22. 7. 2003

Nové hodnocení iAuditu

iAudit se snaží zvýšit relevanci měření návštěvnosti serverů. Na výsledek této snahy si budeme muset ještě počkat, ale jistě bude překvapivý, zvláště v horní části tabulky návštěvnosti.

Jedním z témat projednávaných na červnovém setkání Metodické komise iAuditu byla též snaha o zvýšení relevance výsledků měření návštěvnosti jednotlivých serverů. Impulsem pro řešení tohoto problému bylo jistě zkreslení vlastních výsledků měření pramenící ze zahrnutí všemožných stránek pod hlavičky velkých serverů. Zvláště patrné je to u portálů a zpravodajských serverů. Jako největší hráči na inzertním poli se tyto severy logicky snaží získat co nejlepší pozici s co nejširší základnou unikátních návštěvníků, na což inzerenti slyší nejvíc. Tyto snahy však často přerůstají v boj typu “za každou cenu urvi, co můžeš" a oprávněnost zahrnutí některých stránek pod křídla velkých serverů je přinejmenším diskutabilní. V současnosti se o tom každý může přesvědčit sám, protože počet položek zahrnutých pod jednotlivé servery, figuruje jako číslo v závorce za jménem daného serveru a po rozkliknutí obsahu je k dispozici i výčet všech "podserverů”.

 

 

Jako příklad zde vidíte část serverů, které do iAuditu zahrnuje zpravodajský server iDnes. V současnosti tento server v počtu zahrnutých stránek bezkonkurenčně vede.

 

Krok iAuditu je jednoduchý – bude představen tzv. Domain Index, kdy každému serveru bude odpovídat právě jedna doména druhého řádu shodná s jeho názvem a stránka se může do celkových výsledků serveru započítat pouze tehdy, pokud běží na stejné doméně druhého řádu. Pro potřeby informovat inzerenty o mediálním prostoru nabízeném jednotlivými servery vznikne zvláštní tabulka s tzv. Media Pack Indexem, který bude umožňovat kombinaci stránek a sekcí s různými doménami. Tyto výsledky však budou jasně označeny slovem PACK a výčtem zahrnutých stránek. Přesné znění plánovaných změn auditu je k dispozici v zápise z jeho posledního jednání.

Implementace nových indexů proběhne během srpna, takže to vypadá, že již v září se přesvědčíme o tom, jak to s výsledky návštěvnosti zamíchalo.