Každý specialista se ve své praxi setkal s různě velkými Sklik účty. Některé mají pouze pár kampaní, některé v řádu desítek. Orientace a hledání v nich potom může být velmi náročnou disciplínou. Skvělým pomocníkem jsou filtry, díky kterým jste schopni na pár kliknutí získat kýžené informace. Jaké filtry používají konzultanti Skliku při své práci nejčastěji?
Pokud filtry používáte, nezapomeňte si je ukládat. Ať už spravujete jeden či více účtů, Sklik si umí filtry zapamatovat a vždy se k nim pohodlně dostanete během pár vteřin.
1. Filtry, které odhalí neaktuální údaje
Mezi ty nejzákladnější, ale velmi nápomocné filtry, mohou sloužit ty, které odhalí nedostatky na úrovni reklam. Například na začátku nového roku je dobré vyfiltrovat si reklamy obsahující číslovku roku minulého.
Stejně tak pokud skončila limitovaná či akční nabídka (nebo skončily svátky), je dobré zkontrolovat, jestli náhodou někde nezůstal aktivní inzerát, který se o ní zmiňoval.
2. Filtry, které pomohou při optimalizaci výkonu
Pokud provádíte pravidelnou optimalizaci kampaní, což by mělo být samozřejmostí, filtry mohou výrazně ušetřit čas a stát se naším dobrým přítelem.
Mezi velmi oblíbené a hojně využívané filtry patří ty, které odhalí kampaně, sestavy nebo klíčová slova, která mají potenciál pro dosažení dobrých výsledků. Jak takový filtr vypadá? Snažíme se odhalit ty entity, které mají špatné pozice nebo nízký počet zobrazení ale přesto mají slušné výsledky. Třeba se u nich objevuje nízké PNO nebo mají vysoký počet konverzí. Těmto entitám bychom měli věnovat pozornost. Co by se stalo, kdybychom je dostali na lepší pozice nebo jim zajistili více zobrazení? Ze zkušeností můžeme říct, že jejich dobré výsledky se udrží i při větším objemu. Někdy se dokonce i vylepší.
Dalším příkladem může být filtr, který nám odhalí klíčová slova se ztracenými zobrazeními. Je přeci škoda se ochuzovat o imprese. Častým důvodem ztracených zobrazení bývá nízká relevance, tedy že klíčové slovo k sobě nemá dostatečně relevantní inzerát.
Při použití tohoto filtru je dobré přidat podmínku, aby KW mělo alespoň nějaká zobrazení. Odfiltrují se vám tím slova, která ještě svůj prostor nedostala.
Může se také snadno stát, že klíčová slova, která budou v našem účtu nejvíc utrácet, nám nepřinesou žádné konverze. V tomto případě je dobré tato slova odhalit a využít prostor pro jejich optimalizaci. Na místě je potom zvážit aktuální nastavení dané sestavy. Není např. potřeba přidat vylučující slova?
Stejně tak je dobré si hlídat, jestli klíčová slova, která jsou pro nás důležitá, nemají nízkou kvalitu. Sloupec kvalita v Skliku sice nemá přímý vliv na výdej inzerce, ale je dobrým indikátorem toho, jak si vaše inzeráty stojí v porovnání s konkurencí. K odhalení nedostatků nám opět může pomoci filtr.
Další užitečné filtry mohou být například tyto:
- Aktivní sestavy, které mají 0 zobrazení – není zde problém s reklamami nebo cílením?
- Klíčová slova ve volné shodě a jejich podíl ve vyhledávání – není příliš velký?
- Reklamy, které byly zamítnuty – nejsou zamítnuté některé reklamy, kterých jste si nevšimli?
- Ztracená zobrazení v obsahové síti – nemáte v účtu mnoho obsahových kampaní s omezeným rozpočtem?
- Klíčová slova s nejvyšším PNO – plní stanovené cíle nebo je potřeba optimalizace?
Závěrem je nutno dodat, že filtrů, které se při optimalizaci kampaní v Skliku dají použít, je nepřeberné množství. Výše vypsané jsou pouze průřezem těch, které při konzultacích Skliku používáme nejčastěji.
Za celý tým Skliku Magdaléna Borková