Efektivní využití vlastních dat přineslo Protea Software 10,5× více upgradů

Vlastní databáze zákazníků obsahuje cenné informace o tom, jak zákazníci nakupují a jaké služby využívají. Pro každého podnikatele je to zároveň zdroj dat, jak s nimi pracovat dál. Kdo dokáže správně segmentovat a načasovat komunikaci, může dosáhnout výrazného růstu – jako PROTEA Software, která letos pomocí cílení na majitele starších verzí BricsCADu získala během čtyř měsíců více upgradů než obvykle a nabídla jim poslední šanci na zvýhodněný přechod na novou verzi.

O klientovi:
PROTEA Software s.r.o. je e-shop specializovaný na prodej licencí programu BricsCAD. Jedná se o software pro 3D a 2D modely využívaný projektanty. PROTEA Software je jedním ze dvou oficiálních distributorů programu BricsCAD v České republice a na Slovensku.  
BricsCAD nabízí oproti jiným programům až 4× nižší cenu, snadné ovládání i propojení s mnoha aplikacemi třetích stran. Nabízí spoustu funkcí a nástrojů, které si může uživatel přizpůsobit pro své potřeby na míru. Zároveň je i nejrychlejším programem na modelování oproti jiným CAD nástrojům.  
O agentuře:
CONTIMEX, spol. s r.o. je strategická a reklamní agentura, která působí na trhu už 32 let. Kombinuje strategii, kreativitu a analytiku do funkčního mixu. Svá dlouhodobá partnerství staví na důvěře, zkušenostech a individuálním přístupu ke značkám svých klientů. Vytváří řešení na míru a je si vědoma toho, že úspěšný marketing stojí na týmové spolupráci. Momentálně má kolem 20 zaměstnanců. S klientem PROTEA Software spolupracuje už od roku 2022. 

Kampaň, která rozhýbala upgrady

Cílem klienta pro rok 2025 bylo oslovit zákazníky, kteří mají zakoupenou starší verzi programu a nabídnout jim upgrade na verzi novější. K tomuto účelu agentura využila cílení na vlastní seznamy zákazníků. Zaměřili se tedy na ty zákazníky firmy PROTEA Software, kteří software BricsCAD u této firmy dříve zakoupili ve verzích V14-V22 a zároveň neaktualizovali na verzi novou. Upgrade je přitom možné provést jen do konce roku 2025 – poté už tato možnost zanikne.

Navíc tito zákazníci mohou jako bonus využít slevu 60 % při přechodu na verzi novější a zůstane jim možnost instalace licence na dvě zařízení, což u novějších verzí již není možné. Pro stávající zákazníky šlo o mimořádně výhodnou, neopakovatelnou nabídku. Cílem kampaně bylo zvýšit počet aktualizací na novější verzi softwaru u stávajících klientů, kteří vlastní verzi V14-V22 a tím splnit dílčí cíl klienta v obchodní strategii pro rok 2025. 

Strategie kampaně

Kampaň běžela ve dvou fázích a komunikace směrem k uživatelům probíhala prostřednictvím bannerů.

  • První fáze trvala od 30. 4. do 23. 6. Po vyhodnocení tohoto období se agentura společně s klientem rozhodla pro pokračování kampaně s drobným vylepšením kreativy a s aktualizovaným seznamem zákazníků. Do kreativy přibyla červeně zvýrazněná věta „Poslední šance pro verze V22 a starší!“.
  • Druhá fáze byla spuštěna 23. 7. a trvala do 31. 8. 2025.  
Vývoj kreativy ve dvou fázích komunikace.

V první fázi agentura pracovala se seznamem vlastních zákazníků s počtem vyšších stovek uživatelů. Ve fázi druhé byl tento seznam aktualizovaný a počet zákazníků ponížený o ty, kteří aktualizaci již provedli. Seznamy zákazníků byly do Skliku v obou fázích kampaně nahrány vždy ručně jako csv soubor. 

Na kampaň bylo celkově využito 30 % z celkového rozpočtu klienta pro Sklik. V rámci samotného nastavení kampaně agentura Contimex pracovala s různou max. CPC pro jednotlivá zařízení, kdy mobily a tablety byly oproti desktopům sníženy o 30 %. Zároveň však byla pro desktopy nastavena dostatečně vysoká max. CPC, aby nabídka byla konkurenceschopná. Toto nastavení vycházelo z reálného výkonu kampaně a průběžného vyhodnocování statistik. Kampaň přinesla v obou fázích požadované výsledky, a proto se v ní i nadále pokračuje. 

