Seznam Nákupy nyní pohodlně s jediným přihlášením
Nově máte možnost vstupovat do rozhraní Skliku i Zboží.cz jediným loginem jako vlastník účtu i jako uživatel, pokud jste správce účtu. Přesun mezi rozhraními tak bude naprosto plynulý.
Cookies třetích stran postupně končí – jejich omezování stále pokračuje. Abyste mohli dál efektivně cílit reklamu a měřit její výsledky v Skliku a Zboží.cz, připravte se včas. Sklik nabízí řešení, která fungují i bez cookies.
V následujícím videu si stručně představíme identifikaci uživatelů pomocí hashovaných osobních údajů (převod na unikátní řetězec znaků), co to přesně je a jaké to přináší výhody.
Pokud vaše reklama v Skliku zaujme uživatele, klikne na ni a přejde na váš web. V ideálním případě také do 30 dní od prokliku provede konverzi a nakoupí. Jak ale můžete uživatele zařadit do retargetingového publika a případně zaznamenat konverzi? Zkuste nechat lehce upravit měřicí skripty, které už teď používáte.
Skripty vkládají identifikátor, kterým je zahashovaná e-mailová adresa uživatele. K tomu slouží parametr „eid“. Podobně je možné implementovat také další identifikátory, telefonní číslo a adresu uživatele.
E-mailovou adresu získáte od uživatele pomocí vlastního přihlášení – přihlášení přes Seznam, Google, Facebook, MojeID apod. Můžete uživatele vyzvat k vložení e-mailu pro odběr newsletteru nebo mu nabídnout slevu, soutěž nebo třeba kolo štěstí. Je třeba, abyste k tomu měli od uživatele patřičný souhlas v souladu s platnou legislativou.
Následně e-mail zahashujete – s tím si poradí váš vývojář nebo poskytovatel e-shopového řešení. Pokud se tím nechcete zabývat, nechte to na nás. Naše scripty před odesláním email automaticky zahashují.
Hashování je funkce, která převádí vstupní data jednosměrným procesem na unikátní řetězec znaků pevné délky. Tento řetězec se nazývá „hash“.
Příklad:
E-mail uživatele před hashováním je: letajici.pes@seznam.cz.
Výsledný hash: a1a5b328b75e17a131dfa8c797c214e92118216e0df4a03cc3b4649c4256ab58.
Příjemce může daný hash spárovat jen v případě, že má k dispozici původní obsah před jeho hashováním. Seznam tedy porovná hash z vlastní databáze uživatelských účtů, kde zároveň eviduje souhlas s cílenou reklamou. Poté je snadné zacílit reklamu či spárovat konverze.
Jak zpracovat e-mail uživatele pomocí hashovací technologie najdete v naší Nápovědě v podkapitole o měřicích skriptech.
Pokud hashování z nějakého důvodu využít nemůžete nebo nechcete, není to problém, my to za vás rádi zařídíme. Odešlete email v daném parametru „eid“ a retargetingový či konverzní kód zahashují daný email za vás. Nemusíte se bát o osobní údaje uživatelů, ty jsou v bezpečí.
Aby byl z hlediska legislativy proces identifikace uživatele pro cílenou reklamu v pořádku, je nezbytné uvést tuto skutečnost ve vaší liště pro sběr souhlasů. Zároveň je vhodné rozšířit zásady pro zpracování osobních údajů na vašem e-shopu. Uveďte v nich společnost Seznam.cz, a.s., jako zpracovavatele osobních údajů pro účely cílené reklamy.
Hashování e-mailů, telefonních čísel a adres vám pomůže zvýšit svou nezávislost na cookies třetích stran. Budete moci nadále pracovat s cílenou reklamou v Skliku a identifikovat uživatele i bez nich. Prohlížeče Safari, Firefox či Edge už cookies třetích stran dávno blokují. Jejich podíl se pohybuje kolem 30 %, a to už stojí za pozornost. Využitím hashovaných údajů také výrazně rozšíříte zásah reklamy a změříte více konverzí.
Podrobné informace k parametrům v měřicích kódech včetně požadovaného formátu jsou uvedeny na webu Seznam pro vývojáře.
Mít náskok před konkurencí a implementovat hashované identifikátory co nejdříve se vyplatí.
Za tým Sklik.cz Radka Hrotková