Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, spustila novou službu. Platforma Seznam Médium nabízí prostor pro publikování autorských článků a komentářů. Kvalitní příspěvky mají šanci objevit se na domovské stránce Seznam.cz v sekci Newsfeed a jejich autoři mohou následně získat podíl z příjmu reklamy, která se zobrazí u jejich článků. První příspěvek na Seznam Médium napsal zakladatel a majitel Seznamu Ivo Lukačovič.
Služba je určena jak odborníkům a již publikujícím autorům, tak široké veřejnosti, a umožňuje vytvoření vlastního redakčního prostoru. „Po diskuzním modulu je to další krok v naší strategii socializace a platformizace Seznamu,“ říká člen představenstva Seznam.cz Matěj Hušek.
Všechny texty, které uživatelé nahrají do Seznam Médium, se okamžitě objeví na jejich autorských profilech, které budou veřejně dostupné. „Příspěvky budou následně procházet naši editoři a ty nejlepší zařadí do algoritmicky doporučovaného Newsfeedu. Články se tak dostanou na naši domovskou stránku,” vysvětluje fungování služby Martin Štverák, produktový manažer Seznam.cz. Editoři nebudou zasahovat do obsahu jednotlivých textů, ale budou s autory komunikovat v případě výskytu hrubých gramatických chyb či porušení dodržování podmínek služby.
Na platformě Seznam Médium bude možné publikovat i takové texty, které jejich autor zveřejní jinde v online i offline prostoru. Musí se však jednat o příspěvky autorské, nikoli převzaté. Všichni zapojení autoři budou mít od Seznamu k dispozici sadu fotografií, kterou budou moct využívat k vizuálnímu oživení svých příspěvků.
Rychlejší cestě k monetizaci pomůže vysoká čtenost
„V případě, že články jednoho autora získají dohromady přes 100 000 zobrazení, může se takový autor zapojit do partnerského programu Seznamu a svůj obsah monetizovat. Rozdělíme se s ním o příjmy z reklamy zobrazené u jeho článků,” říká Jiří Vítek, ředitel Divize Obsahových služeb a sociálního ekosystému.
Seznam Médium poběží na technologické platformě ČNS-X, kterou využívají všechny obsahové služby společnosti Seznam.cz. Počet článků na jednoho autora není nijak omezený a všechny mohou být zařazené do konkrétních obsahových a tematických kategorií, které budou postupně přibývat spolu s obsahem.
Domovská stránka Seznamu se nenápadně mění na obsahovou a sociální platformu. Vedle novinářských článků se na ní objevuje čím dál více uživatelského obsahu. Součástí tohoto trendu je i projekt Médium.cz. Ondřej Tolar vysvětluje, jak blogovací platforma funguje a proč má její existence v zahlceném informačním prostoru smysl.
Seznam.cz ve spolupráci s komunikační platformou Munipolis nově poskytuje návštěvníkům své domovské stránky důležité ověřené aktuality od samospráv z jejich okolí či z oblasti, kterou si sami zvolí. Uživatelé se tak dozví o novinkách ze svého města včetně například krizových situací, termínů úředních povinností nebo kulturních akcí. Komunikační platformu Munipolis momentálně využívá ke komunikaci s občany 2600 samospráv …
Dvě nové funkce představila na svých službách česká internetová jednička, společnost Seznam.cz. Jde o tlačítko »Líbí se« ve tvaru srdce vyjadřující čtenářův zájem o konkrétní článek a nový modul pro uživatelské diskuze, který od července funguje na Proženy.cz a během podzimu se rozšíří i na ostatní obsahové weby.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.