Židli pro hosta v aktuální epizodě podcastu ze Seznamu obsadil známý novinář, fanoušek Arsenalu a moderátor satirického pořadu Šťastné pondělí, Jindřich Šídlo. S Martinem Jandorou během půlhodinky stihli probrat vedle sdílené vášně pro fotbal také Jindrovu cestu k novinařině a jeho pohled na roli reklamy v online obsahu.
Jindřich se svému oboru věnuje od roku 1992. Novinářem se rozhodl stát už v patnácti letech pod vlivem četby hudebních časopisů, avšak dnes by svým dcerám studium žurnalistiky nejspíš nedoporučil. Podle jeho názoru, když se chce člověk něco naučit, musí jít pomalou cestou postupným sběrem zkušeností a samotné studium k tomu nestačí.
V Seznamu Jindřich natáčí každý týden satirický pořad Šťastné pondělí, který na začátku října oslavil 4 roky. Martinovi prozradil, že by se svým týmem letos ještě vyrazili mezi lidi a pořad tak posunuli někam dál.
Reklama versus obsah
Martina samozřejmě také zajímalo, jaký má Jindřich vztah k reklamě a zda musel reklamě někdy dokonce ustoupit: „Reklama nás živí. Každý zdravý mediální dům se pozná podle toho, že, v ideální situaci, je mezi reklamou a obsahem „čínská zeď“, která se nepřestupuje.“
A jaké je Jindrovo „poselství“ na závěr? Společně to zvládneme. Tak snad!
V podcastu si rozhodně nenechte ujít i tato témata:
- Jak vznikl název pořadu?
- Jaký má názor na placený obsah?
- Jindřich Šídlo jako značka.
- Soukromý versus veřejný účet na sociálních sítích.
- Fotbal. Fotbal.