I letos vybíráme ty nejlepší projekty, které vznikly díky spolupráci Seznamu s agenturami. Nejúspěšnější kampaně roku 2024 se utkají v osmi kategoriích včetně dvou nových – Sklik Certifikovaná agentura roku a Sklik Ověřená agentura roku. Jaká byla spolupráce s agenturami v loňském roce a které formáty nejvíc bodovaly? Na to jsme se zeptali Ondřeje Poláška z obchodního týmu Seznamu.
Ondro, jak podle tebe probíhala spolupráce s agenturami v roce 2024?
Spolupráce s agenturami byla loni velmi intenzivní a ve srovnání s předchozími lety dále rostla. Agentury stále více vnímají Seznam jako komplexní mediální dům a využívají synergie mezi jednotlivými mediatypy, což jim pomáhá vytvářet na míru šitá řešení pro klienty napříč segmenty.
Co se v rámci AGSR mění oproti předchozímu ročníku?
Každý rok přemýšlíme, jak zajistit, aby Agenturní spolupráce roku byla zajímavější, a jak zatraktivnit vyhlašování vítězů na konferenci Seznam fórum. Proto máme pro rok 2024 pouze dvě hlavní kategorie – mediální a kreativní. Ocenění v mediální kategorii vycházejí z řeči čísel, zatímco u nominovaných v kreativní kategorii hodnotíme nápad, kreativitu provedení a zápal pro věc. Letos se při slavnostním vyhlášení AGSR k zástupcům vítězných agentur poprvé přidá i samotný klient, jehož kampaň ocenění získala. Tímto krokem chceme vyzdvihnout roli klienta, který je nedílnou součástí úspěšného reklamního partnerství, a ocenit spolupráci, která za kampaní stojí.
Pozoruješ ve světě agenturního obchodu nějaký zajímavý trend?
Vnímáme, že stále větší množství klientů využívá služeb agentur a snažíme se tomuto trendu vycházet vstříc. Portfolio agentur, o které pečuje náš agenturní tým, je rok od roku širší. I proto neustále vylepšujeme eventy, během nichž budujeme vztahy na ose Seznam – agentura – klient. Například oblíbené kurzy vaření s klienty a agenturami jsme postupně s novým partnerem – školou vaření Ola Kala – dotáhli téměř k dokonalosti.
Ondřej Polášek, Manažer obchodního týmu klíčových zákazníků
Kategorie oceňuje maximalizaci spolupráce u klienta napříč různými kanály (od online po rádio nebo tisk). Podmínkou je investovat alespoň polovinu rozpočtu do ostatních kanálů Seznamu a využít minimálně dva typy nestandardní reklamy.
Nominované kampaně:
WPP Media pro L’Oréal
OMG pro Kaufland
Performio / Euro – Agency pro Mountfield
Skokan roku
Garant: Vít Fiala Nezisková organizace: Linka bezpečí
Agenturní skupina, která má meziročně nejvyšší procentuální nárůst spoluprací na stejném klientském portfoliu.
Nominovaní:
Dentsu
Mindsquared
Publicis Groupe
Sklik Ověřená agentura roku
Garant: Eva Horáková Nezisková organizace: Zdravotní klaun
Ocenění pro agentury, které mají ověřenou kvalifikaci ve správě Sklik účtů a zároveň dosahují vynikajících výsledků. Hodnotíme využití širokého spektra formátů a cílení i proaktivní práci s novými funkcemi.
Nominovaní:
Deserved
Karel Rujzl
Shockmarket
Sklik Certifikovaná agentura roku
Garant: Rudolf Pečenka Nezisková organizace: Swap Prague
Tato kategorie vyzdvihuje agentury, které jsou součástí programu Certifikace Sklik a kontinuálně potvrzují svou odbornost a přínos pro klienty.
Nominovaní:
Acomware
WPP Media
ROIstory
Kreativní kategorie
Obsahová spolupráce roku
Garant: Miroslav Matějka Nezisková organizace: Živá půda
Kategorie, která oceňuje kampaně, jež kombinují obsahový marketing, kreativní storytelling a efektivní distribuci.
Nominované kampaně:
Fragile / Knowlimits pro NN Životní pojišťovnu
Ogilvy pro Heineken
OMG pro Renault Česká republika
Videokampaň roku
Garant: Vojtěch Bek Nezisková organizace: Svoboda zvířat
Kategorie pro kampaně, které využily sílu videa pro budování značky, aktivaci nebo storytelling. Hodnotí se formát, provedení i výsledky.
Nominované kampaně:
Dentsu pro Fortunu
OMG pro CUPRA
Publicis Groupe pro mBank
CSR kampaň roku
Garantka: Aneta Kapuciánová Nezisková organizace: Dům pro Julii
Tato kategorie oceňuje kampaně, které mají pozitivní společenský dopad a řeší důležitá témata s citlivostí a přesahem.
Nominované kampaně:
Mark BBDO pro Linku bezpečí
Saatchi & Saatchi pro CENTRUM Locika
VML pro Český paralympijský výbor
Offline kampaň roku
Garantka: Martina Králíková Nezisková organizace: AutoMat
Kategorie, která ukazuje, že kvalitní a kreativní kampaně mohou vznikat i mimo online prostor – například v rádiu nebo tisku.
Nominované kampaně:
Dentsu pro Fortunu
OMG pro CUPRA
Publicis Groupe pro Mondelez (Fidorka)
Vítězné kampaně vybere odborná porota složená z devíti odborníků ze Seznamu. Mezi nimi nechybí například zástupce obchodního ředitele Vít Fiala, manažerka výzkumů a zpracování dat Magida Sukkari nebo tisková mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová. Nováčky mezi porotci jsou například manažer konzultačního oddělení Rudolf Pečenka nebo šéf Seznam Brand Studia Miroslav Matějka.
Chcete o Agenturní spolupráci roku nebo porotě zjistit víc? Mrkněte na web ankety.
Potěšíme nejen agentury, ale i neziskovky
Stejně jako v minulých letech i letos vítězové věnují celkem 400 000 korun na dobrou věc. Každá oceněná agentura totiž získá poukaz na kredit v reklamním systému Sklik v hodnotě 50 000 Kč, který věnuje vybrané neziskové organizaci. Předání cen i šeků neziskovkám proběhne v rámci konference Seznam fórum v září 2025.
Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, vyhlásila vítěze už čtvrtého ročníku Agenturní spolupráce roku. Za loňské kampaně ocenila Acomware, VML, Omnicom Media Group, Dentsu, Publicis Groupe, Deserved, Mindsquared, Performio a EuroAgency.
Jak získat pozornost lidí, když na ně v digitálním prostředí míří tisíce různých sdělení? Podle Honzy Čapka ze Seznam Brand Studia, naší interní reklamky, je odpovědí promyšlená strategie, kvalitní obsah a schopnost pracovat s ním napříč platformami. V rozhovoru popisuje aktuální trendy v nativní reklamě i projekty, které mu udělaly největší radost.
Zástupci tuzemské internetové jedničky Seznam.cz dnes vyhlásili vítěze v třetím ročníku soutěže Agenturní spolupráce roku. Porota za loňské projekty ocenila například komunikační agenturu Knowlimits jako skokana roku nebo agenturní skupinu Publicis Groupe za práci s cookieless cílením v Skliku napříč klientským portfoliem. Dvě ocení si odnesla také agentura Wavemaker.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.