Prvním podzimním hostem v našem podcastu Nejen o reklamě je Tomáš Búřil. V Seznamu jako obchodní ředitel vede tým 155 lidí a patří do něj obchodníci, konzultanti nebo tým business intelligence. S Martinem si povídali o tom, jak vnímá Seznam poté, co se do firmy vrátil nebo v jakých reklamních formátech vidí budoucnost.
Tomáš pracoval v Seznamu v době 2002 až 2009. Jak hodnotí Seznam po svém návratu v roce 2020?
Hlavní rozdíl, který jsem zaznamenal po svém návratu je ten, že Seznam dospěl. Dospěl jako firma. Dříve bylo vše trochu více na punk a spoustu věcí se neřešilo. Dnes má firma dvakrát tolik zaměstnanců, a to vyžaduje více procesů a plánování.
Jak podle Tomáše Seznam zvládl pandemii?
Jako Seznam jsme v jádru pořád ta internetová firma, která je zvyklá se co dva roky přizpůsobit a učit se nové přístupy. Tím, že jsme s klienty po jejich návratu k nám hned začali mluvit a nabídli něco, co jsme předtím nenabízeli, podařilo se nám rychle naskočit zase zpátky. Cestování a automotive segment stagnuje, na druhou stranu e-commerce funguje a Zboží zažívá již 16. měsíc po sobě „Vánoce“. Podařilo se nám totiž změnu chování uživatelů využít.
Co oddělení obchodu chystá na nadcházející období, čemu se budou věnovat?
Pro mě je důležité klientům nabízet kompletní řešení, celý ekosystém. Na tom nyní pracujeme a snažím se do týmu tuto filozofii implementovat.
Velkým trendem je v současné době video a audioreklama, jak se těmto formátům daří u nás?
Oběma formátům se u nás daří velmi dobře. Tím, že máme video ve feedu na domovské stránce, zdvojnásobil se nám prostor, který máme k dispozici, a tím pádem i zisky. Jsem rád, že jsme schopni nabídnout produkt, který je schopný konkurovat například Youtube.
Co dalšího se dozvíte?
- Jaký vidí Tomáš rozdíl v práci v agentuře a v Seznamu
- Jaké nové projekty v Seznamu připravují
- Kde hledá inspiraci a jak se vzdělává