Výsledky: 21 aktualizací za čtyři měsíce

Z pohledu hodnocení samotných bannerů patřily mezi nejúspěšnější formáty 300 × 300 px, který dosahoval nejvíce impresí a dále pak formát 320 × 100 px, který byl nejúspěšnější z pohledu CTR. Tyto výsledky platily pro obě fáze běhu kampaně. Před spuštěním kampaně se průměrný počet aktualizací softwaru na novější verzi pohyboval okolo 0,5 aktualizací za měsíc. Po spuštění kampaně cílené na vlastní seznamy zákazníků, kteří doposud neaktualizovali novější verzi softwaru, vypadal stav aktualizací následovně: 

  • V první fázi vzrostl průměrný počet aktualizací na 3,5 aktualizací za měsíc. 
  • V druhé fázi vzrostl průměrný počet aktualizací na 7 aktualizací za měsíc.

Celkem došlo k 10,5násobnému nárůstu počtu aktualizací oproti období bez kampaně. ​Během 4 měsíců kampaň přinesla 21 aktualizací, zatímco před spuštěním to byla v průměru 1 aktualizace za 2 měsíce. ​Tato strategie tak prokázala svoji vysokou efektivitu a cílení na vlastní seznamy zákazníků se ukázalo jako stěžejní cílení.  

Ukázalo se, že i menší, ale pečlivě segmentovaná skupina dokáže přinést viditelné výsledky, pokud je komunikace relevantní a klade důraz na exkluzivitu nabídky. 

Po silném březnovém newsletteru jsme čekali už jen drobný posun. Sklik ale příjemně překvapil – při stabilním CTR i CPC doručil další vlnu aktualizací na vyšší verzi a i přes zmenšující se cílovou skupinu přinesl celkově 10,5x více upgradů. Tohle je výsledek, který nás upřímně a mile překvapil. S vhodnou strategií a nastavením nám byla k ruce konzultantka Monika Havelková, jejíž doporučení nám opakovaně vycházejí i v datech. Sklik tak používáme čím dál více napříč klienty a s ohledem na charakter klienta a jeho cíle se snažíme využívat maximum možností, které poskytuje.

Praxe ukázala efektivitu i u malé cílové skupiny

Kampaň potvrdila, že cílit na vlastní seznamy zákazníků je velice efektivní způsob​,​ zejména pokud jde o časově omezenou nabídku pro jasně definovanou skupinu zákazníků.  

Potvrdilo se nám, že i menší cílová skupina může generovat smysluplné výsledky, pokud je komunikace dostatečně relevantní. Proto doporučujeme využívat vlastní seznamy zákazníků, testovat i drobné úpravy v kreativě a kombinovat kanály pro dosažení nejlepších výsledků.  

Tato kampaň prokázala, že práce s vlastním seznamem zákazníků se vyplácí. V kombinaci s atraktivní nabídkou a správně zvolenou kreativitou umožňuje efektivně využít rozpočet a oslovit publikum s nejvyšším potenciálem pro konverzi. Kampaň firmě PROTEA Software celkově přinesla 10,5× více aktualizací, než v běžných měsících při stabilním CTR i CPC. Výsledky proto hodnotíme jako velmi úspěšné a pokračujeme v její realizaci i do budoucna.  

Tato kampaň, a v neposlední řadě důkladná práce agentury, je příkladem toho, že správná strategie umí přinést výsledky. U využití vlastní databáze klientů je vždy důležitá segmentace, tedy schopnost správně definovat požadovanou skupinu zákazníků, vytvořit scénáře seznamů a následně s vhodnou a relevantní komunikací spustit kampaň. Stejně tak je důležité myslet i na aktualizaci těchto seznamů, aby byl rozpočet kampaně alokován opravdu efektivně. A přesně tohle všechno bylo v rámci kampaně pro podporu nové verze softwaru aplikováno.

Za agenturu Contimex Veronika Volfová, za Sklik Monika Havelková

Sdílet na sítích