V mobilní aplikaci spouštíme předplatné Mapy.cz Premium a první prémiové funkce. Přečtete si více na našem Blogu. Těšíme se na vás!
Mapy.cz nově finančně podporují projekt OpenStreetMap, a pomáhají tak přispívat na jeho provoz a rozvoj
Česká mapová aplikace díky firemnímu členství nyní aktivně podporuje rozvoj OpenStreetMap. Projekt je jedním z klíčových zdrojů otevřených dat, o něž se Mapy.cz opírají.
OpenStreetMap (OSM) je komunitní projekt, jehož cílem je vytvářet a udržovat otevřenou mapu světa, kterou tvoří dobrovolníci z celé planety. „Komunitu OSM tvoří přibližně 11 milionů lidí, kteří data přidávají, opravují a aktualizují. Proto tuto skvělou službu využíváme my i mnoho dalších mapových platforem, jako třeba Microsoft, Facebook nebo Bolt,” uvádí Martin Jeřábek, manažer týmu Mapy.cz, a doplňuje, že jeden z důvodů aktivní podpory ze strany Mapy.cz je snaha zajistit, aby OSM byly pro mapové fanoušky k dispozici i v dalších letech.
„Mapy.cz mají vlastní kartografickou redakci, která pro nové či upravené záznamy do mapových podkladů využívá několik desítek zdrojů. Projekt OSM patří bez pochyby mezi ty klíčové,“ vysvětluje Martin Jeřábek a dodává, že Mapy.cz využívá přes milion lidí denně.
OSM získává podporu od společností a organizací, které přispívají časem, penězi či technickou pomocí. Tyto příspěvky pomáhají zajišťovat stabilitu serverů, údržbu a zlepšování technické infrastruktury a rozvoj komunity dobrovolníků.
Mapy.cz pomáhají také s projektem Missing Maps
Tým Mapy.cz pravidelně podporuje projekt Missing Maps, který vznikl z iniciativy Lékařů bez hranic, Červeného kříže a humanitární sekce OpenStreetMap. Projekt pomáhá humanitárním pracovníkům v místech, pro která neexistují dostatečně podrobné mapy. Již pětkrát Mapy.cz uspořádaly v sídle společnosti Seznam.cz tzv. mapaton, během kterého dobrovolníci vytváří a doplňují chybějící mapové podklady podle satelitních snímků v dosud špatně značených místech světa. Humanitární pracovníci tak pomocí spolehlivých mapových podkladů dokážou lépe plánovat očkovací kampaně, vyhodnocovat zdravotnická data nebo provádět epidemiologické analýzy.
Veronika Geltner
PR specialistka