Od spuštění měření konverzí v Skliku ukazujeme uživatelům v kampaních jednorázové konverze. V případě, že chcete vidět statistiky i za opakované objednávky (transakce), je třeba vygenerovat report. To se od 2. května 2018 změní.
Od začátku května budeme přímo všem kampaním, sestavám, inzerátům a cílením započítávat i opakované konverze. Přesně řečeno – všechna vyvolání konverzního kódu, která nastala do 30 dnů od prokliku na reklamu.
Spolu s tím se bude přepočítávat Cena za konverzi a Konverzní poměr. E-shopy a jiní inzerenti, u kterých zákazníci provádí více konverzí (např. nákupů), tak od tohoto dne mohou vidět ve statistikách vyšší čísla. Historická data měnit nebudeme.
Díky této úpravě již nebude třeba pro zjištění počtu všech objednávek generovat reporty a Sklik tak bude jednotný s reportingem v jiných reklamních systémech nebo s jejich výchozím nastavením (např. Google AdWords).
Metriky Hodnota konverze a PNO se měnit nebudou, protože ty již z opakovaných konverzí vycházejí. Po úpravě tak budou metriky navzájem konečně odpovídat i svým názvoslovím.
Co bude s transakcemi?
Konverze i zmíněné odvozené metriky budou po změně 2. května 2018 ukazovat stejná čísla jako transakce a od nich odvozené metriky. Transakce a jejich metriky budou v budoucnu ze statistických reportů odstraněné.
Více o měření konverzí najdete v nápovědě Skliku.
V případě, že potřebujete nástroj pro pokročilejší analytiku, doporučujeme využít pokročilých externích nástrojů, které umožňují pracovat s atribucí mezi online kanály nebo dalšími reporty, kterými Sklik nedisponuje.
Jednodušší a sjednocený reporting
Změna započítávání konverzí ušetří práci marketingovým specialistům, kteří museli generovat opakované objednávky zvlášť a sjednotí reporting těm, kteří dokonce ani nevěděli o rozdílech v měření konverzí Skliku vůči jiným reklamním platformám.
Připravujeme zároveň další vylepšení měření konverzí, a to jejich započítávání napříč různými zařízeními (tzv. cross device), na které se můžete těšit v létě.
Za celý tým Skliku David Velechovský a Martin Lohner