V pondělí 4. listopadu 2019 dojde k úpravě minimálních cen v Skliku. Minimální cena za proklik pro vyhledávání i obsahovou síť bude nově 50 haléřů, minimální cena za tisíc zobrazení se navýší na 5 korun. Změna se projeví v nastavení přibližně 3,5 % aktuálních kampaní. Úprava cen reflektujte hodnotu reklamního prostoru a v praxi se dotkne velmi malého počtu inzerentů.
Nové minimální ceny za proklik – 50 haléřů (místo dosavadních 20 haléřů), resp. 5 Kč (místo dosavadních 2 Kč) pro platební model CPT se změní automaticky všem sestavám a cílením, které budou mít 4. listopadu nižší hodnoty. Nastavení nové minimální ceny bude po inzerentovi vyžadovat webové rozhraní, import (upozorní a převede na 0,5 Kč) i API (upozorní na nevalidní hodnotu).
K úpravě minimálních cen jsme se rozhodli z důvodu zvýšení hodnoty reklamního prostoru. Naším dlouhodobým cílem je dosahování co nejlepšího uživatelského zážitku, a tak ve vyhledávání i obsahové síti uživateli reklamu raději nezobrazíme vůbec, než aby její hodnota byla tak nízká jako dosavadní prahy.
Projeví se změna i ve vašem účtu?
Na základě dat ze září 2019 očekáváme, že se změna (automatické navýšení na novou minimální úroveň) projeví u 3,6 % kampaní.
V případě, že si chcete ověřit, zda se změna dotkne i vašeho účtu, zadejte si na úrovni sestav (nebo klíčových slov) filtr na průměrnou CPC nižší než 0,5 Kč. Podobně postupujte s hodnotou CPT. Vyfiltrovaných sestav se změna dotkne.
Pokud by pro vás inzerce na sestavy nebo klíčová slova přestala být za částku 0,5 Kč profitabilní, doporučujeme ji před datem změny (4. 11. 2019) pozastavit, či smazat.
Tým Skliku