Nový prémiový formát i rozvoj obsahu od uživatelů. Tomáš Búřil o tom, jak si Seznam vede a co chystá pro rok 2026 

6. listopadu 2025

Rok 2025 ukazuje, že Seznam dokáže spojovat média, technologie i data tak, aby inzerentům pomáhal tvořit kampaně, které na českém internetu opravdu zarezonují. Obchodní ředitel Tomáš Búřil v rozhovoru popisuje, jak si česká internetová jednička vede z hlediska zásahu, jak využívá AI nebo jak přistupuje k uživatelskému obsahu. A představuje i novinky, které posunou (nejen) online reklamu zase o krok dál.

Jaký je aktuální zásah Seznamu? 

Díky tomu, že pod jednou střechou nabízíme online, print, televizi i rádio, jsme, pokud se bavíme o populaci 10+ let, schopní oslovit přes 90 % lidí v Česku. A i když občas slýcháme, že „Seznam je jen pro starý“, není tomu tak. U věkových skupin 10–17 a 60+ let jsme sice mírně slabší, ale u všech dalších jsme naopak nadproporční. A pokud klient v kampani chytře nakombinuje různé mediatypy, dokážeme mu přinést skvělé výsledky. 

Letos svůj „zásah“ díky zahraniční expanzi rozšířily i Mapy.cz, nově Mapy.com. Co na jejich zahraniční cestu říkáš? 

Expanze Map, které si oblíbilo mnoho uživatelů z celého světa, mimo Českou republiku pro nás byl velmi důležitý krok. Pokud bychom chtěli spočítat země, ve kterých mají Mapy.com tisíc a více uživatelů, dostaneme se k číslu 74, což je skvělé skóre. A miliony lidí z různých koutů světa české Mapy používají na denní bázi, což nás moc těší. Proto pracujeme na tom, aby jich bylo ještě víc – do roku 2030 bychom jejich počet chtěli ztrojnásobit. 

Mapy.com zamířily do světa. Prozkoumejte, jak zahraniční expanze probíhala.

V Seznamu také držíme krok s trendy. Kde všude aktuálně využíváme AI a jak? 

AI aktivně využíváme napříč všemi službami a produkty. Na vlnu AI jsme nenaskočili loni nebo předloni, ale spíš tak před patnácti lety, kdy jsme začali pracovat s velkými jazykovými modely. Teď se jen věci urychlily – a s nimi samozřejmě vyrostly i naše investice do rozvoje chytrých technologií. Uživatelé se už teď mohou setkávat s našimi AI sumarizacemi, umělou inteligenci využíváme i při shrnutí obsahu diskuzí nebo při převodu psaných textů do mluvené podoby a na spoustě dalších míst včetně Emailu. Velice důležitý je pro nás i Seznam Asistent, projekt, který interně testujeme. 

Martin Kirschner a Peter Pekarovič o AI vědí první poslední. Zjistěte, co bude umět náš chystrý Seznam Asistent.

Jak si v době rozmachu AI stojí tištěný deník Právo? 

Já kolegům obchodníkům říkám: „Prodávejte tisk, ten totiž vyjde každé ráno.“ To pro online vždycky nemusí platit, a proto print zůstává důležitou součástí našeho portfolia. Deník Právo stále čte milion lidí, my jsme ho navíc krásně rebrandovali ve spolupráci se Studiem Najbrt, což je důkaz toho, že s ním i nadále počítáme. 

Fandíme i uživatelskému obsahu, hlavně prostřednictvím Médium.cz. Jak se seznamácké blogovací platformě daří? 

Daří se mu skvěle a máme radost, že si Médium.cz během necelých dvou let získalo tisíce autorů, kteří na něm publikují své články. Ti nejúspěšnější z nich navíc mohou díky kvalitnímu obsahu své texty i monetizovat. Médium.cz nám umožňuje diverzifikovat témata a dát prostor i těm okrajovějším. Zároveň vidíme obrovský počet návštěv, které nepřicházejí jen ze Seznamu, ale i z ostatních vyhledávačů. Důvodem je často právě „nišový“ obsah, který je pro publikum mimořádně atraktivní. Z hlediska návštěvnosti jsme vyrostli z 28 na 40 milionů zobrazení měsíčně a dál rosteme. I proto chystáme novinky, například mikroplatby a přímé odměny pro autory. 

Co rozvoj v oblasti rádií? 

Díky rozšiřování vysílačů mohou Expres FM dnes poslouchat lidé prakticky v celém Česku. Zároveň propojujeme rádio a podcasty s audioreklamou – v rámci Seznam Brand Studia vznikají kreativní kampaně, jejichž součástí je samozřejmě i programatická reklama. Audiu zkrátka věříme, a i proto pomocí AI necháváme automaticky načítat zprávy, aby si lidé mohli obsah od našich redakcí nebo ze Seznam Feedu poslechnout třeba při cestě autem. 

Vedle Map je seznamáckým lovebrandem i Email. Kolik lidí ho využívá? 

79 % Čechů starších 18 let má u nás založenou e-mailovou schránku a 64 % lidí z této věkové skupiny ji označuje jako svou primární. Zároveň víme, že 67 % e-mailové komunikace v Česku probíhá přes naše platformy. To je pro nás velký závazek – a protože si chceme silnou pozici na trhu udržet, dál Email zdokonalujeme. Pomáhá nám k tomu umělá inteligence i nové funkce, které průběžně přidáváme. 

(boxíček: lab na testování přehledu objednávek?) 

Email.cz má novou funkci pro e-shopy. Otestovat ji můžete i vy, stačí jedno kliknutí.

Jaké novinky Seznam chystá, pokud jde o reklamní formáty? 

Už brzy klientům nabídneme nový formát Vertikální video alias Skystream. Reagujeme tak na trend vertikálních videí, která dominují sociálním sítím a skvěle fungují zejména na mobilech. Z testů nám vyšlo, že tento formát dosahuje až 70% dokoukanosti i nadprůměrné vizibility napříč weby. Navíc dokážeme zajistit, že se Skystream – a s ním i značka klienta – zobrazí u vysoce kvalitního obsahu, což na sociálních sítích nebývá samozřejmost.  

Další velkou novinkou je formát Seznam na den. Ten dokáže oslovit 4,1 milionu uživatelů denně a jeho zásah je o 38 % vyšší než u televizní reklamy, a to i při kombinaci různých kanálů. Pokud chce klient výrazně zvýšit povědomí o značce, například při uvedení nového produktu nebo rebrandingu, Seznam na den mu to umožní. A to i během podzimní sezóny, kdy bývá televizní prostor tradičně vyprodaný. 

Jakými dalšími cestami o sobě Seznam dává vědět? 

V poslední době jsme se jako největší český mediální dům více zaměřili na mediální partnerství. Díky nim podporujeme sport, konkrétně fotbal, hokej nebo cyklistiku, ale také kulturu. Jsme hlavním mediálním partnerem Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech a také hlavním online partnerem Národního divadla. Chceme tak ukázat, že Seznam není jen vyhledávač, jak ho někteří stále vnímají, ale velká a silná firma s více než dvěma tisíci zaměstnanci. Tato partnerství nám umožňují být víc vidět, propojují nás s novým publikem a zároveň ukazují, že dokážeme přinášet zábavu a emoce i mimo online svět. 

Sdílet na sítích