V pořadí již třetí ročník konference Sklik Expert fórum se uskutečnil ve čtvrtek 12.9.2019 v Holešovickém DOX+. A také letos jsme věnovali velký prostor technickým tématům v oblasti PPC, ale v ústraní se nedrželo ani RTB a další témata. Krom Seznamáků jste si mohli poslechnout také několik externích řečníků. Celým odpolednem provázel moderátor Petr Zajíček.
Úvodem konference sdělil Tomáš Pergler, ředitel divize Vyhledávání, publiku, jakým směrem se bude ubírat Vyhledávání na Seznamu a jak se snažíme pomáhat lidem s úmyslem nakupovat. Zároveň vyvrátil mýty o tom, že u nás vyhledávají jen starší uživatelé na desktopech.
V dalším tématu dostali lidé od Báry Váňové, seniorní optimalizátorky PPC, tři tipy, jak si usnadnit práci na opravdu rozsáhlých kampaních a také jak zvýšit jejich efektivitu. Bára nezůstala jen u Skliku. Její přednáška zahrnovala i úpravy v Ads Editoru, se kterým běžně pracuje.
Skripty jsou stále oblíbenějším nástrojem a jejich správným používáním si už usnadnil život nejeden ostřílený PPCčkař. Freelancer Karel Rujzl na SEFu předvedl, jak vytváří a aktualizuje skupiny pro Produktové inzeráty pomocí skriptu, který ve své kuchyni upekl s Hankou Kobzovou a Standou Jílkem.
V druhé části konference před obecenstvo dorazil Martin Jandora, specialista DMP ze Seznamu, který ukázal, jak pracovat s cílenou reklamou jako expert a co se skrývá pod pojmem „Brandlovers“. Více informací na toto téma naleznete v následujícím článku.
Synergie více reklamních platforem je poměrně diskutované téma. Lucie Suchopárová, Senior Performance Advertising specialistka a Marie Kaiserová, Senior RTB specialistka z agentury Taste, představily strategii a případovou studii klienta Harfasport, které se týkaly kombinace Brandingu v Skliku a RTB.
Jak dostat ze stále oblíbenější nativní reklamy maximum, řekl na konferenci seniorní konzultant výkonnostní reklamy, Jakub Loula. Zároveň se snažil – ač velmi dramatickým způsobem, přesvědčit hosty, že omezením Nativní reklamy jen na Homepage Seznamu nebo pár vybraných ploch, se připravují o značný zásah a zbytečně platí vyšší CPC.
Reklama Sklik má pevně stanovená pravidla. Veronika Janušková, teamleaderka PPC systému Sklik prozradila, jaké prohřešky se svým týmem administrátorů řeší u inzerce nejčastěji a také, jak jim předcházet.
Posledními řečníky byli David Velechovský, manažer Sklik konzultace a Zdeněk Líbal, produktový manažer UI, kteří odkryli plánované funkce z Sklikové kuchyně a zaměřili se zejména na webové rozhraní Skliku.
Závěr konference byl již tradičně věnován dotazům hostů.
Dále následovala už jen neformální část Sklik Expert fóra, kde mohli hosté u občerstvení probrat své poznatky nejen s výše představenými řečníky.
Chtěli bychom poděkovat všem zúčastněným a budeme se těšit na viděnou zase za rok.
Za tým Skliku Martin Mašek