Nejnovějším hostem v podcastu Nejen o reklamě je produktová designérka Anna Marešová. S Martinem Jandorou probrali nejen její podnikatelské začátky, ale také to, co vše bylo potřeba k tomu vybudovat značku, jestli fungují online nebo offline, zda by dnes pro svou značku zvolila stejný název a na co musí dávat pozor při propagaci erotických pomůcek.
Jak vypadaly začátky značky Whoop.de.doo a jak se vyvíjela marketingová komunikace?
Úplně na začátku jsem byla na vše jen já. Žádné marketingové kampaně jako takové vlastně ani neprobíhaly. Bylo to vše spíše o osobní komunikaci, kdy jsem nejdřív rozjela web a pak prvním 300 zákazníkům psala osobní e-maily. Dnes si kreativu kampaní, produkci i vše kolem nákupu médií zajišťuji sama s pomocí svého všestranně založeného týmu a přátel.
Kdo je cílová skupina, cílový zákazník?
Cílový uživatel je žena, ale cílový zákazník je pro nás i muž. I přesto, že prodáváme produkty pro ženy, chceme, aby se o to zajímali i muži. Například kuličky jsou na posílení pánevního dna, což je ve výsledku benefit pro oba partnery.
Jak vypadá komunikace vašich produktů. Narážíte ohledně marketingu na nějaké restrikce?
Bohužel spadáme do kategorie obsahu „pouze pro dospělé“ a to s sebou přináší určitá omezení. Například PPC kampaně jsou komplikované a článek o posílení pánevního dna je na FB zakázaný, protože je spojován s Venušinými kuličkami. Ale s naším dalším produktem, menstruačním kalíškem, je to teď lepší. V současné chvíli pracujeme na novém webu, kde dříve všichni museli odkliknout věk. Ten je však potřeba pro vibrátory, ne pak pro kalíšky. To bychom chtěli upravit.
Zároveň také pracujeme na novém brand manuálu a přemýšlíme, jak náš produkt budeme dále komunikovat. Uvědomila jsem si, že spousta značek má pěkný IG profil s plno hezkými fotkami, ale produkty tam moc vidět nejsou. Zákazníci jsou pak nemile překvapeni, když výrobek dostanou do ruky. Náš produkt na fotce vypadá stejně jako v reálu, někteří zákazníci nám psali, že vypadá dokonce mnohem lépe. Nechceme jen tlačit brand, my si za naší prací stojíme.
Jak se dá marketingově využít podcast o intimitě?
Pro náš podcast „Přiznej barvu“ tvoříme tematické série jako doprovodný informační kanál, který ten daný produkt má podpořit. Díky naším ambasadorkám, se kterými pracujeme už delší dobu, jsme hosty nemuseli nijak složitě shánět, a to mi vyhovuje.
Co dále uslyšíte:
- Management nebo design?
- Jak vypadá offline komunikace?
- Je ochoten český zákazník zaplatit vyšší cenu?