27. 6. 2005

Seznam nechává SPIR chladným, Netmonitor ne

Strategie, 27.6.2005

ONLINE: Dot.com společnost Seznam.cz změnila názor na vstup do systému jednotného měření online scény – Netmonitor. Podle oficiálního stanoviska firmy budou servery Seznamu součástí měření.

 

Seznam se doposud vstupu do Netmonitoru intenzivně bránil. Vytýkal Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) coby zadavateli výzkumu řadu metodických nedostatků výzkumu a nechuť rychle námitky vyřešit. To vše je ale minulostí. “Ke změně postoje Seznamu ke vstupu do Netmonitoru došlo na základě jednotlivých uskutečněných jednání a analýz a vzhledem k lepší kvalitě daného výzkumu,” řekla Strategii Jana Dvořáková, marketing executive Seznam.cz.

Spekulace některých médií o tom, že tímto krokem Seznam naznačuje pozdější vstup do SPIR, však Dvořáková odmítla: “V současné době o plném členství ve SPIR neuvažujeme.” O Seznamu se kromě této skutečnosti v poslední době mluví také kvůli údajnému nákupu třetí největší internetové společnosti v Česku – Atlasu.cz. Ani tato “fáma” se však podle Jany Dvořákové nezakládá na pravdě.