Ode dneška začínáme na webech Seznamu zobrazovat reklamy dynamického retargetingu s vlastními barvami a zobrazovat u nabídek slevy a doprovodné popisky. Jak šablony nastavit, aby měly optimální výkon?
Použití vlastních barev zvýší povědomí zákazníků o vaší značce. Využití popisků a slev pak zvyšuje míru prokliku a tím pádem i počet konverzí, které vám může reklama přivést. V případě, že již využíváte dynamický banner, šablony vytvořené máte.
V případě, že dynamický banner zatím nevyužíváte, ale využíváte dynamický retargeting, doplňte si stávající feed o nové značky, abyste jej využili naplno.
Pro tyto elementy je třeba doplnit značky:
Cena před slevou a Sleva – vychází z položky <LIST_PRICE> – cena, ze které se bude vypočítávat sleva, která se bude zobrazovat u nabídek. Sleva se bude zobrazovat, pouze pokud bude vyšší než 5 % hodnoty nabídky ve <PRICE_VAT>.
Popis nabídky – položka <CUSTOM_LABEL_3> – jedná se o vlastní text nabídky, který se bude zobrazovat jako štítek v reklamní šabloně u jednotlivých nabídek. Vyplňujte maximálně 25 znaků. Delší texty budou zkráceny.
Příklady: „sleva“, „výprodej“, „novinka“, „bestseller“, „montáž zdarma“, „Řecko – Rhodos“ (pokud se jedná o zájezd a lokace se nevejde do názvu nabídky), „zbývá 12 kusů“ (v případě, že chcete uživatele upozornit na snižující se dostupnost zboží)
Pokud tato položka nebude zadána, použijeme pro „Popis nabídky“ jednu z položek <EXTRA_MESSAGE> v následujících prioritách (od nejvyšší):
- dárek zdarma
- prodloužená záruka
- příslušenství zdarma
- voucher na další nákup
- montáž zdarma
- pouzdro zdarma
Abyste dosáhli maximálního výkonu, doporučujeme pročíst doporučení pro design šablon.
Nastavené barvy se nezobrazují všude
Pokud si nastavíte šablonu, nastavené barvy a další prvky se budou zobrazovat na velké části bannerových ploch webů Seznamu. Prostor, ve kterém se bude dynamický retargeting zobrazovat s vlastními šablonami, se bude v budoucnu rozšiřovat.
Na vybraných zónách se však reklamy dynamického retargetingu budou vždy zobrazovat ve stejné podobě jako dosud. Jedná se převážně o zóny s nativní reklamou.
Není však třeba tvořit nové kampaně. Šablony zadejte do stávajících kampaní s dynamickým retargetingem. Ty se budou vydávat nadále napříč celým reklamním prostorem Seznam.cz v obou podobách zároveň. Když je na reklamní zóně šablona podporovaná, reklama dynamického retargetingu se zobrazí s vašimi barvami a doplňujícími informacemi. Pokud na zóně podporovaná není, zobrazí se ve stávající podobě.
Šablony prozatím bez statistik
Možnost využití šablon jsme vám chtěli zpřístupnit ještě během vánoční sezóny, abyste mohli z vašich kampaní s dynamickým retargetingem získat více. Jediným omezením je, že prozatím nejsou v rozhraní vidět u jednotlivých šablon statistiky. Zatím tak třeba neporovnáte výkon několika barevných kombinací v AB testu. Statistiky na úrovni sestavy k dispozici samozřejmě jsou.
Další částí, kterou ještě doladíme, je ukázková šablona v rozhraní Skliku, která zatím nezobrazuje <EXTRA_MESSAGE>, pokud ji používáte ve feedu (a nemáte <CUSTOM_LABEL_3>), a neukazuje URL e-shopu. Děkujeme za trpělivost.
Za celý tým Skliku David Velechovský a Lukáš Svoboda