Martina Tršová dnes v Seznamu pracuje na pozici manažera reklamních produktů. S nadsázkou říká, že na tuto pozici se vypracovala díky zájmu o technologie a zápalu pro Excel. V podcastu prozradí, co všechno jsou dnes reklamní produkty a jak s nimi v Seznamu a v České republice pracujeme.
Martina je zodpovědná za celou řadu reklamních produktů, kromě jiného pod ní spadá také oddělení Seznam Native. Ten je ukázkou toho, jak může obsahová spolupráce mezi zadavatelem reklamy a inzerentem uspokojit nejen klienta, ale i uživatele. „Je to hezký reklamní win-win produkt. Uživatelé se Seznam Native rádi tráví čas, což je u reklamy velmi vzácné,” říká Marťa.
Stejně jako tomu bylo u nativní reklamy, i v jiných oblastech se Seznam snaží držet krok s trendy nebo je přímo na českém trhu nastolovat. „Vždy se ale snažíme dbát především na uživatelskou spokojenost. Nedíváme se jen na obrat z reklamy, ale sledujeme i metriky jako počet pageviews na návštěvu nebo frekvenci zobrazení reklamy.”
Do budoucna Martina odhaduje, že se trendy budou zaměřovat na mobilní a nativní reklamu, jako obrana proti bannerové slepotě. Prim budou hrát obsahové spolupráce – hlavně pro brandové kampaně. „Je to dynamické odvětví. Uvidíme, jakým směrem se nakonec vyvine.”
A co dalšího zazní v podcastu
- jak je český reklamní trh odlišný od zahraničního
- jak složité je být v reklamě trendsettrem
- jestli je těžké vést velký technologický tým jako žena
- proč by se uživatelé internetu měli dvakrát zamyslet předtím, než si nainstalují AdBlock
Tuto a další epizody podcastu Nejen o reklamě najdete k poslechu i na Spotify a Apple Podcasts.