5. 10. 2004

Reklama se setkala s ohlasem, návštěvnost roste

Hospodářské noviny, 5. 10. 2004 – Český internet zažívá každé léto silný propad zájmu uživatelů. Letos však bylo všechno jinak.

Seznam si již od roku 1996 neochvějně drží pozici nejnavštěvovanějšího českého portálu. Podle statistik společnosti iAudit jeho hlavní stránku navštívilo jen v srpnu 2,3 miliónu lidí, což je více než dvojnásobek návštěvnosti největšího rivala, portálu Centrum.cz. Ještě méně lidí zamířilo na Atlas, který se s číslem přesahujícím 900 tisíc dlouhodobě drží na pozici české internetové trojky.

Rozcestníkům do virtuálního světa však tato čísla rozhodně nestačí. Centrum a Atlas proto v průběhu uplynulého měsíce spustily reklamní kampaně, které mají přilákat více uživatelů.

První ohlasy na kampaň spuštěnou počátkem září pocítil Seznam.cz. Mluvčí portálu Hana Bakičová uvedla, že 29. září zaznamenala firma nejvíce návštěv za jediný den ve své historii. Všechny stránky, které pod web firmy spadají, navštívilo za 24 hodin dohromady 753 tisíc lidí.

Například zpravodajský portál Novinky má v současnosti již větší návštěvnost než dvojka v rozcestnících – Centrum.cz. Konečné pořadí první české pětky tedy je Seznam, Novinky, iDnes, Centrum a Atlas.