Během posledního roku jsme kompletně přepracovali metodu, jak identifikujeme zájmy uživatelů. Díky využití hlubokých neuronových sítí, pokročilých jazykových modelů včetně seznamácké SeLLMy a nejnovějších technik přirozeného zpracování jazyka jsme dosáhli výrazného zpřesnění klasifikace obsahu. Pojďme si shrnout, co to pro vás znamená.
Jak se nové cílení na zájmy projeví ve vašich kampaních?
Vyšší míra prokliku (CTR) Už nyní při využití nového cílené evidujeme průměrný nárůst CTR o 14 % při ostatních nezměněných podmínkách (podoba nebo umístění reklam). To znamená, že oslovujete přesnější a relevantnější publikum.
Lepší přiřazení uživatelů Naše nové metody využívají kontext celého textu, ne pouze základní tvar slov. Tím umožňují přesnější zařazení uživatelů do správných zájmových segmentů.
Nepřetržitá optimalizace Pomocí metody „LLM as a judge“ identifikujeme a odstraňujeme chyby v klasifikaci, což vede k neustálému zlepšování našich modelů.
Jak to funguje?
Dříve jsme používali techniky, které převáděly texty z navštívených webových stránek do základní podoby (tzv. lemmatizace), aby bylo možné je jednoduše analyzovat. Na základě výskytu typických klíčových slov jsme pak texty řadili do příslušných zájmových kategorií. Tato metoda ale nedokázala plně zachytit celkový kontext obsahu.
Nově generujeme stovky vzorových článků pro každou zájmovou kategorii a využíváme pokročilé metody pro porovnání aktuálního obsahu s předdefinovanými vzory (tzv. vektorizace). Tento přístup nám umožňuje přiřadit uživatele do zájmových kategorií s výrazně vyšší přesností. Navíc jsme náš jazykový model začali trénovat podle tzv. IAB taxonomie, což nám v budoucnu umožní snadno přejít na celoevropský standard identifikace zájmů.
Co to znamená pro vaše kampaně?
Relevantnější návštěvnost Díky přesnějšímu cílení oslovíte publikum, které vás skutečně zajímá a má vyšší potenciál ke konverzím.
Možné zmenšení velikosti některých segmentů U některých zájmových cílení se mohou segmenty zmenšit, což může ovlivnit celkový počet návštěvníků.
S ohledem na novinku vám doporučujeme pravidelně kontrolovat výsledky kampaní zaměřených na zájmy uživatelů. Abyste oslovili širší část cílové skupiny, je v případě potřeby vhodné zvýšit nabízenou cenu za proklik (CPC) nebo doplnit související cílení.
Nové cílení můžete využívat už teď
Věříme, že vám nové zájmové cílení pomůže dosáhnout ještě lepších výsledků a oslovit relevantnější publikum. Pro více informací a případnou podporu se obraťte na svého Sklik konzultanta nebo využijte náš kontaktní formulář. Rádi vám poradíme, jak přesnější cílení zužitkovat na maximum.
V příštích týdnech navíc nové cílení plánujeme přidat i do RTB, abyste ho mohli využívat i v programatické reklamě. O přesném termínu spuštění vás budeme informovat.
Za divizi Identity a uživatelského profilu Jiří Udatný
E-shopy, které fungují na platformě Shoptet, svým zákazníkům od loňského listopadu umožňují využít přihlašovací tlačítko od Seznamu. Shoptet k němu ve spolupráci se Seznamem nově přidává i možnost přihlášení pomocí mechanismu FedCM. Co e-shopaři a jejich zákazníci díky novince získají?
Přinese lepší výsledek retargeting, nebo cílení na vlastní seznamy zákazníků? To je otázka, na kterou odpovídá případová studie agentury VONDRÁK&HEISIG. Zjistíte v ní, jakou cestou specialisté oslovili potenciální zákazníky svého klienta – oficiálního českého distributora motocyklů Triumph.
Jak na úspěšné online kampaně bez cookies třetích stran? Stačí si vybrat to správné cookieless cílení od Seznamu. To je hlavní sdělení naší podzimní kampaně, jejímž hlavním (anti)hrdinou je kočkopes – symbol kampaní, které nepřinášejí očekávané výsledky.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.