V Ecomailu si jednoduše vytvoříte a odešlete e-mailingové kampaně, nastavíte populární automatizace jako třeba Opuštěný košík nebo třeba slevovou nabídku podpoříte SMSkou. Navíc díky napojení Ecomailu na Sklik si za pár kliknutí vytvoříte reklamní okruh pro remarketing a podpoříte tak další prodeje.
Oslovte své zákazníky efektivně díky nástroji Ecomail
V Skliku máte možnost oslovit vlastní seznamy zákazníků. Segmentaci těchto cenných publik vám usnadní nástroj Ecomail. V následujícím videu si krok za krokem ukážeme, jak na to. Konkrétnímu okruhu uživatelů pak můžete zobrazovat relevantní reklamu.
Ecomail je marketingová platforma, díky které můžete rozesílat newslettery a SMS, automatizovat e-mailové kampaně a efektivně budovat databáze kontaktů. Umožňuje jednoduchou tvorbu šablon, personalizaci obsahu a automatizaci kampaní. A určitě oceníte i podrobné statistiky pro sledování a porovnávání výsledků.
Propojení Ecomailu a Skliku
Video vám ukáže postup, jak propojit Ecomail s vaším Sklik účtem a také s e-shopem.
Po propojení e-shopu se vám do Ecomailu synchronizují data o vašich zákaznících a všechny objednávky. Databáze se pravidelně aktualizuje. S těmito kontakty pak můžete dále pracovat. Kontakty ale jednoduše nahrajete do Ecomailu i prostřednictvím XML či CSV souboru.
Segmentace seznamu kontaktů
Seznam kontaktů lze dále segmentovat a ve výsledku získáte vymezený okruh publika, které oslovíte konkrétní sestavou inzerátů v Skliku. Počet okruhů není omezený. Můžete například oslovit uživatele, kteří nenakoupili v posledních 3 měsících, neotvírají vaše newslettery, nebo delší dobu nenavštívili váš web. Nebo naopak nakoupili nedávno a chcete je pobídnout k další objednávce.
Postup samozřejmě záleží na vaší obchodní strategii. Je nutné brát v potaz velikost výsledné databáze, seznam zákazníků totiž musí obsahovat minimálně 200 adres, aby se reklama vydávala. Vyplatí se mít publika v dostatečné velikosti. Publika procházejí validací, deduplikací a systém Skliku ověřuje, zda má Seznam.cz ke spárovaným adresám povolené cílení.
Sklik okruhy
Z Sklik okruhu v Ecomailu se vytvoří publikum v Skliku, což je váš výsledný retargetingový seznam. Nemusíte tedy vytvářet publika přímo v Skliku, Ecomail je vytvoří za vás. Tento seznam pak klasicky připojíte v Skliku k reklamní sestavě.
Data se přenášejí z Ecomailu směrem do Skliku, ale zpětně ne. Synchronizace dat probíhá jednou denně. Po synchronizaci v Skliku naleznete vytvořené publikum pod položkou “Nástroje”, “Retargeting”.
Scénáře pro automatizaci
V Ecomailu máte také k dispozici editor, kde můžete vytvářet scénáře automatického sběru a segmentace kontaktů. Postup je přehledně uvedený v nápovědě Ecomailu. V případě nejasností se vždy můžete obrátit na Podporu Ecomailu a nechat si poradit.
Ecomail vám usnadní práci s tvorbou přesně cílených kampaní na vaše kontakty.
Vyzkoušejte ho a zefektivněte si tak své kampaně.
Za Sklik Radka Hrotková a Ondřej Němec