Česká internetová jednička Seznam.cz letos prostřednictvím nového programu Seznam Grant a svého reklamního systému Sklik poskytne prostor pro zviditelnění hned dvacítce neziskových organizací. Každá z nich bude mít možnost po celý rok využívat reklamní prostor v hodnotě 10 000 Kč měsíčně. Celkem tedy podpora jednomu subjektu činí 120 000 Kč. Do projektu se mohou zapojit i digitální agentury a nabídnout neziskovkám bezplatnou správu jejich kampaní.
O účast v ročním programu se mohla ucházet jakákoliv nevládní nezisková organizace či spolek. Odborná porota vybírala na konci loňského roku z více jak 200 přihlášených projektů a v roce 2023 podpoří Dětské krizové centrum, Učitelskou platformu, Bezobalu, Dočasky De De, Replug me Education, NePornu, Cestu domů, Rehafit, Domov Sue Ryder, Autis Centrum, Post Bellum, Oblastní charitu Červený Kostelec, organizaci Debra ČR, Péči Srdcem, Projekt Šance, Auto*Mat, Amnesty International, Klub nemocných cystickou fibrózou, organizaci Best of Best a Život 90.
Do pomoci se mohou zapojit i agentury. Prvními dobrovolníky jsou například Fragile a Marketup
Vybrané organizace si mohou kampaně v reklamním systému Sklik spravovat samy, případně mohou využít služeb mediálních a digitálních agentur. „Oslovili jsme agentury, se kterými spolupracujeme, zda se nechtějí ujmout správy kampaně pro některou z vybraných neziskovek. Těší mě, že dobrý skutek se už rozhodly udělat například digitální agentury Fragile media, AdVisio Marketing, Optimio, GroupM a GroupM Nexus, Publicis Groupe, Wavemaker Czech, H1.cz, Acomware, Plugo, iProspect, oXyShop a Marketup,” uvádí Rudolf Pečenka, manažer konzultačního oddělení Seznam.cz.
Fragile media bude spravovat kampaň pro Život 90, Marketup pro Bezobalu, AdVisio marketing podpoří Dětské krizové centrum, Optimio pomůže agentuře Dočasky De De, GroupM bude pracovat pro Cestu domů, GroupM Nexus podpoří Oblastní charitu Červený Kostelec, Projekt Šance a Autis centrum. Publicis Groupe se bude věnovat organizaci NePornu a Učitelské platformě, Plugo podá pomocnou ruku Klubu nemocných cystickou fibrózou, Wavemaker Czech podpoří Auto*Mat a oXyShop organizaci Best of Best. Připojuje se i iProspect a podpoří Amnesty International, H1.cz, která pomůže Domovu Sue Ryder a Acomware podporující Replug me Education .
Další digitální agentury, které by se rády zapojily do Seznam Grantu, se mohou hlásit na e-mail pomahame@firma.seznam.cz. „Věřím, že z této aktivity mohou vzniknout i zajímavé dlouhodobější spolupráce,” doplňuje Pečenka.
Pro neziskové organizace je připraveno i školení práce s reklamním systémem
Pro neziskové organizace, které s reklamou na internetu nemají příliš zkušeností, připravil Seznam dvoudenní školení, na kterém se seznámí s rozhraním reklamního systému Sklik, s prací s klíčovými slovy a získají třeba i doporučení pro vhodné rozložení rozpočtu tak, aby dosahovaly co největší míry prokliku z bannerů. Získají i informace o tom, jak vyhodnocovat úspěšnost kampaní, a osvojí si základní optimalizační metody.
„Podporu od Seznamu nedostáváme poprvé, díky poradcům reklamního systému Sklik jsme už dříve obdrželi podrobné informace, jak kampaň nastavit, a dosáhli jsme výrazného zlepšení výkonu kampaní. Samotné nastavení kampaně je intuitivní a oceňuji to, že je reklamní systém srozumitelný i pro běžného člověka a že je v českém jazyce. To podle mě ocení i řada dalších našich kolegů z neziskových organizací, kterým se Seznam rozhodl nově pomoci,” říká Jan Staněk, vedoucí fundrasingu a komunikace v Domově sv. Josefa ze střediska Oblastní charity Červený Kostelec, a dodává: „Díky naší účasti v pilotním projektu Seznam Grantu se lidé dozvěděli o našich službách a mnoho z nich se zúčastnilo naší sbírky na pomoc hendikepovaným. Dařilo se i naší osvětové kampani a úspěšní jsme byli také v náboru nových zaměstnanců. Sklik nám výrazně pomáhá informovat o možnostech péče o pacienty s roztroušenou sklerózou, kteří často vůbec netuší, že je v naší zemi zařízení, které jim může pomoci,” uzavírá Staněk.