Seznam.cz překonal hranici 3 mil. uživatelů za měsíc a vykázal nejrychlejší meziroční nárůst

17. prosince 2004

Praha, 17.12.2004 – Jako první služba na českém internetu překonal Seznam.cz hranici 3 mil. uživatelů za měsíc. Tohoto úspěchu dosáhl v listopadu 2004. Zároveň Seznam.cz zaznamenal největší meziroční nárůst nových uživatelů.

Seznam.cz je dlouhodobě nejnavštěvovanějším portálem českého internetu. Svou pozici potvrdil i v listopadu 2004, kdy poprvé za svou osmiletou historii překročil hranici 3 milionu unikátních návštěvníků (UV) za jeden měsíc. (Zdroj: iAudit) “Přízeň uživatelů internetu je pro nás odměnou a důkazem toho, že naše aktivity a služby směřujeme správným směrem”, říká Ivo lukačovič, zakladatel a předseda představenstva společnosti Seznam.cz

Lidé tráví na Seznamu.cz stále více času

Během jednoho roku, od listopadu 2003 do listopadu 2004, získal Seznam.cz 648 000 nových uživatelů. To je téměř o sto tisíc nových uživatelů více, než kolik činil meziroční nárůst na druhém nejpopulárnějším místem místu českého Internetu, kterým je zpravodajský server Novinky.cz. (návštěvnost Novinky.cz v listopadu 2003 / 932 863 UV- v listopadu 2004 / 1  496 384).

Třetím nejrychleji rostoucím hráčem na internetovém trhu je server Idnes.cz, který za rok přilákal 399 000 nových uživatelů.

Seznam.cz zaznamenal nárůst počtu uživatelů, ale také se prodlužovala doba, kterou uživatelé na Seznamu strávili. Zatímco v listopadu roku 2003 strávil jeden uživatel na Seznamu v průměru pouze jeden a půl hodiny, v listopadu 2004 to byly již hodiny dvě. Seznam.cz tak již více než rok a půl drží nejenom prvenství v celkovém počtu návštěvníků, ale především v počtu minut, které lidé na daném serveru stráví.

Nárůst je dán stále se rozšiřující nabídkou služeb Seznamu, ale především také novými možnostmi internetového připojení jako např. GPRS za paušál, CDMA a také ADSL. “S nástupem ADSL sledujeme, že se pomalu mění chování a zvyky uživatelů a to především večer a ve dnech volna,” prohlašuje Ivo Lukačovič, zakladatel a předseda představenstva portálu Seznam.cz

Cílem Seznamu je prosadit denní data o návštěvnosti

Statistiky návštěvnosti internetových serverů jsou zveřejňovány s měsíční periodicitou. Podle slov společnosti iAudit International, která realizuje výzkum, jsou díky metodice měření měsíční data zatížena chybou až 21%. Jak zdůrazňuje iAudit, u denních dat návštěvnosti je tato chyba zanedbatelná. Nejenom z tohoto důvodu je snahou společnosti Seznam.cz prosadit zveřejňování denních dat návštěvnosti.

Internet je médium, které lidé používají na denní bázi. Na základě denních dat se měří také čtenost novin, poslechovost rádií a sledovanost televize. Inzerenti na Internetu inzerují v týdenních nebo denních cyklech. “Měsíční data o návštěvnosti Internetu považujeme za balamutění klientů nafouklými a nepřesnými čísly. Od něčeho takového se distancujeme a svým klientům předkládáme vždy denní a týdenní čísla”, zdůrazňuje Ivo Lukačovič a dodává: “Jedním z cílů, které Seznam.cz má pro příští rok, je prosadit sledování a porovnávání návštěvnosti podle přesnějších a objektivnějších denních dat.”

Sdílet na sítích