16. 1. 2004

SEZNAM V NOVÉM KABÁTĚ

Praha, 16. ledna 2004 – Nejnavštěvovanější stránka českého internetu, homepage portálu Seznam.cz, dostala s příchodem nového roku zcela novou podobu.

Hlavní stránku portálu Seznam.cz navštíví týdně průměrně 1,2 milionu unikátních uživatelů, kterým slouží jako brána do světa internetu. Nová podoba hlavní stránky má především zjednodušit a urychlit přístup uživatelů k informacím, které potřebují.

Logo Seznam v hlavičce stránky bylo posunuto doleva a uvolnilo tak místo aktuálním informacím, jako je datum, jméno osoby slavící svátek a odkaz na praktický kalendář. Registrovaným uživatelům služeb Seznam.cz též přibylo oslovení jménem.

Při pohledu na novou hlavní stránku si každý hned všimne výrazné redukce grafických reklamních prostorů, které jsou nyní pouze dva na celé stránce: interaktivní iLayer uprostřed stránky a Exclusive v pravém horním rohu. Novinkou je též nenásilný interaktivní reklamní formát s názvem Bent umístěný v levém horním rohu v podobě “odlepeného rohu stránky”, který uživatel může myší stáhnout a tak zobrazit celý inzerát. Aby byla zajištěna co největší uživatelská přívětivost, reklamní formáty Bent a iLayer se na stránce střídají a nikdy nejsou nasazeny najednou.

Více než 50 % uživatelů využívá homepage portálu Seznam.cz k vyhledávání. Významná změna se proto dotkla vyhledávacího okénka, které nyní obsahuje přehledné barevně rozlišené záložky a umožňuje tak přímé vyhledávání na internetu, v katalogu firem, na mapě nebo ve slovníku. Pod okénkem jsou navíc k dispozici praktické tipy pro vyhledávání. Při přechodu mezi záložkami se nenačítá znovu celá stránka, ale jen samotné okénko, což výrazně urychluje práci.

Oranžové přihlašovací okénko do služby Seznam Email bylo obohaceno o velmi praktickou funkci. Je jí automatické oznámení, kolik nových zpráv má uživatel ve své schránce bez toho, že by musel opustit hlavní stránku a přihlásit se do schránky. Uživatel tak nemusí stále kontrolovat svoji emailovou schránku a má neustále přehled o tom, kolik má nepřečtených zpráv. Tato funkce i oslovení v hlavičce hlavní stránky je aktivní pouze tehdy, když uživatel emailové schránky souhlasí s tím, aby si systém pamatoval jeho uživatelské jméno.

“Při vývoji nové podoby hlavní stránky jsme dbali nejen na vylepšení funkčnosti, ale také na rychlejší načítání stránky v internetovém prohlížeči, které uvítají zvláště uživatelé s pomalejším připojením k internetu,” řekl Ivo Lukačovič, předseda představenstva Seznam.cz, a.s. “Při načítání stránky se nyní okamžitě zobrazí vyhledávací okénko, seznam služeb, přihlašovací okénko na email, potom zpravodajství, katalog a nakonec reklama.”