Seznam.cz, a.s. přebírá populární emailovou službu Email.cz

26. července 2005

Praha, 26. července 2005 – Od zakladatele Email.cz pana Romana France koupila společnost Seznam.cz, a.s. doménová jména a ochranné známky na službu Email.cz. Poskytne jí své volné hardwarové kapacity a mimo jiné i zvětší velikost emailové schránky.

Email.cz – první freemailová služba u nás

První internetový freemail, tedy e-mailovou službu zdarma, založil v České republice v roce 1997 pan Roman Franc. Technicky velmi pokročilá e-mailová služba rychle získávala nové uživatele, kteří si freemail oblíbili především díky jednoduché obsluze schránky. Tvůrci Emailu.cz začali koncem 90. let přidávat další služby, ale zachovávali přitom některé jeho unikátní funkce, například možnost změny vzhledu nebo později i placený přístup přes SMS bránu. V průběhu let získala služba čtvrt milionu uživatelů a v roce 2004 se stala vítězem testu e-mailových služeb, vyhlášeného časopisem Svět počítačů.

Posílení služby v Seznamu.cz, a.s.

Přestože se Email.cz v současné době pohybuje v celkovém pořadí návštěvnosti až na třetím místě, udržuje si trvale kolem 230 tisíc aktivních uživatelů. Dle výsledků iAuditu čte denně svou schránku na Email.cz kolem 45 tisíc lidí.

Přechodem k portálu Seznam.cz, a.s. bude Email.cz nejdříve posílen o další hardwarové kapacity a jako bonus bude  zvětšena velikost 10 MB e-mailových schránek na 20 MB. Bude třeba převézt jednotlivé servery z Brna do Prahy. Dojde přitom k jednodennímu plánovanému výpadku služby Email.cz, který bude všem uživatelům včas oznámen prostřednictvím homepage Email.cz.

Během příštích měsíců bude Seznam.cz jako nový provozovatel Emailu.cz uvolňovat některé služby z dosavadního placeného režimu do režimu zdarma –  například POP 3 (vstup do emailové schránky zvenčí). Ke konci letošního roku, nejpozději však začátkem roku 2006, plánuje Seznam.cz zvětšení kapacity všech schránek až na 2000 MB tak, jako je tomu u uživatelů Seznam emailu a také zmenšení reklamní plochy na službě. Služba Email.cz však ani se změnou provozovatele neztratí svůj brand, bude jen dále technologicky vylepšena na úroveň srovnatelnou s ostatními emailovými službami.

Sdílet na sítích