Díky doporučovacímu boxíku od Seznam.cz můžete na svých webech využívat technologii pro personalizaci obsahu. Zlepšíte tím lidem zážitek při čtení vašeho webu – uvidí relevantnější články, které reflektují jejich zájmy, a stráví u vás více času.
Pokud máte vícero obsahových serverů, tak vám přijde vhod právě cross box. Pomocí něj můžete doporučovat nejen relevantní články ze stávajícího webu, ale také z ostatních webů, které provozujete. Čtenáři tak mezi nimi mohou snadno přecházet podle toho, co je zrovna zaujme.
Cross box je možné navrhnout tak, aby přirozeně odpovídal vzhledu vašeho webu, a je možné doporučení „namixovat“ dle své potřeby. Podobně jako jsme to například udělali ve spolupráci s firmou INTERTEAM, spol. s.r.o., která provozuje weby Mujchlupac.cz, Hobbykuk.cz a Fitsrozumem.cz.
Nejprve jsme společně vyladili vzhled a RSS feed článků. Poté jsme testovali ideální rozložení a výkon boxu pomocí A/B testu, kdy se části čtenářů zobrazoval a části ne. Díky tomu jsme si ověřili, že box na web působí kladně, a zjistili jsme, jaký poměr článků a reklamy je pro uživatele nejlepší.
Následně jsme pokračovali v testování základních i pokročilých metod doporučování – například trendu, popularity, pomalého stárnutí článků atd. Vyhodnocením testů jsme například zjistili, že klientovi na jeho webu nejlépe funguje trend.
Celkem jsme tak partnerovi dodali 6 doporučovacích boxů – 3 klasické, které doporučují obsah pouze z daného webu, a 3 cross boxy, které doporučují obsah ze všech zmíněných webů partnera. Zároveň došlo na další vlnu testování. Šlo o testování vzhledu boxů, abychom docílili toho, že uživatelé budou skutečně klikat na články v obou boxech. Testováním jsme zjistili, že nejlépe lidé reagují ve chvíli, kdy mají dva boxy pod sebou rozdílné vzhledy.
A jaký je celkový výsledek? Díky boxíkům Seznam Doporučuje lidé strávili na webech klienta více času a prohlédli si více článků. To znamenalo i nárust příjmů ze zobrazení reklamy.
„Související články jsou jedním ze způsobů, jak udržet čtenáře co nejdéle na webu. Dříve jsme tyto články přidávali ručně, podle toho, co jsme si mysleli, že by uživatele mohlo zajímat. S boxíky od Seznamu jsme do této práce vnesli nejen automatizaci, ale především algoritmus toho, co se skutečně líbí na základě tvrdých čísel. Dramaticky se tím zvýšila proklikovost na další články a s tím související zvýšení počtu zobrazených stránek a času stráveného na webu. Výkonnost boxů můžeme sledovat v reálném čase. Nasazení boxu bylo doslova otázkou pár hodin. Konzultanti ze Seznamu nám jen poslali kód na vložení do stránky a vše pak už probíhalo v jejich režii, včetně grafické úpravy boxíku do našeho vzhledu.“
Jak v éře generovaných textů rozpoznat kvalitní článek? Jaké atributy musí splňovat autorský text? A kde leží hranice mezi autorským a opsaným článkem? To jsou otázky, na které v rozhovoru s Terezou Strnadovou, šéfeditorkou domovské stránky Seznamu, odpovídala akademička Lenka W. Císařová.
Kvalitní, autorské texty. To je obsah, který Seznam.cz dlouhodobě podporuje ve službě Newsfeed. Partnerské weby s autorskými články mají vysokou auru a vyzdrojované texty jsou pak doporučované čtenářům. Autorské tvorbě dáváme dlouhodobě přednost před kompiláty, překlady a kopírovanými texty.
Jak efektivně monetizovat obsahový web? To je žhavé téma, na které se zaměřila Kateřina Nosianová. Ve své přednášce vysvětluje, jak Seznam Partner zvyšuje výkon reklamních zón i co pro vyšší provize mohou udělat samotní partneři. Protože o peníze jde až na prvním místě.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.