímali nejvíce o brněnského hokejistu Martina Nečase, na Instagramu o jeho spoluhráče Michala Gulašiho. Žádné dotazy se v tomto případě nevztahovaly k třineckým hráčům.

Fanoušci hledali povlečení i hymnu

Velký počet dotazů mířil na fankluby a předměty či aktivity spojené s oblíbeným klubem. Fandové HC Komety Brno hledali nejvíce hymnu a také e-shop. Konkrétně si lidé hledali reklamní předměty jako povlečení nebo šálu. V případě týmu HC Oceláři Třinec byl největší zájem o triko v klubových barvách.

Aneta Kapuciánová

PR manažerka a tisková mluvčí

Sdílet na sítích