Seznam.cz od listopadu zavádí nový způsob dvoufázového ověření při přihlašování uživatelů. Ke stávající možnosti ověření pomocí aplikace Seznam nově přibude standardní a široce rozšířená varianta ověření pomocí autentizační aplikace a generovaných jednorázových kódů.
„Bezpečnost je prioritou nejen pro nás, ale také pro stále větší skupinu našich uživatelů. Jsme rádi, že jim můžeme nově nabídnout standardní způsob zabezpečení, na něž jsou zvyklí. Dvoufázové ověření pomocí tzv. TOTP (Time-based One-Time Password) chrání účet uživatele před neoprávněným přístupem, a to i v případě, že dojde ke ztrátě či prolomení standardního hesla. Při přihlášení se totiž uživatel kromě tohoto hesla ověřuje i jednorázovým kódem z autentizační aplikace. Účet je tak lépe zabezpečený proti odcizení, zneužití a ztrátě osobních údajů,“ vysvětluje David Finger, ředitel divize Email.cz a Mapy.cz, a dodává, že k odcizení, a hlavně zneužití účtů dochází častěji, než jsou si uživatelé ochotni připustit: „Riziko zneužití svého e-mailu si uvědomuje málokdo. Přitom právě při odcizení účtu dochází k napadání jiných uživatelů z adresáře, rozesílání závadného obsahu nebo podvodům na inzertních službách, kdy se útočník vydává za důvěryhodnou osobu.”
Podle Fingera přijde o svůj účet u Seznamu až 200 000 uživatelů ročně. Proto všem doporučuje, aby si nejen nastavili a pravidelně aktualizovali bezpečnostní údaje ve svém účtu, ale zapnuli také právě dvoufázové ověření. Doposud ho Seznam.cz umožňoval pouze za využití své aplikace, nyní však tyto možnosti rozšiřuje.
Česká internetová jednička zruší od nového roku kontrolní otázky
Od ledna 2024 Seznam.cz zruší možnost obnovit přístup k účtu pomocí kontrolní otázky. Uživatelé si v minulosti mohli ve svých účtech nastavit osobní otázky pro případ potřeby obnovení přístupu. Pokud zapomněli heslo, stačilo zodpovědět nastavenou otázku a do svého účtu se bez problémů dostali. „Již delší dobu tuto možnost zabezpečení neumožňujeme zapnout, jelikož se jedná o velmi slabou a snadno prolomitelnou ochranu, která neodpovídá technologickým standardům,“ vysvětluje rozhodnutí David Finger.
Uživatelé se nemusí obávat, že by se od 1. ledna 2024 ke svým účtům na Seznamu již nedostali. Je však potřeba, aby znali své heslo a včas si nastavili jiné možnosti jeho obnovení, například prostřednictvím telefonního čísla, alternativního e-mailu, případně ověření přes bankovní identitu.
Celoplošné Televizi Seznam se v meziročním srovnání daří posilovat share, rating a reach. V porovnání prvních kvartálů let 2024 a 2025 se share v cílové skupině 18–69 let zvedl o 13,8 % a reach o 3 %. Mezi nejsledovanější pořady v hlavním vysílacím čase patřily české filmy s Vlastou Burianem či oblíbené tuzemské kultovní tituly jako Černí baroni, …
Dosavadní ředitel divize Oborových služeb Pavel Kolář nahrazuje v představenstvu české internetové jedničky Tomáše Kapalína. Ten ze své funkce odešel k 15. dubnu a ve firmě nadále nebude působit ani na jiné pozici. Nové rozdělení agendy členů představenstva proběhne v následujících dnech.
Tuzemská internetová jednička Seznam.cz pokračuje v podpoře posilování své značky a představuje novou brandovou kampaň, která staví na úspěchu digitálního maskota v podobě Seznam psa. Koncept vznikl opět ve spolupráci s agenturou Triad, o výrobu spotu se postarali v BareBear production.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.