Před nedávnem jsme dělali průzkum, jaká témata by správce Sklikových kampaní zajímala nejvíce. Jedním z nejvíce žádaných témat byly optimalizační tipy. Proto jsme se rozhodli, že vás jimi budeme zásobit pravidelněji.
Všechny informace a tipy, které se v těchto článcích dočtete jsou posbírané od zkušených lidí z oboru – ať už přímo od nás ze Seznamu, nebo od agentur a freelancerů, se kterými spolupracujeme v rámci našich programů.
A co jsme si pro vás přichystali dnes? Pojďme se podívat na pár rad ohledně produktových inzerátů.
1. Odpovídá váš XML feed našim specifikacím?
Feed, který používáte pro Zboží.cz i pro Sklik, by měl odpovídat specifikacím, které máme nastavené pro naše služby. Jedině v tomto případě bude vaše inzerce vydávána v maximálním možném rozsahu. Jak by měly vypadat jednotlivé značky, se dočtete v této sekci.
Nedoporučujeme od těchto pravidel upouštět, je pravděpodobné, že by to vašim kampaním spíše uškodilo, než pomohlo.
Věděli jste například, že <PRODUCTNAME> by měl být psán v tomto pořadí?
Výrobce – Produktová řada – Produktové označení – Druh produktu – Varianta
Druhým parametrem, který je pro výdej produktových inzerátů důležitý, je <CATEGORYTEXT>. Ten by měl pro plný výkon v Produktových inzerátech a na Zboží.cz odpovídat číselníku, který je pravidelně aktualizován na této adrese.
2. Máte v sestavách aktuální produktové skupiny?
Při každé změně ve feedu je potřeba myslet i na produktové kampaně. Pokud se totiž navolené filtry produktových skupin v sestavách neupraví, inzerce se může přestat vydávat. Neaktuální položky ve filtru jsou červeně zbarveny, proto jsou snadno odhalitelné i při rychlé kontrole.
Otevřete si spravované účty a produktové skupiny projděte. Možná budete překvapeni, kolik červených řádků objevíte.
Tip na záchrannou kampaň/sestavu: stává se, že nestíháte hlídat všechny změny ve feedu? Vytvořte si jednu produktovou skupinu, která bude obsahovat všechny produkty „skladem” a nastavte zde nižší bid, než u ostatních skupin. V případě, že se ve feedu odehrají nějaké změny, které vyřadí ostatní filtry, vydá se tato „záchranná” kampaň/sestava a vy nepřijdete o své imprese.
3. Hlídáte si rozpočty?
Produktové inzeráty mají v Skliku jedno specifikum oproti ostatním kampaním. Není u nich totiž zobrazeno upozornění na nízký rozpočet. Je tedy potřeba zde být důslednější při manuální kontrole. Zvýšenou pozornost je tomu vhodné věnovat právě teď, s blížící se sezónou, kdy porostou počty impresí.
Při nastavení rozpočtu u produktových inzerátů platí stejné doporučení jako u vyhledávacích kampaní, tedy že poměr denního rozpočtu a nastavené max. CPC by měl být minimálně 100:1.
Věříme, že se vám těchto pár tipů ke zefektivnění vašich kampaní bude hodit.
Za celý tým Skliku Magdaléna Borková