Počet lidí, kteří k surfování na internetu využívají mobil nebo tablet, stále roste. I proto dává smysl na ně v kampaních cílit. Zapomínat byste ale neměli ani na uživatele, kteří preferují desktop. V případové studii si ukážeme, jak obě cílení efektivně kombinovat, abyste pomocí retargetingu dosáhli těch nejlepších výsledků.
O klientovi
MKLůžkoviny.cz je rodinná firma, která na českém trhu působí více než 6 let. Jeho nabídka se zaměřuje především na ložní prádlo, polštáře, přikrývky a ručníky. Jejich růst a pozice na trhu jsou výsledkem tvrdé práce a odvahy objevovat a zkoušet. A to jak u produktů, které sami prodávají a před sdílením se zákazníky sami testují, tak u jejich marketingové strategie.
Retargeting je pro e-shop nezbytný
Sklik je dlouhodobě stabilní součástí marketingové strategie MKLůžkoviny.cz. Naplno tak využívají možnosti vyhledávací i obsahové sítě. Jelikož se jedná o e-shop, důležitou součástí jeho strategie je i retargeting, tedy cílení na osoby, které už navštívily konkrétní webové stránky nebo projevily zájem o konkrétní produkty.
Vizuály využité v bannerech
Klient se rozhodl retargetingové kampaně cílit na desktop a mobil nebo tablet. Data pocházejí z průběhu ledna a února 2023 z kampaní, které využívaly bannery, a identických kampaní postavených na kombinované reklamě. V těchto kampaních klient využil předdefinované retargetingové seznamy s uživateli, kteří v posledních dnech navštívili určité kategorie webu, a zároveň vyloučil ty, kteří v posledních dvou týdnech na webu nakoupili.
Sklik používáme z velké části jako akviziční kanál se skvělým rozsahem zasažení uživatelů na českém internetu a je pro nás s tímto typem cílení nepostradatelný. Retargetingová kampaň z počátku roku nám ukázala, že velká skupina uživatelů se o nás dozví přes mobilní zařízení, ale je pro ně pohodlnější objednávku provést na desktopu.
Díky rozdělení kampaní je optimalizace snadnější
Pro maximalizaci výsledků byly retargetingové kampaně cíleny na desktop a mobil, a to díky možnosti multiplikátoru zařízení, který naleznete v nastavení každé z nich. Uživatelé na různých zařízeních mají rozdílné vzorce chování. Rozdělení tak umožňuje lepší optimalizaci kampaní.
NÁŠ TIP: U klientů občas vidíme, že záměrně tlumí mobilní zařízení. Z našich dat ale víme, že podíl uživatelů, kteří k surfování na internetu využívají mobil, konstantně roste. Při snížení nebo dokonce vypnutí cílení na mobil proto přicházejí o možnost oslovení velké části potenciálních zákazníků. Pokud některé zařízení nemá požadované výsledky, je výhodnější si kampaně rozdělit a optimalizovat každou kampaň zvlášť.
Lidé si produkty prohlížejí na mobilu, ale nakupují z desktopu
Mobil přivedl na web MKLůžkoviny.cz o 400 % více uživatelů než desktop a celkově i CTR hovořilo v prospěch mobilu a tabletu. CPC na mobilních zařízení bylo o více než polovinu levnější než na desktopu, takže vidíme, že mobil a tablet může přivádět levný traffic na stránky inzerenta. Na druhou stranu konverzní poměr a celkově PNO vychází hůře.
Když se podíváme na konverzní poměr, tak u bannerů se pohybuje okolo 3,31 % na desktopu a 0,9 % na mobilu a tabletu. U kampaně s kombinovanou reklamou byl konverzní poměr na desktopu 1,77 %, zatímco u mobilních zařízení 0,65 %. Je zřejmé, že se z desktopu uživatelé neproklikávají tak často, ale když už se prokliknou, častěji nakoupí.
Kombinovat cílení má smysl
Obecně retargeting vnímáme jako výkonovější cílení, a proto vás může napadnout otázka, jestli vůbec cílení na mobily a tablety nechat spuštěné. Detailnější data ukázala, že až 43 % uživatelů se napřed proklikne přes mobilní reklamu, ale nákup poté provedou na desktopu. Z toho plyne, že nemá smysl utlumovat reklamu na mobilních zařízeních, která přivede uživatele na web klienta. Pak už stačí mu jen připomenout produkt, o který projevil v minulosti zájem. Nejvhodnějším řešením je tedy kombinace cílení na mobilní a desktopová zařízení.
Přinese lepší výsledek retargeting, nebo cílení na vlastní seznamy zákazníků? To je otázka, na kterou odpovídá případová studie agentury VONDRÁK&HEISIG. Zjistíte v ní, jakou cestou specialisté oslovili potenciální zákazníky svého klienta – oficiálního českého distributora motocyklů Triumph.
Být vidět je pro každý e-shop základem úspěchů. A ví to i náš klient decoDoma. Proto jsme společně podnikli několik kroků, kterými jsme během relativně krátké doby výrazně zlepšili dohledatelnost jeho produktů na Zboží.cz. A postup jsme pro vás sepsali do případové studie.
Ačkoliv se mnoho inzerentů stále soustředí primárně na výkon, dnešní doba už není jen o performance strategiích. Trh napříč obory stagnuje a jít čistě cestou výkonu nezajistí dlouhodobý růst ani náskok před konkurencí. Zvlášť pokud váš brand zatím nemá stabilní pozici na trhu. A Sportovna patří mezi značky, které rozhodně mají kam růst. Proto se pro ni podpora brandu stala nezbytnou součástí marketingové strategie s jasným cílem – zvýšit prodeje a budovat silnou klientskou základnu.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.