Doby, kdy uživatelé konzumovali obsah na internetu pouze přes stolní počítače, jsou pryč. Mnoho uživatelů dnes využívá k přístupu na internet zařízení více. Abyste oslovili své zákazníky bez ohledu na to, zda sedí u počítače nebo surfují na mobilním telefonu či tabletu, reklamu Skliku jsme začali cílit napříč zařízeními – cross device.
Reklamy Skliku cílené pomocí retargetingu, dynamického retargetingu a zájmů o koupi zobrazujeme uživatelům napříč více jejich zařízeními. Například pokud uživatel prochází nabídky vašeho e-shopu na mobilu a nákup nedokončí, s retargetingem prohlížených nabídek se může setkat i na počítači. Uživatel kategorizovaný jako zájemce o sportovní vybavení se pak může setkávat s reklamami uživatelů cílených na zájemce o sportovní vybavení i na jiných zařízeních.
Co vám rozšíření cílení přináší
Díky cross device se rozšiřuje zásah retargetingu, dynamického retargetingu a zájmů o koupi. Svého potenciálního zákazníka tak oslovíte dříve, než nakoupí u konkurence.
Z interních dat vyplývá, že zásah retargetingu se rozšířil o jednotky procent. Do budoucna pak další rozšiřování zásahu očekáváme.
Díky nastavené frekvenci zobrazení, kterou cross device respektuje, máte pod kontrolou, že jsou vaše investice především do display inzerce vynakládány efektivně a neplatíte za množství impresí jednomu uživateli více, než je pro zapamatování reklamního sdělení nutné.
Jak poznáme, že se jedná o stejného uživatele
Zařízení uživatele systém páruje na základě přihlášení do účtu Seznamu – např. na Emailu, Sbazaru apod. Z důvodu ochrany osobních údajů tato data před zpracováním anonymizujeme. Očekáváme, že počet takto přihlášených uživatelů bude postupně růst a tím se bude rozšiřovat zásah cílené reklamy. Uživatelé mají vždy možnost se z cílené reklamy odhlásit.
Na čem v cross device ještě pracujeme
Během zimy rozšíříme cílení cross device i na zájmy uživatelů.
V další fázi projektu cross device budeme pracovat s vyhodnocováním konverzí. Do kampaní budeme započítávat nově i konverze, které byly uskutečněny uživatelem na jiném zařízení, než na kterém byl uskutečněn proklik na reklamu. Uvidíte tedy např. konverze od uživatelů, kteří prokliknuli vaši reklamu a prohlédli si váš produkt na mobilním telefonu, ale nákup provedli poté na desktopu přes přímou návštěvu webu. Spuštění plánujeme na první polovinu příštího roku.
Za celý tým Skliku Martin Lohner, Lukáš Thér a Jakub Novotný