Tereza Strnadová na setkání s partnery publikujících ve feedu na domovské stránce Seznam.cz prozradila, proč je dobré správně využívat jednotlivé literární útvary a jaký to má pak vliv na zobrazování ve feedu.
Zpravodajství vs. publicistika
Otázky, na které autor odpovídá v úvodu běžného novinového článku, jsou: kdo, co, kdy, kde, jak a proč. Přesně v tomto pořadí. Což není náhodné, protože odráží strukturu zprávy a začíná tím nejdůležitějším. Dále by ve zprávě neměl chybět aktualizační moment, což znamená objasnit důvod, proč tu zprávu vůbec píšeme.
Na druhou stranu publicistické texty (story, reportáž, rozhovor, glosa) mají volnější stavbu než zpráva, mohou mít méně formální jazyk a také mohou být emocionálnější. Také se liší se i výběrem témat, která mohou být nadčasová. Ve feedu není potřeba mít na tyto útvary rating.
Co však má zpravodajství i publicistika společného je důkladná práce při hledání informací, ověřit si informace nejlépe u živých zdrojů a důkladně téma zpracovat.
Zdrojování informací
Dále se Tereza věnovala tématu využívání zdrojů a správného zdrojování. Mluvila o tom, že novinářská práce je postavená především na živých, primárních zdrojích – lidech, kteří o tématu mají informace „z první ruky“.
Zajímá vás, co dalšího zaznělo v Terezině příspěvku? Pusťte si záznam její prezentace.
Na co jste se ptali
V podzimní vlně bude NFNZ nově hodnotit a udělovat rating regionálním a publicistickým webům. Do budoucna by ale měly mít rating všechny weby, takže i bulvární.
Neplatí, že čím lepší rating, tím lepší místo ve feedu. Nám stačí, že rating získáte. Ve feedu se pak o vyšší příčky, lepší pozice a zájem čtenářů bojuje kvalitou článků.
Nemá, všechny žánry mají stejnou startovací pozici, opět pak rozhoduje kvalita textů a zájem uživatelů.
Seznam Partner už delší dobu není jen službou pro obsahové weby. Jak se v čase mění požadavky partnerů, přizpůsobuje se i partnerský program. Proto jsme přistoupili ke kompletní změně nápovědy. Co změny přinesou partnerům?
Máte na svém webu CMP (Consent Managment Platform) od Seznamu? V takovém případě nemusíte zobrazovat samostatnou cookie lištu. Podmínkou je při aktivaci CMP na stránku umístit odkaz pro nastavení souhlasů.
Každý web ve službě Newsfeed má od letošního roku svoji auru. Ta dosud představovala jen jedno číslo, kterým byl percentil úspěšnosti daného webu ve feedu. Aura byla původně vyjádřena číslem od 0 do 1. Nově ale, pro lepší pochopení významu, bude percentil aury vyjádřen hodnotou od 0 do 100 %.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.