Letní prázdniny jsou za námi a pomalu přichází čas příprav vašich kampaní na hlavní sezonu – Vánoce. Rádi bychom vám nastavení kampaní ulehčili, proto jsme pro vás připravili článek, který vám poradí, jak na správné nastavení informací o doručení.
Setkáváme se se situacemi, kdy nejsou u e-shopu ceny a informace za doručení zcela správně nebo dostatečně nastavené.
Níže jsme vám sepsali nejčastější chyby při nastavení cen a v informacích o dopravě a výdejních místech.
Neaktuální informace
Informace o doručení nebyly delší dobu aktualizovány a neodpovídají skutečnosti. Změnili jste dopravce či výdejní místa, v administraci Zboží.cz jste je však nepřizpůsobili.
Informace jsou uvedené v XML feedu, nejsou ale potvrzeny v administraci
Informace o dopravě a výdejních místech máte uvedené ve svém XML feedu pomocí tagu DELIVERY. Abychom mohli nastavení zpracovat, je nutné se přihlásit do administrace Zboží.cz a nastavení z XML feedu potvrdit.
Ceny se neshodují
Jednou za čas se stane, že je potřeba přizpůsobit ceny za doručení (např. dopravní společnosti upraví ceník). Proto je nutné, abyste při takových změnách provedli změnu i v nastavení na Zboží.cz. Ceny za vyzvednutí či doručení musejí odpovídat cenám, které uvádíte na svém webu.
Cena za dobírku je jen cena za příplatek
Cenu za dobírku je nutné přičíst k základní ceně za doručení. Zboží.cz základní cenu za doručení a cenu za dobírku nesčítá, proto je potřeba cenu uvést kompletní.
Výdejní místa – pouze vybraná, nepřidána celá síť
Při výběru partnerských, ale i svých vlastních výdejních míst, uvádíte pouze „vybraná výdejní místa“. Zobrazíme pouze ty adresy, které máte v administraci Zboží.cz zaškrtnuté. V případě, že přidáme nová výdejní místa partnerských výdejních míst, nedokážeme je u vašeho e-shopu zobrazit. Doporučujeme proto přidaná výdejní místa zkontrolovat a případně nastavení změnit na „celou síť“ výdejních míst (pokud všechna výdejní místa dané sítě využíváte).
Záměna hodnoty zdarma za nepodporovaný způsob doručení
U nabídek, u kterých máte dopravu zdarma, je potřeba v administraci Zboží.cz uvést hodnotu „0“. V případě, že ponecháte kolonku prázdnou, znamená to, že daný způsob doručení nepodporujete. Zkontrolujte si prosím, zda tyto hodnoty neúmyslně nezaměňujete.
Plošné nastavení dopravy pro všechny nabídky
U všech svých nabídek máte nastavenou stejnou cenu za doručení či vyzvednutí bez ohledu na cenu nabídky či její velikosti. U každé nabídky je nutné uvést cenu za doručení bez jakýchkoli podmínek (př. cena nabídky je 490 Kč, doprava zdarma až při nákupu nad 1500 Kč).
Další informace k nastavení dopravy najdete v naší nápovědě.