Počet lidí, kteří k surfování na internetu využívají mobil nebo tablet, stále roste. I proto dává smysl na ně v kampaních cílit. Zapomínat byste ale neměli ani na uživatele, kteří preferují desktop. V případové studii si ukážeme, jak obě cílení efektivně kombinovat, abyste pomocí retargetingu dosáhli těch nejlepších výsledků.
O klientovi
MKLůžkoviny.cz je rodinná firma, která na českém trhu působí více než 6 let. Jeho nabídka se zaměřuje především na ložní prádlo, polštáře, přikrývky a ručníky. Jejich růst a pozice na trhu jsou výsledkem tvrdé práce a odvahy objevovat a zkoušet. A to jak u produktů, které sami prodávají a před sdílením se zákazníky sami testují, tak u jejich marketingové strategie.
Retargeting je pro e-shop nezbytný
Sklik je dlouhodobě stabilní součástí marketingové strategie MKLůžkoviny.cz. Naplno tak využívají možnosti vyhledávací i obsahové sítě. Jelikož se jedná o e-shop, důležitou součástí jeho strategie je i retargeting, tedy cílení na osoby, které už navštívily konkrétní webové stránky nebo projevily zájem o konkrétní produkty.
Vizuály využité v bannerech
Klient se rozhodl retargetingové kampaně cílit na desktop a mobil nebo tablet. Data pocházejí z průběhu ledna a února 2023 z kampaní, které využívaly bannery, a identických kampaní postavených na kombinované reklamě. V těchto kampaních klient využil předdefinované retargetingové seznamy s uživateli, kteří v posledních dnech navštívili určité kategorie webu, a zároveň vyloučil ty, kteří v posledních dvou týdnech na webu nakoupili.
Sklik používáme z velké části jako akviziční kanál se skvělým rozsahem zasažení uživatelů na českém internetu a je pro nás s tímto typem cílení nepostradatelný. Retargetingová kampaň z počátku roku nám ukázala, že velká skupina uživatelů se o nás dozví přes mobilní zařízení, ale je pro ně pohodlnější objednávku provést na desktopu.
Díky rozdělení kampaní je optimalizace snadnější
Pro maximalizaci výsledků byly retargetingové kampaně cíleny na desktop a mobil, a to díky možnosti multiplikátoru zařízení, který naleznete v nastavení každé z nich. Uživatelé na různých zařízeních mají rozdílné vzorce chování. Rozdělení tak umožňuje lepší optimalizaci kampaní.
NÁŠ TIP: U klientů občas vidíme, že záměrně tlumí mobilní zařízení. Z našich dat ale víme, že podíl uživatelů, kteří k surfování na internetu využívají mobil, konstantně roste. Při snížení nebo dokonce vypnutí cílení na mobil proto přicházejí o možnost oslovení velké části potenciálních zákazníků. Pokud některé zařízení nemá požadované výsledky, je výhodnější si kampaně rozdělit a optimalizovat každou kampaň zvlášť.
Lidé si produkty prohlížejí na mobilu, ale nakupují z desktopu
Mobil přivedl na web MKLůžkoviny.cz o 400 % více uživatelů než desktop a celkově i CTR hovořilo v prospěch mobilu a tabletu. CPC na mobilních zařízení bylo o více než polovinu levnější než na desktopu, takže vidíme, že mobil a tablet může přivádět levný traffic na stránky inzerenta. Na druhou stranu konverzní poměr a celkově PNO vychází hůře.
Když se podíváme na konverzní poměr, tak u bannerů se pohybuje okolo 3,31 % na desktopu a 0,9 % na mobilu a tabletu. U kampaně s kombinovanou reklamou byl konverzní poměr na desktopu 1,77 %, zatímco u mobilních zařízení 0,65 %. Je zřejmé, že se z desktopu uživatelé neproklikávají tak často, ale když už se prokliknou, častěji nakoupí.
Kombinovat cílení má smysl
Obecně retargeting vnímáme jako výkonovější cílení, a proto vás může napadnout otázka, jestli vůbec cílení na mobily a tablety nechat spuštěné. Detailnější data ukázala, že až 43 % uživatelů se napřed proklikne přes mobilní reklamu, ale nákup poté provedou na desktopu. Z toho plyne, že nemá smysl utlumovat reklamu na mobilních zařízeních, která přivede uživatele na web klienta. Pak už stačí mu jen připomenout produkt, o který projevil v minulosti zájem. Nejvhodnějším řešením je tedy kombinace cílení na mobilní a desktopová zařízení.
Česká farma je privátní značka supermarketového řetězce Billa, která nabízí lokální zeleninu a ovoce. Úkolem agentury Pickerly bylo dostat české plodiny na stůl spotřebitelů. Jak se jí to podařilo?
Každý e-shop hledá způsoby, jak zvýšit své prodeje. A Notino není výjimkou. Proto jsme se společně zaměřili na zkvalitnění vyhledávacích kampaní, které do e-shopu přivádějí nové a relevantní zákazníky. Jakých výsledků jsme díky krokům, které jsme podnikli, dosáhli?
Jak zvýšit počet objednávek ve vysoce konkurenčním segmentu doplňků stravy? Pražská agentura Pudeto vsadila na využití databáze vlastních zákazníků. Podívejte se, jaké výsledky to přineslo klientovi.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.