Cílená reklama pomáhá oslovit ty správné lidi ve chvíli, kdy se o vaši službu nebo produkt skutečně zajímají. Díky kombinaci údajů o věku, zájmech nebo lokalitě můžete reklamu zacílit na relevantní publikum, a tím zvýšit efekt celé kampaně. Pojďme se podívat, jak cílení funguje v praxi a proč se vyplatí využít jeho potenciál i mimo Sreality.cz.
Cílená je taková reklama, u které si klient předem volí, komu, kde nebo na jakém zařízení se bude jeho reklama zobrazovat.
Typy cílení:
Behaviorální cílení
Pohlaví: ženy, muži
Věk:18–24, 25–39, 40–59, 60+
Oblasti zájmu (např. Automoto – Osobní vozy, Reality – Byty – koupě)
Regionální cílení
Kraje
Okresy
Sreality jsou výjimkou – umíme cílit na regiony, které si uživatel zadává do filtru
Jak cílení funguje?
Regionální cílení
Nabízíme přesné regionální cílení reklam díky pokročilému modelu určování polohy uživatelů. Ten kombinuje různé zdroje informací, jako jsou:
poloha zadaná v uživatelském profilu,
přesné údaje z mapových služeb,
GEO lokace na oborových službách
IP adresa s modelem ověřující její přesnost.
Díky této kombinaci dokážeme velmi dobře kopírovat skutečné rozmístění lidí v jednotlivých krajích. Model neustále upravujeme, aby odpovídal aktuální demografii a zároveň měl smysl pro zadavatele reklamy.
Regionální cílení se hodí pro inzerenty, kteří:
působí lokálně (např. obchody, služby, akce),
chtějí oslovit lidi v konkrétním regionu,
plánují různé nabídky pro různá místa.
Reklamu lze cílit nejen na kraje, ale i na jednotlivé okresy.
Behaviorální cílení
Cílení na pohlaví, věk a oblast zájmu je postavené na chování uživatelů na internetu. Jedná se o primárně o klasifikaci kontextového obsahu (většinou články), podle kterého se uživatelům přiřazuje určitý zájem. Uživatelé navštěvují webové stránky a konzumují obsah.
Čím aktivnější je uživatel v jedné oblasti, tím silnější je zájem. Pokud tedy klient prodává např. byt, může svoji nabídku ukázat primárně těm, který se zajímají o nákup bytů. Takovým lidem nejen že bude reklama připadat užitečná, ale pravděpodobnost, že vznikne konverze, se zvyšuje, protože je osoba blíže k nákupnímu rozhodnutí.
Jak funguje přiřazení zájmu?
Máte domácího mazlíčka a pravidelně mu nakupujete krmivo. Váš oblíbený výrobce ale odešel z trhu, takže hledáte novou značku. Hledáte přes Vyhledávač, srovnáváte jednotlivé značky na Zboží.cz. Domácí mazlíčci jsou pro vás aktuální téma, a proto si rádi přečtete tematicky zaměřené články. Během hledání vhodného krmiva jste navštívili Zboží.cz, Novinky.cz a použili jste také Vyhledávač. Všechny tyto aktivity nám říkají, že se silně zajímáte o oblast Domácích mazlíčků, konkrétně o Krmivo a potřeby pro zvířata, a proto vám bude přiřazený zájem Domácí mazlíčci – Krmivo a potřeby pro zvířata.
Přiřazení zájmu je složitý proces, ve kterém hraje svou roli, jak často a před jakou dobou jste se o téma zajímali (čas a intenzita). Jestli jste vyhledávali nebo konzumovali obsah (vyhledávání nebo čtení článků). Čím aktivnější v jedné oblasti jste, tím silnější je zájem, a tím spíše na vás bude směřovat zájmově orientovaná reklama.
Behaviorální cílení je skvělý způsob, jak nabídnout cílové skupině produkt nebo službu, o kterou se zajímá, a tím zefektivnit účinek reklamy. Dobře cílená reklama se zajímavou kreativou a atraktivním produktem je klíčem k úspěchu. Zajímavá kreativa + dobrý produkt = více prokliků a více konverzí a vyšší zisk pro klienta. Klient tak může snadněji proměnit oslovené uživatele ve své zákazníky.
