Aby kampaně, zejména displayové, mohly plnit stanovené cíle, je třeba mít pod kontrolou kolikrát se uživatel s konkrétní reklamou může setkat. Jako inzerent nechcete platit za nadměrná zobrazení jednomu uživateli a jako uživatel pochopitelně nechcete být jedním reklamním sdělením přehlcen. Co je v Skliku nového?
Až dosud bylo možné na úrovni sestavy nastavovat maximální počet zobrazení reklam ze sestavy jednomu uživateli za den pouze u retargetingu a dynamického retargetingu. Resp. pouze u těchto cílení se nastavení respektovalo.
Od dnešního dne je možné nastavovat maximální počet zobrazení uživateli za den pro všechny typy cílení. Zejména u bannerů, obecně kampaní jejichž cílem je oslovení cílové skupiny a především u kampaní s platebním modelem CPT je vhodné řídit, kolikrát může uživatel reklamní sdělení vidět.
Migrace nastavení
Pro zvýšení výkonu, resp. zamezení impresím, které z velké pravděpodobnosti nevedou k prokliku, jsme během dnešní ranní plánované odstávky snížili výchozí nastavení počtu zobrazení reklamy uživateli na den na 10 (dosud 30) a stejně tak jsme dnes u všech sestav, které měly výchozí nastavení 30 impresí nezměněné, nastavili nově maximálně 10 zobrazení.
Věříme, že díky tomuto automatickému nastavení hodnot, které jsou blíže optimu, dosáhnou reklamy v obsahové síti vyššího výkonu.
Nastavení frekvence zobrazení se netýká vyhledávací sítě.
Kolik mám nastavit?
- Retargetingu a dynamickému retargetingu ponechte výchozí nastavení.
- U obecně cílených kombinovaných reklam ponechte výchozí nastavení 10, nebo nastavte 8 až přednastavených 10.
- U bannerů doporučujeme nastavit 5 až 7 zobrazení.
- U vysoce vizibilních formátů jako je video, branding, případně leaderboard nastavujte 3 až 5 zobrazení.
Z analýz nad chováním uživatelů ve vztahu k zobrazované reklamě víme, že šance na proklik s každou impresí mírně klesá. Při 30. impresi je CTR zhruba poloviční oproti zobrazení do 10 impresí. Je nutno podotknout, že většina uživatelů na 30 zobrazení jedné reklamy za den nedosáhne.
Inzerenti, kteří využívají platební model CPT, dosáhnou nastavením výše doporučeného omezení optimální balance mezi zapamatováním reklamního sdělení uživatelem díky více zobrazením a úsporou nákladů. Po impresi doporučené jako strop se inkrementální přínos opakovaného sdělení zpravidla rychle snižuje.
Co je důležité mít na paměti:
- Část impresí není vizibilní. Imprese se tedy zatím započítává i v případě, že ji měl uživatel mimo obrazovku (např. pod přehybem). V budoucnu budeme umět pracovat i s vizibilními impresemi.
- Spolehlivost dodržení nastavené frekvence cca 95 %, přičemž při nastavení méně než 3 impresí je spolehlivost ještě nižší.
Co plánujeme s frekvencí zobrazení dále?
V budoucnu se můžete těšit na ještě detailnější možnosti kontroly zobrazení, např. v týdenním okně. Dále pro vás připravujeme reporting o výkonu a report zasažených unikátních uživatelů nebo průměrnou frekvenci. Vylepšovat budeme i rozložení zobrazených reklam do prodlev pro dosažení optimálního výkonu.
Za celý tým Skliku David Velechovský, Jakub Novotný, Lukáš Thér a Michal Hadač