Jak nahrávat články na Sblog?

Sblog je postavený na publikačním systému WordPress, který je poměrně intuitivní a snadno se s ním pracuje. Aby se naše články líbily čtenářům i vyhledávačům a působily konzistentně, je ale třeba dodržovat pár pravidel, která jsme pro tebe sepsali.

  • Odkazy

Pohlídej si, aby se odkazy vždy otevíraly v nové záložce. Díky tomu čtenáře nebudeš odvádět z blogu pryč.

  • Rubriky a štítky

Po zařazení článku do rubriky doplň štítky. Jeden štítek označuje konkrétní produkt nebo službu (např. Sklik), druhý typ zprávy (např. Optimalizační tip) a třetí adresáta (např. Pro specialisty). Štítky je lepší šetřit, aby propojovaly jen relevantní a tematicky spřízněný obsah. Pokud to není nutné, nevytvářej nové štítky.

  • SEO

Aby se články „líbily“ vyhledávačům, je třeba je opatřit alespoň základní SEO výbavou. SEO popiskem opatři nejen samotný článek, ale i veškeré fotky, které vkládáš do Media Gallery. Zabere ti to jen pár minut, ale při vyhledávání to pomůže.

  • Perex

Perex nenahrávej do těla článku, ale do boxíku „Stručný výpis příspěvku“ v pravém menu ve WordPressu. Perex se propíše do článku a v náhledu se neslije s dalším textem.

  • Formátování

Ideální je, když text do WordPressu nahraješ kompletně bez formátování. Text můžeš odformátovat jak ve Wordu nebo Google dokumentu, tak třeba i zkopírováním do poznámkového bloku. Pokud jde o mezititulky, využívej H2 (nastaví se automaticky) a na nižší úrovni H3. Mezi H4 a H3 už pak na pohled není příliš velký vizuální rozdíl. To platí i pro titulek, který se zobrazuje špatně, když je vytučněný.

  • Prvky do článků

Ve WordPressu máme spoustu přednastavených elementů, které v článcích můžeš využít. Článek je díky nim vizuálně atraktivnější, a navíc dovedou opticky rozbít dlouhý souvislý text. 

Článek můžeš doplnit třeba boxíkem s odlišnou barevností, díky kterému vypíchneš důležité informace.

Fajn je i citace klienta nebo specialisty ze Seznamu, která může obsahovat i fotku.

  • Bold

Vytučněním můžeš upozornit na klíčové informace v textu. Přesto je lepší s ním spíš šetřit. V rámci odstavce proto bold použij maximálně jednou a zvýrazni jím opravdu jen klíčové slovní spojení, ne celé věty nebo souvětí.

  • Autorství

Pokud je pod článkem podepsaný autor za konkrétní tým, nastav, aby se v článku nezobrazovalo jméno autora z nabídky. Nedává moc smysl, když má text dva autory.

  • Fotky a grafické podklady

Fotky a grafické podklady musí ladit s vizuálním stylem Seznamu a mít patřičné rozměry. Proto je třeba, aby prošly přes grafiky, kteří je upraví v souladu s aktuálními pravidly. To platí i pro printscreeny.

  • Krátké zprávy

Pokud chceš komunikovat téma, které nevydá na článek, můžeš využít formát krátké zprávy. Optimálně by mělo jít cca o tři věty s novinkou a odkazem do (nápovědy) konkrétní služby, kde se čtenář dozví více. Může jít i o pozvánky na eventy, které mají vlastní stránku, kam jde odkázat (Sklik výzva). Krátká zpráva může, ale nemusí obsahovat obrázek.