Agenturní spolupráce roku opět ocení agentury a projekty, které zazářily v roce 2024

I letos vybíráme ty nejlepší projekty, které vznikly díky spolupráci Seznamu s agenturami. Nejúspěšnější kampaně roku 2024 se utkají v osmi kategoriích včetně dvou nových – Sklik Certifikovaná agentura roku a Sklik Ověřená agentura roku. Jaká byla spolupráce s agenturami v loňském roce a které formáty nejvíc bodovaly? Na to jsme se zeptali Ondřeje Poláška z obchodního týmu Seznamu.

Ondro, jak podle tebe probíhala spolupráce s agenturami v roce 2024?

Spolupráce s agenturami byla loni velmi intenzivní a ve srovnání s předchozími lety dále rostla. Agentury stále více vnímají Seznam jako komplexní mediální dům a využívají synergie mezi jednotlivými mediatypy, což jim pomáhá vytvářet na míru šitá řešení pro klienty napříč segmenty.

Co se v rámci AGSR mění oproti předchozímu ročníku?

Každý rok přemýšlíme, jak zajistit, aby Agenturní spolupráce roku byla zajímavější, a jak zatraktivnit vyhlašování vítězů na konferenci Seznam fórum. Proto máme pro rok 2024 pouze dvě hlavní kategorie – mediální a kreativní. Ocenění v mediální kategorii vycházejí z řeči čísel, zatímco u nominovaných v kreativní kategorii hodnotíme nápad, kreativitu provedení a zápal pro věc. Letos se při slavnostním vyhlášení AGSR k zástupcům vítězných agentur poprvé přidá i samotný klient, jehož kampaň ocenění získala. Tímto krokem chceme vyzdvihnout roli klienta, který je nedílnou součástí úspěšného reklamního partnerství, a ocenit spolupráci, která za kampaní stojí.

Pozoruješ ve světě agenturního obchodu nějaký zajímavý trend?

Vnímáme, že stále větší množství klientů využívá služeb agentur a snažíme se tomuto trendu vycházet vstříc. Portfolio agentur, o které pečuje náš agenturní tým, je rok od roku širší. I proto neustále vylepšujeme eventy, během nichž budujeme vztahy na ose Seznam – agentura – klient. Například oblíbené kurzy vaření s klienty a agenturami jsme postupně s novým partnerem – školou vaření Ola Kala – dotáhli téměř k dokonalosti.

Ondřej Polášek, Manažer obchodního týmu klíčových zákazníků

Přehled nominovaných kampaní a agentur 

Mediální kategorie 

Cross-mediální spolupráce roku 

Garantka: Magida Sukkari 
Nezisková organizace: ParaCENTRUM Fenix 

Kategorie oceňuje maximalizaci spolupráce u klienta napříč různými kanály (od online po rádio nebo tisk). Podmínkou je investovat alespoň polovinu rozpočtu do ostatních kanálů Seznamu a využít minimálně dva typy nestandardní reklamy.

Nominované kampaně:

  • GroupM pro L’Oréal 
  • OMG pro Kaufland 
  • Performio / EURO – GLOBAL pro Mountfield 

Skokan roku

Garant: Vít Fiala
Nezisková organizace: Linka bezpečí

 Agenturní skupina, která má meziročně nejvyšší procentuální nárůst spoluprací na stejném klientském portfoliu.

Nominovaní: 

  • Dentsu 
  • Mindsquared 
  • Publicis Groupe 

Sklik Ověřená agentura roku

Garant: Eva Horáková 
Nezisková organizace: Zdravotní klaun 

Ocenění pro agentury, které mají ověřenou kvalifikaci ve správě Sklik účtů a zároveň dosahují vynikajících výsledků. Hodnotíme využití širokého spektra formátů a cílení i proaktivní práci s novými funkcemi.

Nominovaní: 

  • Deserved
  • Karel Rujzl 
  • Shockmarket

Sklik Certifikovaná agentura roku 

Garant: Rudolf Pečenka 
Nezisková organizace: Swap Prague 

Tato kategorie vyzdvihuje agentury, které jsou součástí programu Certifikace Sklik a kontinuálně potvrzují svou odbornost a přínos pro klienty. 

Nominovaní: 

  • Acomware 
  • GroupM
  • ROIstory 

Kreativní kategorie 

Obsahová spolupráce roku 

Garant: Miroslav Matějka 
Nezisková organizace: Živá půda 

Kategorie, která oceňuje kampaně, jež kombinují obsahový marketing, kreativní storytelling a efektivní distribuci. 

Nominované kampaně: 

  • Fragile / Knowlimits pro NN Životní pojišťovnu 
  • Ogilvy pro Heineken 
  • OMG pro Renault Česká republika 

Videokampaň roku 

Garant: Vojtěch Bek 
Nezisková organizace: Svoboda zvířat 

Kategorie pro kampaně, které využily sílu videa pro budování značky, aktivaci nebo storytelling. Hodnotí se formát, provedení i výsledky. 

Nominované kampaně: 

  • Dentsu pro Fortunu 
  • OMG pro CUPRA 
  • Publicis Groupe pro mBank 
     

CSR kampaň roku 

Garantka: Aneta Kapuciánová 
Nezisková organizace: Dům pro Julii 

Tato kategorie oceňuje kampaně, které mají pozitivní společenský dopad a řeší důležitá témata s citlivostí a přesahem. 

Nominované kampaně: 

  • Mark BBDO pro Linku bezpečí 
  • Saatchi & Saatchi pro CENTRUM Locika 
  • VML pro Český paralympijský výbor

Offline kampaň roku 

Garantka: Martina Králíková 
Nezisková organizace: AutoMat 

Kategorie, která ukazuje, že kvalitní a kreativní kampaně mohou vznikat i mimo online prostor – například v rádiu nebo tisku. 

Nominované kampaně: 

  • Dentsu pro Fortunu 
  • OMG pro CUPRA 
  • Publicis Groupe pro Mondelez (Fidorka)

Vítězné kampaně vybere odborná porota složená z devíti odborníků ze Seznamu. Mezi nimi nechybí například zástupce obchodního ředitele Vít Fiala, manažerka výzkumů a zpracování dat Magida Sukkari nebo tisková mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová. Nováčky mezi porotci jsou například manažer konzultačního oddělení Rudolf Pečenka nebo šéf Seznam Brand Studia Miroslav Matějka.

Chcete o Agenturní spolupráci roku nebo porotě zjistit víc? Mrkněte na web ankety.

Potěšíme nejen agentury, ale i neziskovky 

Stejně jako v minulých letech i letos vítězové věnují celkem 400 000 korun na dobrou věc. Každá oceněná agentura totiž získá poukaz na kredit v reklamním systému Sklik v hodnotě 50 000 Kč, který věnuje vybrané neziskové organizaci. Předání cen i šeků neziskovkám proběhne v rámci konference Seznam fórum v září 2025. 

Sdílet na sítích