Martin Jandora v nové epizodě podcastu Nejen o reklamě u mikrofonu přivítal Josefa Matějoviče, který pro Škoda Auto vede celosvětové projekty marketingové komunikace spojené se sportem. Bývalý vrcholový sportovec a světoběžník se rozpovídal o tzv. engagement projektech, které má na starosti, a také o tom, co vše obnáší globální kampaň spojená s Tour de France.
Josef má pro Škodu na starosti především mezinárodní projekty, tzv. engagement platformy, a kampaně spojené s Tour de France či mistrovstvím světa v hokeji. Martinovi přiblížil, co jeho role vlastně obnáší a jak funguje na nadnárodní úrovni.
Škoda Auto vs. cyklisti
Martina zajímaly podrobnosti digitálního projektu We Love Cycling, který funguje už sedm let, a na němž Josef pracuje od samého začátku. Josef prozradil, jaké marketingové myšlení stálo za rozhodnutím Škoda Auto podporovat právě cyklistické aktivity: „Cyklistika je součástí DNA Škoda Auto. Právě s jízdními koly totiž zakladatelé Klement a Laurin na konci 19. století začínali. Cyklistika je navíc jedním z nejrozšířenějších sportů na světě a my díky této společné vášni můžeme všechny její příznivce oslovit a přitáhnout je do našeho světa.“
L’Étape du Tour pro mě bylo fyzické i psychické dno
Martina dál logicky zajímalo, zda se Josef stal cyklistou až díky práci pro We Love Cycling, nebo se tomuto sportu věnoval již dříve. „Já jsem cyklistiku neměl moc rád, vnímal jsem to jako nucenou aktivitu v přípravách na basketbalovou sezónu. Ale díky své práci jsem později zjistil, jak zajímavý sport to je, a zcela mě to pohltilo.“ A to naplno dokazuje i osobní účast na jednom z nejnáročnějších závodů pro amatérské cyklisty L´Etape de Tour, kterou si zajel už dvakrát, a kterou dle svých slov „zažil a přežil“.
Co dalšího v podcastu zazní:
- Co je to „dooring“ a co s tím má Škoda společného?
- Jak vypadala kampaň pro Tour de France zasažená koronavirovou pandemií
- O čem byl virální projekt o krádeži kol
- Škoda, nebo VW?