Změny v oblasti ochrany soukromí a ústup od cookies třetích stran vedou firmy k tomu, aby se více opíraly o vlastní data. Ta ale sama o sobě nestačí, pokud k nim chybí včasný přístup nebo nejsou připravená k dalšímu využití. Proto vzniklo nové propojení mezi platformou Boldem CDP a Sklikem, které umožňuje automatický přenos kontaktů do vlastních publik pro placené kampaně. Jak integrace funguje, co je potřeba pro její aktivaci a jaké výhody nabízí?
Boldem je česká customer data platforma. Umožňuje firmám pracovat s jejich zákaznickými daty, která sbírá z různých zdrojů (web, aplikace, kamenné prodejny, ERP, CRM atd.) a centralizuje je do jednoho prostředí. Takto sjednocená data využívá k segmentaci a následně k přesnějšímu cílení, analýze chování a personalizaci automatizované marketingové komunikace. Ta zahrnuje e-maily, zprávy SMS, PUSH oznámení, předávání leadů obchodníkům nebo třeba dynamické úpravy webu dle priority události.
Jak to funguje v praxi?
Nastavení probíhá přímo v rozhraní Boldem CDP. Uživatel vloží API klíč k účtu v Skliku a aktivuje synchronizaci. V propojení pak vybere seznam nebo více seznamů kontaktů, které chce posílat do retargetingových seznamů v Skliku.
Vybrané seznamy se poté synchronizují automaticky každý den. E-mailové adresy jsou anonymizované a bezpečně odesílané do Skliku. Pokud se je podaří spárovat s existujícími účty uživatelů, kontakty se zařadí do vlastního publika, které lze využít pro cílení kampaní.
Minimální počet ověřených kontaktů pro aktivní využití seznamu v Skliku je aktuálně 200. Podrobný návod včetně ukázek z rozhraní najdete v nápovědě Boldem.
4 důvody, proč vsadit na Boldem CDP
Možnost propojit vlastní datovou platformu přímo s reklamním systémem šetří čas, zpřehledňuje práci s daty a omezuje riziko chyb. Mezi hlavní přínosy patří:
Plná automatizace
Synchronizace probíhá bez nutnosti exportovat a nahrávat seznamy ručně.
Reakce na změny v segmentu
Jakmile se kontakty v segmentu změní, například se někdo přihlásí, odhlásí nebo změní zařazení, úprava se automaticky promítne i do publika v Skliku.
Zpracování v souladu s GDPR
Přenos probíhá anonymizovaně, e-mailové adresy se převádějí do bezpečné podoby, která chrání soukromí uživatelů a nelze ji zpětně dešifrovat.
Zjednodušený pracovní postup
Týmy, které pracují s kampaněmi, mají k dispozici vždy aktuální publika z vlastních ověřených dat, bez nutnosti složité koordinace napříč nástroji.
Propojení Boldem CDP a Skliku výrazně zjednodušuje práci s daty a cílením kampaní. Automatická synchronizace kontaktů mezi platformami šetří čas, eliminuje riziko chyb a umožňuje efektivnější cílení. Retargetingové publikum tak je vždy aktuální a přesně zacílené i bez zbytečných ručních exportů a importů seznamů. Díky tomu se reklamy budou zobrazovat relevantním lidem, u kterých je pravděpodobnost dokončení konverze vyšší.
Cílení na relevantní publikum šetří peníze i čas
Do vlastního publika v Skliku se přenášejí jen uživatelé, kteří splňují podmínky zvoleného seznamu v Boldem CDP, například ti, kteří projevili zájem, ale zatím nenakoupili. Reklamu je tak možné zacílit přesně tam, kde je největší šance na konverzi.
Zároveň ale můžete v Skliku vyloučit ty, kteří už objednali, a reklama by pro ně byla zbytečná. Výsledkem je chytřejší využití rozpočtu a menší plýtvání impresemi. Sklik navíc umí z těchto seznamů vytvářet tzv. Lookalike publika, která rozšiřují zásah o nové uživatele s podobným chováním.
Za tým Seznam Identity Jakub Novotný, za Boldem CDP Klára Messerschmidtová
Jak chytře pracovat s vlastními daty? V případové studii zjistíte, jak srovnávač Kalkulátor.cz využívá vlastní seznamy zákazníků a nástroj SmartEmailing k optimalizaci cílení a zefektivnění kampaní – nejen v e-mailingových strategiích, ale také v rámci Skliku a displayové reklamy.
Marketing je dynamické prostředí, ve kterém je potřeba se umět dobře a hlavně rychle orientovat. Blížící se konec cookies třetích stran je jednou z těchto příležitostí. Jak fungují vlastní seznamy zákazníků, co je potřeba k jejich využití a je cena úskalím? Nejen na tyto otázky přináší odpovědi Jiří Novotný.
Přinese lepší výsledek retargeting, nebo cílení na vlastní seznamy zákazníků? To je otázka, na kterou odpovídá případová studie agentury VONDRÁK&HEISIG. Zjistíte v ní, jakou cestou specialisté oslovili potenciální zákazníky svého klienta – oficiálního českého distributora motocyklů Triumph.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.