Pro online marketing je velmi důležité uchovávat informace sloužící k identifikaci návštěvníka webové stránky. Díky tomu se může zobrazovat tzv. cílená reklama. Od 1. 1. 2022 je proto pro vydavatele povinnost mít nastavený sběr souhlasů. V opačném případě už nebudou moct vydávat cílenou reklamu.
Data o uživatelích, kteří navštívili web, třeba o jejich aktivitě na e-shopu, budou všechny stránky od ledna 2022 moci používat až po výslovném souhlasu uživatele. Výjimkou jsou technické cookies, které jsou nutné k provozu internetové stránky. Uživatel se zároveň dozví, kam se posílají jeho osobní údaje za účelem cíleného marketingu. I přes nesouhlas s užitím cookies se obsah webové stránky člověku zobrazí. Nepůjde ale o identické zobrazení jako v případě souhlasu s cookies v tom smyslu, že samotný uživatelský zážitek nemusí být stejný, protože jedním ze souhlasů, které uživatel dává, je souhlas s personalizací obsahu. Díky tomuto souhlasu může provozovatel webu zobrazit uživatelům obsah, o který už dříve projevili zájem.
Výdej reklamy od ledna 2022
Každý web, který je zapojený do sítě Seznam Partner, musí mít aktivní některé z dostupných řešení pro sběr souhlasů. V případě, že tomu tak k 1. 1. 2022 nebude, může dojít k pozastavení výdeje reklamy.
Seznam Partner pro své partnery připravil jednoduché řešení pro sběr souhlasů, které splňuje podmínky platné právě od 1. 1. 2022. Ty reagují na aktuální legislativní změny v rámci novely Zákona o elektronických komunikacích platných ke stejnému datu.
Námi nabízená platforma pro sběr souhlasů je pro naše partnery zcela bezplatná. Díky jednoduchému CMP může vydavatel bez problémů pokračovat v monetizaci svého reklamního prostoru programatickými systémy. Díky možnosti cílení se zvýší zájem o jeho imprese, a může mu tak růst výnos z reklamy.
Aktivovat ho můžete jednoduše už teď v pár krocích, které najdete přehledně popsané na našem webu.