Chcete více zhlédnutých stránek i větší příjmy z reklamy? Využijte cross box Seznam Doporučuje

Veronika Geltner 28. ledna 2022

Díky doporučovacímu boxíku od Seznam.cz můžete na svých webech využívat technologii pro personalizaci obsahu. Zlepšíte tím lidem zážitek při čtení vašeho webu – uvidí relevantnější články, které reflektují jejich zájmy, a stráví u vás více času.

Pokud máte vícero obsahových serverů, tak vám přijde vhod právě cross box. Pomocí něj můžete doporučovat nejen relevantní články ze stávajícího webu, ale také z ostatních webů, které provozujete. Čtenáři tak mezi nimi mohou snadno přecházet podle toho, co je zrovna zaujme.

Cross box je možné navrhnout tak, aby přirozeně odpovídal vzhledu vašeho webu, a je možné doporučení „namixovat“ dle své potřeby. Podobně jako jsme to například udělali ve spolupráci s firmou INTERTEAM, spol. s.r.o., která provozuje weby Mujchlupac.cz, Hobbykuk.cz a Fitsrozumem.cz.

Nejprve jsme společně vyladili vzhled a RSS feed článků. Poté jsme testovali ideální rozložení a výkon boxu pomocí A/B testu, kdy se části čtenářů zobrazoval a části ne. Díky tomu jsme si ověřili, že box na web působí kladně, a zjistili jsme, jaký poměr článků a reklamy je pro uživatele nejlepší.

Následně jsme pokračovali v testování základních i pokročilých metod doporučování – například trendu, popularity, pomalého stárnutí článků atd. Vyhodnocením testů jsme například zjistili, že klientovi na jeho webu nejlépe funguje trend.

Celkem jsme tak partnerovi dodali 6 doporučovacích boxů – 3 klasické, které doporučují obsah pouze z daného webu, a 3 cross boxy, které doporučují obsah ze všech zmíněných webů partnera. Zároveň došlo na další vlnu testování. Šlo o testování vzhledu boxů, abychom docílili toho, že uživatelé budou skutečně klikat na články v obou boxech. Testováním jsme zjistili, že nejlépe lidé reagují ve chvíli, kdy mají dva boxy pod sebou rozdílné vzhledy.

A jaký je celkový výsledek? Díky boxíkům Seznam Doporučuje lidé strávili na webech klienta více času a prohlédli si více článků. To znamenalo i nárust příjmů ze zobrazení reklamy.

 „Související články jsou jedním ze způsobů, jak udržet čtenáře co nejdéle na webu. Dříve jsme tyto články přidávali ručně, podle toho, co jsme si mysleli, že by uživatele mohlo zajímat. S boxíky od Seznamu jsme do této práce vnesli nejen automatizaci, ale především algoritmus toho, co se skutečně líbí na základě tvrdých čísel. Dramaticky se tím zvýšila proklikovost na další články a s tím související zvýšení počtu zobrazených stránek a času stráveného na webu. Výkonnost boxů můžeme sledovat v reálném čase. Nasazení boxu bylo doslova otázkou pár hodin. Konzultanti ze Seznamu nám jen poslali kód na vložení do stránky a vše pak už probíhalo v jejich režii, včetně grafické úpravy boxíku do našeho vzhledu.“

Martina Wedlichová, INTERTEAM, spol. s.r.o.

Případová studie na našem webu je dostupná zde.

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích