Outstream je formát videoreklamy o maximální délce 30 sekund, který se zobrazuje buď v rámci článku na službách Novinky.cz a Lidé.cz nebo jako formát HP TV na homepage Seznam.cz. A právě teď můžete na Novinky.cz a HP Seznam.cz nalézt jeho vylepšenou verzi.
Co je nového
Tak abychom dosáhli plné funkcionality formátu v rámci všech webových prohlížečů, dochází ke změně ve spuštění zvuku. Nově uživatel pro spuštění zvuku kliká na ikonu reproduktoru.
Formát je také oproti starší verzi větší přesně o 126 % a lišta přehrávače nově nezasahuje do samotného videa. Proto se videu dostává větší viditelnosti v rámci stránky a dochází tak ke zlepšení metrik zhlédnutí celého spotu i prokliků z videa.
Ukázka formátu na Novinky.cz:
Jaké výkonnosti nový Oustream dosahuje
Míra zhlédnutí u 30 s spotu je na úrovni 12 %. Průměrné CTR dosahuje 1 %.
Co je možné měřit
- Dokoukanost spotu (25 %, 50 %, 75 %, 100 %)
- Puštění zvuku
- Spuštění videa
- CTR
- Imprese
- Unikátní uživatele
- Frekvence
Výhody Outstream reklamy
Hlavní výhodou Outstream reklamy je cenová efektivita oproti Instream reklamě a velikost prostoru na HP Seznam.cz a Novinky.cz.
Outstream je tak ideálním doplňkem každé videokampaně, u které je cílem dosáhnout co nejefektivnější ceny za za oslovení uživatele.
Jak má ideální Outstream reklama vypadat
Obecně lépe fungují kratší spoty s délkou kreativy do 15 sekund. Značka má méně času na oslovení uživatele, proto musí začátek spotu zaujmout.
Je potřeba počítat s tím, že kreativa bude ve většině případů přehrána bez zvuku, proto je ideální do videa zapracovat titulky, které pomůžou příběh odvyprávět.
Milan Černík
Senior Video Konzultant