Cílená reklama v přímém nákupu 

16. června 2025

Zájem o bydlení začíná čtením článku o hypotékách, vyhledáváním lokalit nebo třeba jen porovnáváním cen. V tu chvíli už systém zná potřebná data a ví o potenciálním zájemci o nemovitosti. Jak poznat, kdy a komu nabídku ukázat?

Cílená reklama = Typ reklamy, u které si klient volí komu, kde nebo na jakém zařízení se bude jeho reklama zobrazovat

Typy cílení: 

Behaviorální cílení 

  • Pohlaví: ženy, muži 
  • Věk:18–24, 25–39, 40–59, 60+ 
  • Oblasti zájmu (např. Automoto – Osobní vozy, Reality – Byty – koupě) 

Regionální cílení – podle polohy uživatele  

  • Kraje 
  • Okresy  
  • Sreality jsou výjimkou – umíme cílit na regiony, které si uživatel zadává do filtru 

Jak cílení funguje? 

Regionální cílení funguje na základě lokace IP adresy daného zařízení nebo také podle lokality, kterou uživatelé zadávají např. pro zobrazení počasí na HP Seznam.cz. Vhodné je zejména pro inzerenty, kteří mají pouze lokální působnost. Umíme cílit minimálně na celé okresy, ne města. Doporučujeme však cílit na celé kraje kvůli pohybu uživatelů mezi okresy. 

Behaviorální cílení: Cílení na pohlaví, věk a oblast zájmu je postavené na chování uživatelů na internetu. Jedná se o kombinaci fulltextového vyhledávání a kontextového obsahu (většinou články), podle kterého se uživatelům přiřazuje určitý zájem. Lidé vyhledávají a navštěvují webové stránky, kde řeší své aktuální potřeby. Čím aktivnější je uživatel v jedné oblasti, tím silnější je zájem. Pokud tedy klient prodává např. byt, může svoji nabídku ukázat primárně těm, který se zajímají o nákup bytů. Takovým lidem nejen že bude reklama připadat užitečná, ale pravděpodobnost, že vznikne konverze, se zvyšuje, protože je osoba blíže k nákupnímu rozhodnutí. 

Příklad přiřazení zájmu: Máte domácího mazlíčka a pravidelně mu nakupujete krmivo. Váš oblíbený výrobce ale odešel z trhu, takže hledáte novou značku. Hledáte přes Vyhledávač, srovnáváte jednotlivé značky na Zboží.cz. Domácí mazlíčci jsou pro vás aktuální téma, a proto si rádi přečtete tematicky zaměřené články. Během hledání vhodného krmiva jste navštívili Zboží.cz, Novinky.cz a použili jste také Vyhledávač. Všechny tyto aktivity nám říkají, že se silně zajímáte o oblast Domácích mazlíčků, konkrétně o Krmivo a potřeby pro zvířata, a proto vám bude přiřazený zájem Domácí mazlíčci – Krmivo a potřeby pro zvířata. 

Přiřazení zájmu je složitý proces, ve kterém hraje svou roli, jak často a před jakou dobou jste se o téma zajímali (čas a intenzita). Jestli jste vyhledávali nebo konzumovali obsah (vyhledávání nebo čtení článků). Čím aktivnější v jedné oblasti jste, tím silnější je zájem, a tím spíše na vás bude směřovat zájmově orientovaná reklama. 

Behaviorální cílení je skvělý způsob, jak nabídnout cílové skupině produkt nebo službu, o kterou se zajímá, a tím zefektivnit účinek reklamy. Dobře cílená reklama se zajímavou kreativou a atraktivním produktem je klíčem k úspěchu. Zajímavá kreativa + dobrý produkt = více prokliků a více konverzí a vyšší zisk pro klienta. Klient tak může snadněji proměnit oslovené uživatele ve své zákazníky. 

Možnosti cílení pro  „oborovky“: 

Reality data za posledních 12 měsíců: 

TOP 5 nejvíce nakupované formáty (mimo Sreality.cz) TOP 5 nejvýkonnější formáty (mimo Sreality.cz) 
Služba Produkt CTR Služba Produkt CTR 
Homepage Wallpaper 0,18 % Zprávy Mobilní Square Premium 0,48 % 
Zprávy Mobilní Square Premium 0,48 % Novinky.cz Mobilní Square Premium 0,44 % 
Homepage Mobilní Square 0,19 % Homepage Nativní inzerát 0,43 % 
Médium Skyscraper 0,12 % Novinky.cz Branding 0,43 % 
Novinky.cz Mobilní Square 0,30 % Novinky.cz Mobilní Square  0,30 % 
CTR – click-trough rate/míra prokliku 

Nejvíce nakupované oblasti zájmu:

  1. Finance – Spoření a investování 
  2. Reality – Byty – koupě  
  3. Reality – Domy – koupě  
  4. Reality – Komerční prostory a nemovitosti 
  5. Reality – Domy – pronájem  

Poměr investic do cílené reklamy:  

  • Realitní kanceláře: 6 % 
  • Developeři: 16 % 

Využijte příležitosti, kdy konkurence cílení ještě tolik nevyužívá a oslovte cílové publikum rychleji než oni.

Argumenty, proč inzerovat i mimo služby Sreality 

Stejné uživatele, kteří jsou na Srealitách, najdete i jinde viz překryvy (data za duben 2025, NetMonitor): 

  Seznam Zprávy Novinky.cz Proženy.cz Médium 
Sreality.cz 71 % 76 % 47 % 60 % 
  • Např. nákup na Proženy je velkou příležitostí, protože je překryv nízký, a najdeme tam tak jinou skupinu uživatelů. 
  • Malý překryv = velká příležitost.
  • Naopak na Zprávách / Novinkách je překryv uživatelů větší než 2/3 – je vhodné jim tam reklamu zopakovat. 

1. Zásah mimo aktivní fázi nákupu 

Sreality.cz oslovují uživatele, kteří jsou už v nákupním módu – hledají konkrétní nemovitost nebo auto. Naproti tomu HP Seznam.cz, Novinky.cz, Garáž a další média oslovují lidi dříve – v informační, inspirační nebo zvažovací fázi. Tím může inzerent ovlivnit výběr značky nebo makléře ještě předtím, než začne člověk aktivně hledat. 

2. Širší zásah a zvýšení povědomí o značce 

Seznam.cz a jeho obsahové služby mají mnohonásobně větší zásah než specializované služby. Díky tomu je možné zvýšit znalost značky, důvěryhodnost i preference, což je klíčové v konkurenčních segmentech, jako jsou například reality. 

3. Vyšší míra odlišení od konkurence 

Na Srealitách jste vedle desítek až stovek přímých konkurentů. Všichni inzerují stejné věci. Mimo tyto platformy máte větší prostor pro kreativitu a budování značky, což zvyšuje šanci, že si vás zákazník zapamatuje, a vyhledá později. 

Tip: sledování hledanosti klíčových slov – nemusíte nutně sledovat jen konverze, ale i hledanost svého brandu – pokud se zvyšuje, znamená to, že reklama působí. 

Sdílet na sítích