Největší nákupní událost roku byla pro řadu firem klíčovým momentem sezóny. A my máme radost, že jsme mohli sledovat, s jakou kreativitou si soutěžící s Black Friday strategií poradili. Kdo v poslední Sklik výzvě nejvíc zabodoval?
Black Friday je jedinečná, ale i náročná příležitost, která prověřuje schopnost týmů reagovat na vysokou konkurenci a přizpůsobit strategie dynamickým podmínkám trhu. Výherci poslední Sklik výzvy tohoto roku – Jan Kolín ze společnosti MK Lůžkoviny a Zlatomíra Fabíková z agentury bV24 si poradili opravdu bravurně.
Co porota hodnotila?
Originalitu, kreativní zpracování a efektivitu strategie
Přístup k jednotlivým typům cílení a jejich kombinování
Nastavení struktury kampaní a sestav
Práci s denním limitem kampaně a maxCPC
A čím si porotu získali výherci výzvy?
První strategii přibližuje Jan Kolín:
„Chtěli jsme na web přivést co nejvíce relevantních uživatelů, dát jim vědět o naší akci a přesvědčit je k nákupu. Abychom toho dosáhli, využili jsme maximum v Skliku dostupných možností – speciální Black Friday videa a bannery, nativní reklamy, informace o akci v textových inzerátech i dynamické reklamní formáty s tematickou šablonou.
Formáty jsme rozdělili podle výdeje na zařízení, akvizici i retargeting a další podrobnější dělení, které nám pomáhá efektivně pracovat s rozpočtem i nabídkami CPC na relevantní ploše a výdejovém zařízení. Do mixu jsme zapojili také Jednoduché obsahové kampaně, které vynikají nižší cenou za proklik.
„Samotná optimalizace v průběhu akce probíhala nejen s ohledem na konverze, ale především na zobrazování, kdy bylo velmi důležité na všech plochách zajistit výdej inzerce v dostatečném množství. Vlivem vysoké konkurence v aukcích během Black Friday totiž výrazně vzrostlo i CPC, a proto bylo nutné si všechny tyto nabídky pohlídat.
S optimalizací nám pomohla i segmentace display kampaní, kde jsme sestavy rozdělili nejen podle výdeje na určitý web, ale také na každý jeden rozměr kreativy, což přináší přesnější optimalizaci CPC, případně přehlednější A/B testování kreativ.
Black Friday je pro nás největší slevová akce, která je pro celkový úspěch sezóny zásadní. Proto jsme se na ni na všech reklamních účtech s předstihem a velmi poctivě připravovali. Výsledek překonal naše očekávání.“
Propracovanou kampaň pro klienta Skinso představuje Zlatomíra Fabíková:
„Naším cílem bylo v daném týdnu na e-shopu Skinso maximalizovat prodeje růstového séra na řasy hairPLUS, ke kterému klient přidal ještě dárek a dopravu zdarma. Ještě před Black Friday akcí jsme na daný produkt spustili Jednoduchou obsahovou kampaň pro akvizici nové návštěvnosti na webu.
Během Black Friday týdne jsme pak cílili na nově nasbírané návštěvníky webu, ale také jsme oslovili i dlouhodobá publika, včetně uživatelů z minulé vánoční sezóny. Nezapomněli jsme využít i cílení na vlastní seznamy zákazníků. V reklamách jsme kromě akční nabídky, vlastností a výhod produktu zdůrazňovali i časovou omezenost akce.
Abychom byli cílové skupině co nejvíce na očích, využili jsme v remarketingu celou řadu formátů, pro které jsme také připravili kreativy – bannery, branding, kombinované reklamy, Sklik video a dynamický retargeting. Samozřejmostí byly i reklamy ve vyhledávání. V průběhu akce jsme neustále sledovali výkon kampaní a na základě výsledků jsme prováděli potřebné optimalizace jako třeba úpravy CPC, CPT nebo frekvence zobrazování reklam.
Během Black Friday týdne jsme dosáhli 950% nárůstu konverzí a 928% nárůstu tržeb oproti předchozímu týdnu, přičemž metriky PNO i CPA klesly o 66 %. Dosáhli jsme vysokého počtu zobrazení reklamy a také jsme klientovi přivedli na web novou návštěvnost. Z těchto důvodů považujeme Black Friday kampaně za velmi úspěšné.“
Úspěch naší kolegyně Zlatomíry Fabíkové nás moc těší. Rádi využíváme v marketingových komunikacích Seznam média naplno, což se podstatně projevuje na celkových prodejních výsledcích a prohloubení vztahu zákazníka se značkou klienta.
Výherce potěšily rovnou dva adventní kalendáře
Pro vítěze jsme tentokrát kromě láhve něčeho ostřejšího připravili adventní kalendáře – jeden se zdravým mlsáním od Mixitu a druhý s řemeslnou čokoládou a vynikající kávou z Čokoládovny Janek. Všem účastníkům výzvy děkujeme, že se i v hektickém období zapojili, vítězům ještě jednou gratulujeme a těšíme se na další soutěžní klání.
Black Friday je synonymum začátku vánočního nákupního shonu. A právě v tomto vypjatém období, kdy se prodejci předhánějí v atraktivitě nabídek a marketingových kampaních, chceme ocenit ty nejkreativnější a nejúspěšnější strategie. Přicházíme s výzvou zaměřenou na nejlepší Black Friday strategii.
Získávání nových zákazníků je klíčové pro udržení konkurenceschopnosti, a proto jsme poslední Sklik výzvu zaměřili na akviziční strategii v obsahové síti. Kdo nejlépe využil potenciál cílené reklamy? Představujeme vítěze i jejich výherní strategie.
Jak efektivně spravovat vyhledávací kampaně v Skliku? Ve videu i článku vám představíme pět klíčových bodů, které vám mohou pomoci k dobrému výkonu vaší reklamy. Naše specialistka z Skliku Radka Hrotková se s vámi podělí o své zkušenosti, aby vaše optimalizace přinesla ty nejlepší možné výsledky.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.