Hostem nejnovější epizody podcastu Nejen o reklamě je tentokrát energií nabitá lékařka MUDr. Kateřina Vacková. S Martinem Jandorou si povídali samozřejmě o Loono, které před šesti lety založila, o výzvách online fungování pro organizaci, která byla zvyklá spíše na osobní setkání a také o tom, jak fungují jednotlivé marketingové kampaně a jak je vyhodnocují.
Hned na úvod Martina zajímalo, kdy se v Loono začali věnovat marketingu, tzn. vyčlenili na něj kapacity a finance. Kateřina prozradila, že stálý marketingový tým v Loono funguje tři roky. Předtím v úplných začátcích si vše kolem organizace, včetně komunikace a marketingu, zajišťovala sama. Až po roku a půl nastoupila na částečný úvazek marketingová manažerka. „Pro mě byl velký aha moment, když lidi, kteří na pozice přicházeli místo mě, dělali danou práci stokrát líp. Dodnes ale čerpám z toho, že jsem si všemi pozicemi prošla a mám díky tomu o celé organizaci přehled,“ přibližuje fungování Loono Kateřina.
Kterým komunikačním kanálem se daří oslovit nejvíce lidí? „V rámci edukace nám skvěle funguje poradna a informace na webových stránkách nebo sociální sítě. Druhou cestou, kterou dokážeme měřit, je náš charitativní e-shop. Měříme imprese z obrázků na Instagramu, jaká byla konverze a tak dále.“
Loono do své komunikace zapojuje několik kanálů, proto Martina zajímalo, kdo je cílovou skupinou. „Tak jednak jsou to lidé, kteří se zajímají o prevenci a zdraví. Dále pak HR manažerky a učitelé, lidé, kteří objednávají workshop a pak také lidé kupující charitativní produkty.“
Poslechněte si celou epizodu a dozvíte se dále:
- Jak Loono funguje offline
- Jaké novinky letos Loono chystá
- Jak vyhodnocují své marketingové kampaně