Cílená reklama v přímém nákupu: Jak oslovit správné publikum sdělením na míru?

16. června 2025

Cílená reklama pomáhá oslovit ty správné lidi ve chvíli, kdy se o vaši službu nebo produkt skutečně zajímají. Díky kombinaci údajů o věku, zájmech nebo lokalitě můžete reklamu zacílit na relevantní publikum, a tím zvýšit efekt celé kampaně. Pojďme se podívat, jak cílení funguje v praxi a proč se vyplatí využít jeho potenciál i mimo Sreality.cz.

Cílená je taková reklama, u které si klient předem volí, komu, kde nebo na jakém zařízení se bude jeho reklama zobrazovat. 

Typy cílení: 

Behaviorální cílení 

  • Pohlaví: ženy, muži 
  • Věk:18–24, 25–39, 40–59, 60+ 
  • Oblasti zájmu (např. Automoto – Osobní vozy, Reality – Byty – koupě) 

Regionální cílení

  • Kraje 
  • Okresy  
  • Sreality jsou výjimkou – umíme cílit na regiony, které si uživatel zadává do filtru 

Jak cílení funguje? 

Regionální cílení

Nabízíme přesné regionální cílení reklam díky pokročilému modelu určování polohy uživatelů. Ten kombinuje různé zdroje informací, jako jsou:

  • poloha zadaná v uživatelském profilu,
  • přesné údaje z mapových služeb,
  • GEO lokace na oborových službách
  • IP adresa s modelem ověřující její přesnost.

Díky této kombinaci dokážeme velmi dobře kopírovat skutečné rozmístění lidí v jednotlivých krajích. Model neustále upravujeme, aby odpovídal aktuální demografii a zároveň měl smysl pro zadavatele reklamy.

Regionální cílení se hodí pro inzerenty, kteří:

  • působí lokálně (např. obchody, služby, akce),
  • chtějí oslovit lidi v konkrétním regionu,
  • plánují různé nabídky pro různá místa.

Reklamu lze cílit nejen na kraje, ale i na jednotlivé okresy.

Behaviorální cílení

Cílení na pohlaví, věk a oblast zájmu je postavené na chování uživatelů na internetu. Jedná se o primárně o klasifikaci kontextového obsahu (většinou články), podle kterého se uživatelům přiřazuje určitý zájem. Uživatelé navštěvují webové stránky a konzumují obsah.

Čím aktivnější je uživatel v jedné oblasti, tím silnější je zájem. Pokud tedy klient prodává např. byt, může svoji nabídku ukázat primárně těm, který se zajímají o nákup bytů. Takovým lidem nejen že bude reklama připadat užitečná, ale pravděpodobnost, že vznikne konverze, se zvyšuje, protože je osoba blíže k nákupnímu rozhodnutí.  

Jak funguje přiřazení zájmu?

Máte domácího mazlíčka a pravidelně mu nakupujete krmivo. Váš oblíbený výrobce ale odešel z trhu, takže hledáte novou značku. Hledáte přes Vyhledávač, srovnáváte jednotlivé značky na Zboží.cz. Domácí mazlíčci jsou pro vás aktuální téma, a proto si rádi přečtete tematicky zaměřené články. Během hledání vhodného krmiva jste navštívili Zboží.cz, Novinky.cz a použili jste také Vyhledávač. Všechny tyto aktivity nám říkají, že se silně zajímáte o oblast Domácích mazlíčků, konkrétně o Krmivo a potřeby pro zvířata, a proto vám bude přiřazený zájem Domácí mazlíčci – Krmivo a potřeby pro zvířata. 

Přiřazení zájmu je složitý proces, ve kterém hraje svou roli, jak často a před jakou dobou jste se o téma zajímali (čas a intenzita). Jestli jste vyhledávali nebo konzumovali obsah (vyhledávání nebo čtení článků). Čím aktivnější v jedné oblasti jste, tím silnější je zájem, a tím spíše na vás bude směřovat zájmově orientovaná reklama. 

