Jak jsme optimalizací feedu na Zboží.cz zvýšili výkon e-shopu o 57 %

2. prosince 2024 Ve spolupráci s:  

Být vidět je pro každý e-shop základem úspěchů. A ví to i náš klient decoDoma. Proto jsme společně podnikli několik kroků, kterými jsme během relativně krátké doby výrazně zlepšili dohledatelnost jeho produktů na Zboží.cz. A postup jsme pro vás sepsali do případové studie.

O klientovi:
E-shop decoDoma funguje od roku 2012 a přináší lidem nevšední nápady a produkty pro útulnější domov. Firma chce zároveň všem věkovým kategoriím umožnit co nejpohodlnější nákup. Nejoblíbenějším produktem ze sortimentu e-shopu jsou  napínací potahy pro renovaci sedaček a křesel.

Cíl: Vylepšit feed na Zboží.cz, a tím podpořit značku i zvýšit prodeje

Kdo by nechtěl být zákazníkům na očích přesně v pravou chvíli, kdy chtějí nakupovat? A proto jsme se začátkem letošního roku s naším klientem decoDoma zamýšleli nad strategií pro optimalizaci výkonu e-shopu na Zboží.cz. Na tomto cenovém srovnávači firma prezentuje své nabídky od října 2012 a od té doby jsme spustili na Zboží.cz celou řadu vylepšení, čímž se pro inzerenty otevřela možnost rozšířené spolupráce. 

Na základě zpracované analýzy jsme se rozhodli z novinek vytěžit vše, co nám umožní získat více zobrazení a zvýšit tak pravděpodobnost úspěšného prodeje. 

6 kroků k lepšímu výkonu

Prostor pro zlepšení výkonu firmy decoDoma jsme našli v několika směrech. Klient v rámci dalších marketingových kanálů dlouhodobě buduje brand, a proto jsme značku decoDoma  chtěli zviditelnit také na cenovém srovnávači Zboží.cz. 

Dalším cílem bylo zlepšit dohledatelnost ve Zboží inzerátech a docílit tak konverznějších pozic zobrazení na Zboží.cz. Jaké konkrétní úpravy jsme provedli pro lepší dohledatelnost? 

1. Založení značky

Prvním krokem bylo založení značky na Zboží.cz, díky tomu lze nyní vyfiltrovat nabídky klienta v konkrétní kategorii pomocí filtru výrobce. Jako značka registrovaná na Zboží.cz s námi klient navázal vendorskou spolupráci. Otevřená administrace pro vendory mu umožňuje přímou správu celé nabídky, díky které specialisté mohou sami přidávat nebo pravidelně upravovat popisy, parametry, kategorie, identifikátory nebo galerii obrázků svých produktů. 

Více o tom, jak si můžete nechat založit vlastní značku, zjistíte v naší nápovědě.

2. Popis stránky značky 

Následně jsme ke značce vytvořili popis výrobce a využili jsme prostor na prezentaci informací o značce a popis předností produktů, které e-shop nabízí. Přidali jsme i prolinky do kategorií s výrobky vlastní značky, obrázkovou prezentaci a další důležité informace.

3. Tagy PRODUCT a DESCRIPTION 

Pro lepší dohledatelnost Zboží inzerátů jsme zkontrolovali a doplnili vhodná klíčová slova pro vyhledávání v tagu PRODUCT a DESCRIPTION. Tyto tagy jsou stěžejní pro relevanci klíčových slov ve fulltextovém vyhledávání. Častější zobrazení zvýšilo pravděpodobnost nákupu a díky kvalitním informacím v popiscích jsme podpořili i důvěryhodnost prezentovaného zboží. 

4. CATEGORYTEXT 

Tag CATEGORYTEXT jsme upravili podle stromu kategorií Zboží.cz. Tím jsme docílili většího počtu zobrazení v případech, kdy zákazník zúží své vyhledávání na konkrétní kategorii. Správné zařazení do kategorie je podstatné i pro zobrazení na výhodných pozicích u Zboží inzerátů, ať už na Zboží.cz, nebo ve Vyhledávání na Seznam.cz.