Možnosti cílení pro „oborovky“:
Reality data za posledních 12 měsíců:
TOP 5 nejvíce nakupované formáty (mimo Sreality.cz)
TOP 5 nejvýkonnější formáty (mimo Sreality.cz)
Služba
Produkt
CTR
Služba
Produkt
CTR
Homepage
Wallpaper
0,18 %
Zprávy
Mobilní Square Premium
0,48 %
Zprávy
Mobilní Square Premium
0,48 %
Novinky.cz
Mobilní Square Premium
0,44 %
Homepage
Mobilní Square
0,19 %
Homepage
Nativní inzerát
0,43 %
Médium
Skyscraper
0,12 %
Novinky.cz
Branding
0,43 %
Novinky.cz
Mobilní Square
0,30 %
Novinky.cz
Mobilní Square
0,30 %
CTR – click-trough rate/míra prokliku
Nejvíce nakupované oblasti zájmu:
Finance – Spoření a investování
Reality – Byty – koupě
Reality – Domy – koupě
Reality – Komerční prostory a nemovitosti
Reality – Domy – pronájem
Poměr investic do cílené reklamy:
Realitní kanceláře: 6 %
Developeři: 16 %
Využijte příležitosti, kdy konkurence cílení ještě tolik nevyužívá a oslovte cílové publikum rychleji než oni.
Argumenty, proč inzerovat i mimo služby Sreality
Stejné uživatele, kteří jsou na Srealitách, najdete i jinde viz překryvy (data za duben 2025, NetMonitor):
Seznam Zprávy
Novinky.cz
Proženy.cz
Médium
Sreality.cz
71 %
76 %
47 %
60 %
Například nákup na Proženy je velkou příležitostí, protože je překryv nízký, a najdeme tam tak jinou skupinu uživatelů.
Malý překryv znamená velkou příležitost.
Naopak na Seznam Zprávách nebo Novinkách je překryv uživatelů větší než 2/3, a proto je vhodné je vhodné čtenářům reklamu zopakovat.
1. Zásah mimo aktivní fázi nákupu
Sreality.cz oslovují uživatele, kteří jsou už v nákupním módu – hledají konkrétní nemovitost nebo auto. Naproti tomu HP Seznam.cz, Novinky.cz, Garáž a další média oslovují lidi dříve – v informační, inspirační nebo zvažovací fázi. Tím může inzerent ovlivnit výběr značky nebo makléře ještě předtím, než začne člověk aktivně hledat.
2. Širší zásah a zvýšení povědomí o značce
Seznam.cz a jeho obsahové služby mají mnohonásobně větší zásah než specializované služby. Díky tomu je možné zvýšit znalost značky, důvěryhodnost i preference, což je klíčové v konkurenčních segmentech, jako jsou například reality.
3. Vyšší míra odlišení od konkurence
Na Srealitách jste vedle desítek až stovek přímých konkurentů. Všichni inzerují stejné věci. Mimo tyto platformy máte větší prostor pro kreativitu a budování značky, což zvyšuje šanci, že si vás zákazník zapamatuje, a vyhledá později.
U klíčových slov nemusíte nutně sledovat jen konverze, ale i hledanost brandu. Pokud se zvyšuje, znamená to, že reklama funguje, jak má.
Nájemní i prodejní ceny starších bytů* střední velikosti v celé Praze i v jejích všech deseti obvodech** meziročně podražily. V prvním čtvrtletí roku 2025 jste mohli byt v Praze koupit o 16 % dráže než ve stejném období předchozího roku. Za pronájem bytu jste zaplatili zhruba o desetinu více. Kdo chce investovat do vlastního co …
Sreality.cz přináší nové inzertní balíčky, které vám ušetří čas i peníze. Zapomeňte na každodenní platby a užijte si výhodnější a pohodlnější způsob inzerce. V tomto článku vám ukážeme, jaké výhody a možnosti vám nové balíčky přinášejí a jak s nimi efektivně propagovat vaši nemovitost.
Průměrná nabídková prodejní cena chat a chalup* v ČR inzerovaných na portálu Sreality.cz byla v prvním čtvrtletí letošního roku o necelých 9 % vyšší než ve stejném období roku předcházejícího. Zájem** o chaty a chalupy k prodeji přitom meziročně poklesl zhruba o třetinu, zatímco jejich nabídka je větší. V prvním čtvrtletí roku 2025 dosahovala průměrná nabídková prodejní …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.