Produktové inzeráty jsou nejrychlejší cestou zákazníka, jak se dostane ve vyhledávání ke konkrétní nabídce na vašem e-shopu. Pro inzerenty znamenají efektivní zdroj nových objednávek díky automatické aktualizaci na základě zbožového feedu. Podívejte se, co všechno jsme zlepšili u Produktových inzerátů.
Letos jsme avizovali, že pro vás chceme výkon kampaní s Produktovými inzeráty výrazně navýšit. Konkrétně chceme vybírat nabídky, které budou pro vyhledávací uživatele ještě zajímavější, a zobrazovat Produktové inzeráty na větší množství dotazů souvisejících s nákupy.
V létě jsme postupně vyladili a spustili nový model predikce prokliku. Díky němu dokážeme rychleji a lépe odhadnout, které nabídky budou pro daného uživatele zajímavé a ty mu zobrazit. Tato úprava signifikantně zvýšila proklikovost Produktových inzerátů.
Během září jsme postupně odebrali klasifikátor, který rozhodoval o zobrazení nebo nezobrazení nabídek z Produktových inzerátů a ponechali jsme toto rozhodnutí naplno v rukách nového modelu strojového učení. Díky tomu počet vydávaných nabídek vzrostl a signifikantně vzrostlo i globální CTR. Investice do Produktových inzerátů v říjnu 2018 meziročně vzrostly o více než 40 %.
Sklik v rozhraní neukazuje upozornění na nízký rozpočet u kampaní s Produktovými inzeráty. Abyste se v hlavní prodejní sezóně nepřipravovali o zákazníky, ověřte přímo v kampaních s Produktovými inzeráty, zda se aktuální průměrná denní investice neblíží nebo dokonce nedosahuje nastaveného denního rozpočtu.
Aktuálně testujeme přidávání nových signálů do strojového učení, které nám pomohou ještě lépe odhadnout pro uživatele nejzajímavější nabídky. Pozitivní výsledky na počet konverzí u inzerentů má i testované zvýhodnění zobrazování nabídek s vyšším konverzním poměrem.
Během listopadu a prosince se také budou uživatelé opět výrazně častěji setkávat s nabídkami Produktových inzerátů na top pozicích. Zviditelníme je také na mobilních zařízeních, na kterých je realizovaná nemalá část vyhledávání na Seznam.cz.
V budoucnu bychom rádi více pracovali s výběrem vhodných nabídek tak, aby vedly ke zvýšení proklikovosti i nákupního poměru na straně e-shopu.
Více o Produktových inzerátech najdete v naší nápovědě.
Za celý tým Skliku Jan Vršovský, Martin Lohner a David Velechovský