Díky produktové inzerci na Seznamu můžete oslovit až 64 % aktivně nakupující české internetové populace. Abyste dosáhli těch nejlepších výsledků, máme pro vás video, které vám představí chyby v diagnostice XML feedu, se kterými se nejčastěji setkávají nejen naši klienti, ale možná i vy.
Ve videu vás kromě samotného nastavení Zboží.cz seznámíme také s funkcí Diagnostika XML feedu. Tu najdete v administračním rozhraní Zboží.cz v záložce Sortiment a umožní vám identifikovat chyby v nabídkách, které posíláte ve svých XML feedech. Ukážeme vám ty nejzávažnější chyby a přidáme doporučení na další vylepšení. Tak pojďme na to!
Přehled tipů pro lepší XML feed
1. Duplicitní název nabídky [PRODUCTNAME] nebo identifikátor [ITEM_ID]
V případě, že máte v XML feedu uvedený tag PRODUCTNAME nebo ITEM_ID se stejnou hodnotou vícekrát, vyhodnotíme všechny tyto nabídky jako duplicitní. U každé položky musí být tag PRODUCTNAME a ITEM_ID unikátní, aby ji mohli nakupující na Zboží.cz snadno dohledat.
2. Chybí, nebo je neplatná dostupnost [DELIVERY_DATE]
Pokud tento tag nevyplníte, nabídka se na Zboží.cz nezobrazí. Doporučujeme tag DELIVERY_DATE vyplnit a dát tak nakupujícím na Zboží.cz vědět, že je zboží skladem.
3. Chybí údaje o dopravě [DELIVERY]
Aby se na Zboží.cz u vašich nabídek zobrazovaly informace o dopravě a výdejních místech, je potřeba mít správně vyplněný tag DELIVERY v XML feedu. Zároveň je nutné si nastavit dopravce a výdejní místa také v Administraci Zboží.cz pod záložkou „Sortiment“ – „Doprava“.
4. Neplatný EAN nebo ISBN kód [EAN /ISBN]
EAN nebo ISBN kód jsou důležitými parametry, které vstupují do automatického párování nabídek k produktovým kartám.
5. Neplatné doplňkové informace [EXTRA_MESSAGE]
EXTRA_MESSAGE slouží k uvedení doplňkových informací o nabídce. Aby se doplňkové informace zobrazovaly správně, je potřeba je vyplnit podle specifikace. Podívejte se, jak konkrétní doplňkové informace nastavit.
6. Neplatný identifikátor prodejny [SHOP_DEPOTS]
Jako SHOP_DEPOTS se uvádí ID Firemního zápisu na Firmy.cz, tedy ID výdejního místa. Proto si raději zkontrolujte, jestli třeba v tagu SHOP_DEPOTS nemáte špatně uvedené ID provozovny namísto požadovaného ID Firmy.cz. Zároveň zkontrolujte, zda máte v administraci Zboží.cz vybraná vlastní výdejní místa.
7. Chybí, nebo je neplatný identifikátor nabídky [ITEM_ID]
ITEM_ID je unikátní identifikátor nabídky v e-shopu. Pokud v diagnostice uvidíte chybu „Chybí identifikátor nabídky“, pak tento tag není ve vašem XML feedu vyplněný. V případě, že v diagnostice uvidíte chybu „neplatný identifikátor nabídky“, pak tag ITEM_ID ve vašem XML feedu obsahuje neplatné znaky.
8. Neplatná URL obrázku [IMGURL]
Chyba v tagu IMGURL se pravděpodobně týká nepovolených znaků v URL adrese. Doporučujeme proto opravit URL adresu obrázku, jinak se u vašich nabídek na Zboží.cz fotografie nezobrazí.
Nenašli jste ve videu nebo článku odpověď k řešení vašeho problému s XML feedem? Zkuste ještě navštívit naši nápovědu, kde najdete veškeré informace. Pokud ani tam nenajdete svou odpověď, neváhejte nás kontaktovat.
Za tým konzultací Jakub Loula a Ondřej Němec