5. PARAM 

Detailní vyplnění XML feedu včetně nepovinných tagů je pro růst počtu zobrazení podstatné. Konkrétně element PARAM spolu s CATEGORYTEXTEM je rozhodující nejen pro vyhledávání pomocí filtrů na srovnávači Zboží.cz, ale také pro relevanci klíčových slov při fulltextovém vyhledávání na Seznam.cz. Tyto parametry nasměrují hledajícího primárně k nabídkám, které jsou hledanými parametry v XML feedu označeny. 

Zobrazení ve výsledcích hledání na Zboží.cz
Zobrazení ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz

6. Aukce na vyhledávání  

Zboží inzeráty jsou nedílnou součástí kampaní Zboží.cz a mají nezanedbatelný podíl na jejich výkonu. A teď, když jsme je vyladili, nastal čas je ukázat také zákazníkům, a to na co nejlepších pozicích při vyhledávání. A k tomu slouží právě Aukce.

Klient se rozhodl své kampaně Zboží řídit pohodlně v rozhraní Skliku, protože kompletní nastavení inzerce z jednoho rozhraní je přehledné i jednoduché na ovládání. V administraci vsadil na podrobnější členění do více kampaní, a to jak pro doporučované pozice v produktových kartách na Zboží.cz, tak pro Zboží inzeráty. 

Optimalizace kampaní na Zboží.cz nám přinesla výrazný nárůst v zobrazeních a proklicích, a tím i v počtu objednávek a celkovém obratu. Díky detailnímu nastavení CPC na úrovni jednotlivých umístění reklam jsme dosáhli zlepšení pozic tam, kde to dávalo smysl. Založením vendorské spolupráce a produktových karet jsme posílili důvěryhodnost značky a naší nabídky. Tím jsme dosáhli stanovených cílů a podpořili klíčový sortiment v souladu s dlouhodobou strategií firmy. 

 

Vytvořené sestavy v rozhraní Skliku může klient flexibilně spouštět či pozastavovat a své investice řídit nastavením denního rozpočtu na každou kampaň odděleně. Pro detailní vyhodnocení a optimalizaci zvolené strategie členěných kampaní jsou v rozhraní Skliku k dispozici přehledné statistiky. 

Kombinace všech uvedených nastavení a navýšení aukce pro vyhledávání optimalizované na jednotlivé zdroje a zařízení přinesla výsledky, ze kterých má radost klient i my.

Aby byl váš e-shop na Zboží.cz vždy snadno dohledatelný, pohlídejte si, aby nedošlo k vyčerpání kreditu na vašem Peněženkovém účtu. A nebo si nastavte automatické dobíjení kreditu na konkrétní částku, aby vaše kampaně bežely bez přerušení.

Meziroční skóre? O 57 % více zobrazení a o 41 % více prokliků

Porovnání druhého čtvrtletí letošního roku s rokem 2023 nás i klienta příjemně překvapilo. Díky krokům, které jsme společně provedli, jsme dosáhli o 57 % více zobrazení nabídek a o 41 % více prokliků do e-shopu. 

Díky konzistentní prezentaci napříč kanály zákazníci značku snáze identifikují

Díky naší spolupráci se decoDoma na Zboží.cz prezentuje v souladu s dalšími marketingovými kanály, které se zaměřují na podporu brandu. Potenciální zákazníci ji díky tomu snadno identifikují a mohou si její produkty jednoduše vyfiltrovat. Navíc se nám podařilo vylepšit také relevanci fulltextového vyhledávání, a to jak na Zboží.cz, tak ve Zboží inzerátech. 

Z mého pohledu bylo nezbytné docílit nejen co nejlepších pozic zobrazení, ale zajistit také komplexní prezentaci přidané hodnoty, kterou klient svým zákazníkům přináší. Důvěryhodnost prodejce má v dnešní době pro potenciální zákazníky čím dál větší váhu. A právě v popisu Vendora získal klient dostatek prostoru svou firmu prezentovat, čímž buduje i svou pozici love brandu.

 

Vyplatila se i péče, kterou jsme věnovali detailnímu vyplnění XML feedu včetně doporučených tagů, a to nejen těch povinných. Nastavení adekvátní aukce ještě napomohlo k lepším pozicím zobrazení na vyhledávací dotaz.

U decoDoma se nám podařilo skvěle propojit prezentaci značky i dohledatelnost jednotlivých nabídek. A na výsledcích je to znát, což nás těší.

Za tým Zboží.cz Iva Gnolová


Sdílet na sítích