Behaviorální cílení je skvělý způsob, jak nabídnout cílové skupině produkt nebo službu, o kterou se zajímá, a tím zefektivnit účinek reklamy. Dobře cílená reklama se zajímavou kreativou a atraktivním produktem je klíčem k úspěchu. Zajímavá kreativa + dobrý produkt = více prokliků a více konverzí a vyšší zisk pro klienta. Klient tak může snadněji proměnit oslovené uživatele ve své zákazníky. 

Možnosti cílení pro  „oborovky“: 

Reality data za posledních 12 měsíců: 

TOP 5 nejvíce nakupované formáty (mimo Sreality.cz) TOP 5 nejvýkonnější formáty (mimo Sreality.cz) 
Služba Produkt CTR Služba Produkt CTR 
Homepage Wallpaper 0,18 % Zprávy Mobilní Square Premium 0,48 % 
Zprávy Mobilní Square Premium 0,48 % Novinky.cz Mobilní Square Premium 0,44 % 
Homepage Mobilní Square 0,19 % Homepage Nativní inzerát 0,43 % 
Médium Skyscraper 0,12 % Novinky.cz Branding 0,43 % 
Novinky.cz Mobilní Square 0,30 % Novinky.cz Mobilní Square  0,30 % 
CTR – click-trough rate/míra prokliku 

Nejvíce nakupované oblasti zájmu:

  1. Finance – Spoření a investování 
  2. Reality – Byty – koupě  
  3. Reality – Domy – koupě  
  4. Reality – Komerční prostory a nemovitosti 
  5. Reality – Domy – pronájem  

Poměr investic do cílené reklamy:  

  • Realitní kanceláře: 6 % 
  • Developeři: 16 % 

Využijte příležitosti, kdy konkurence cílení ještě tolik nevyužívá a oslovte cílové publikum rychleji než oni.

Argumenty, proč inzerovat i mimo služby Sreality 

Stejné uživatele, kteří jsou na Srealitách, najdete i jinde viz překryvy (data za duben 2025, NetMonitor): 

  Seznam Zprávy Novinky.cz Proženy.cz Médium 
Sreality.cz 71 % 76 % 47 % 60 % 
  • Například nákup na Proženy je velkou příležitostí, protože je překryv nízký, a najdeme tam tak jinou skupinu uživatelů. 
  • Malý překryv znamená velkou příležitost.
  • Naopak na Seznam Zprávách nebo Novinkách je překryv uživatelů větší než 2/3, a proto je vhodné je vhodné čtenářům reklamu zopakovat. 

1. Zásah mimo aktivní fázi nákupu 

Sreality.cz oslovují uživatele, kteří jsou už v nákupním módu – hledají konkrétní nemovitost nebo auto. Naproti tomu HP Seznam.cz, Novinky.cz, Garáž a další média oslovují lidi dříve – v informační, inspirační nebo zvažovací fázi. Tím může inzerent ovlivnit výběr značky nebo makléře ještě předtím, než začne člověk aktivně hledat. 

2. Širší zásah a zvýšení povědomí o značce 

Seznam.cz a jeho obsahové služby mají mnohonásobně větší zásah než specializované služby. Díky tomu je možné zvýšit znalost značky, důvěryhodnost i preference, což je klíčové v konkurenčních segmentech, jako jsou například reality. 

3. Vyšší míra odlišení od konkurence 

Na Srealitách jste vedle desítek až stovek přímých konkurentů. Všichni inzerují stejné věci. Mimo tyto platformy máte větší prostor pro kreativitu a budování značky, což zvyšuje šanci, že si vás zákazník zapamatuje, a vyhledá později. 

U klíčových slov nemusíte nutně sledovat jen konverze, ale i hledanost brandu. Pokud se zvyšuje, znamená to, že reklama funguje, jak má. 

Sdílet na sítích