Nové cílení na zájmy v Skliku: Přesnější identifikace uživatelských zájmů zvýší úspěch vašich kampaní 

Během posledního roku jsme kompletně přepracovali metodu, jak identifikujeme zájmy uživatelů. Díky využití hlubokých neuronových sítí, pokročilých jazykových modelů včetně seznamácké SeLLMy a nejnovějších technik přirozeného zpracování jazyka jsme dosáhli výrazného zpřesnění klasifikace obsahu. Pojďme si shrnout, co to pro vás znamená.

Jak se nové cílení na zájmy projeví ve vašich kampaních?

  • Vyšší míra prokliku (CTR)
    Už nyní při využití nového cílené evidujeme průměrný nárůst CTR o 14 % při ostatních nezměněných podmínkách (podoba nebo umístění reklam). To znamená, že oslovujete přesnější a relevantnější publikum. 
  • Lepší přiřazení uživatelů
    Naše nové metody využívají kontext celého textu, ne pouze základní tvar slov. Tím umožňují přesnější zařazení uživatelů do správných zájmových segmentů. 
  • Nepřetržitá optimalizace
    Pomocí metody „LLM as a judge“ identifikujeme a odstraňujeme chyby v klasifikaci, což vede k neustálému zlepšování našich modelů. 

Jak to funguje?

Dříve jsme používali techniky, které převáděly texty z navštívených webových stránek do základní podoby (tzv. lemmatizace), aby bylo možné je jednoduše analyzovat. Na základě výskytu typických klíčových slov jsme pak texty řadili do příslušných zájmových kategorií. Tato metoda ale nedokázala plně zachytit celkový kontext obsahu. 

Nově generujeme stovky vzorových článků pro každou zájmovou kategorii a využíváme pokročilé metody pro porovnání aktuálního obsahu s předdefinovanými vzory (tzv. vektorizace). Tento přístup nám umožňuje přiřadit uživatele do zájmových kategorií s výrazně vyšší přesností. Navíc jsme náš jazykový model začali trénovat podle tzv. IAB taxonomie, což nám v budoucnu umožní snadno přejít na celoevropský standard identifikace zájmů. 

Co to znamená pro vaše kampaně? 

  • Relevantnější návštěvnost
    Díky přesnějšímu cílení oslovíte publikum, které vás skutečně zajímá a má vyšší potenciál ke konverzím. 
  • Možné zmenšení velikosti některých segmentů
    U některých zájmových cílení se mohou segmenty zmenšit, což může ovlivnit celkový počet návštěvníků.  

S ohledem na novinku vám doporučujeme pravidelně kontrolovat výsledky kampaní zaměřených na zájmy uživatelů. Abyste oslovili širší část cílové skupiny, je v případě potřeby vhodné zvýšit nabízenou cenu za proklik (CPC) nebo doplnit související cílení.

Nové cílení můžete využívat už teď

Věříme, že vám nové zájmové cílení pomůže dosáhnout ještě lepších výsledků a oslovit relevantnější publikum. Pro více informací a případnou podporu se obraťte na svého Sklik konzultanta nebo využijte náš kontaktní formulář. Rádi vám poradíme, jak přesnější cílení zužitkovat na maximum.

V příštích týdnech navíc nové cílení plánujeme přidat i do RTB, abyste ho mohli využívat i v programatické reklamě. O přesném termínu spuštění vás budeme informovat.

Za divizi Identity a uživatelského profilu Jiří Udatný

Sdílet na sítích