Lifestylový online magazín Super.cz prošel technologickou i grafickou inovací. Zatímco původní design před bezmála 13 lety předpokládal, že uživatel bude službu sledovat primárně na stolním počítači, nová verze už počítá s využitím zejména na mobilním telefonu. Velká část fotografií a videomateriálů je nyní prezentována vertikálně. Novinkou je nasazení formátu stories – krátkých příběhů a upoutávek, které jsou novým nosným vizuálním i obsahovým prvkem. Redakce Super.cz připravuje také několik nových video pořadů.
Online obálka časopisu ve vašem mobilu
„Více než 60 % čtenářů Super.cz navštíví web skrze mobilní telefon, proto jsme se v novém konceptu soustředili velmi výrazně na jejich uživatelský komfort. Z hlediska designu se tak změnilo téměř vše, počínaje použitým písmem, optimalizovaným pro čitelnost na telefonech i počítačích. Klíčovým ale bylo udržet designový jazyk, kterým se Super.cz vyznačuje,“ vysvětluje Karel Pětruchno, Šéf designér Seznam.cz, a dodává: „Cílem je, aby každý článek na webu Super.cz působil jako obálka časopisu, s fotografiemi, jejichž formát se přizpůsobuje čtenářově zařízení, doplněnými unikátním barevným pozadím.“
Zvláštní pozornost proto byla věnována vizuálním prvkům. Popisky u fotek nyní více působí jako součást vyprávění, jsou výraznější a vizuálně laděné tak, aby korespondovaly s konkrétní fotografií.
Přesun na moderní redakční systém Seznamu
Součástí změn není jen nová grafika a rozšíření obsahového záběru. „Redesign Super.cz jsme spojili s přesunem na naši společnou publikační platformu ČNS X,“ říká Jiří Vítek, ředitel Divize obsahových služeb a sociálního ekosystému. Čtenáři tak dostávají více možností, jak se dostat k relevantnímu obsahu, ať už prostřednictvím štítků nebo personalizovanému doporučování. „ČNS X nám umožňuje obsahové weby dlouhodobě rozvíjet, těžit ze společného vývoje a lépe propojovat s naším rostoucím sociálním ekosystémem. Věřím, že všechny změny dlouhodobě ocení především čtenáři,“ uzavírá Vítek.
Soukromí celebrit
Super.cz prochází změnou i po obsahové stránce. Nadále bude redakce přinášet čtenářům nejzajímavějšíí novinky ze světa českých i světových celebrit, více se však bude soustředit na jejich soukromý život.
„Zaměříme se i na společenská témata za hranicí šoubyznysu, která hýbou českým i zahraničním děním. Připravujeme také novinky jako jsou glosy, módní policie, kvízy a další formáty. Chceme být hravější a interaktivnější,“ přibližuje Lucie Sieglová, šéfredaktorka Super.cz. Další chystanou novinkou jsou pak také vlastní video pořady. Čtenářům nabídnou aktuální kauzy komentované očima celebrit, módní policii od slavného českého stylisty či připomenutí velkých kauz z minulých let a nahlédnutí na ně současnýma očima.
Web Super.cz měsíčně navštíví 3,9 milionů reálných uživatelů, čímž se řadí k nejčtenějším webovým stránkám v Česku.
Dlouholetý zástupce šéfredaktora serveru Novinky.cz Miroslav Benč se od prosince posouvá do čela redakce. Dosavadní šéfredaktor Vladimír Dušánek tak bude mít více prostoru na působení v představenstvu vydavatelství Borgis, kde se bude věnovat strategickému rozvoji nejen zpravodajského portálu Novinky.cz, ale i dalších obsahových webů.
SZ Byznys posiluje svůj tým o novináře, reportéra a spisovatele Václava Jabůrka. Do redakce přichází z Českého rozhlasu, kde byl až do léta zahraničním zpravodajem v Německu. Václav Jabůrek začínal svou profesní dráhu v oblasti public relations, odkud v roce 2017 zamířil do zahraniční redakce Českého rozhlasu. O dva roky později se stal zahraničním zpravodajem …
Nejen pro tuzemské e-shopy a kamenné prodejny je Black Friday z obchodního pohledu jedním z nejvýznamnějších období roku. Slevové akce se roztáhly do několika týdnů, což potvrzují také data Zboží.cz. Ta mimo jiné ukazují, že zájem o srovnání nabídek roste již od začátku listopadu. Návštěvnost mnoha kategorií za poslední tři týdny vzrostla i o stovky procent, přičemž nejsilnější poptávka tradičně směřuje do kategorie spotřební elektroniky, domácích pomocníků a hraček.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.